Oyun geliştiriciliği ile birkaç ay uğraşmış ve yazılım mühendisi olan biri olarak söylüyorum: bence çok fark etmez. Üniversite okumasan bile olur.
Türkiye'de yaşıyoruz. Eğer ikinci bir planım olsun istiyorsan iyi bir üniversitede iyi bir mühendislik bölümü oku. Oyun ve yazılım alanında internette bir sürü kaynak var. Hem diplomanı alırsın, hem de kendi zamanında çalışarak bu alanlardaki yeteneklerini geliştirirsin. İstediğin olmazsa diplomanı kullanırsın.
Eğer ikinci planım olmasın diyorsan, bu sefer iyi bir üniversitede yazılım, bilgisayar ya da elektrik-elektronik müh. Okumanı öneririm. Ee için bölümün bilgisayar mimarisi ve veri yapıları gibi dersleri verdiğinden emin olmalısın ama. Yine kendi zamanın da oyun ve yazılım için internet üzerinden öğrenirsin. Olmadı yine diplomanı kullanırsın ama bu sefer bu diploma seni giriş seviye işlere sokabilir.
Yok ben kafaya koydum diyorsan okumasan da olur. Şimdiden kodlama ve oyun tasarımı için internetten kaynak bulup öğrenmeye başlayabilirsin. Unity ya da Godot gibi motorlar kullanarka geliştirme yapabilirsin. Oyun alanında farklı farklı roller var. Bunları araştırıp hangisi sana daha uygun onu bulabilirsin. Hiç kod yazmadan oyun alanında çalışan insanlar var.
Yazılım ile ilgili alanlar daha çok zanaat genelde. Temel bir bilgi birikimi seni diğerlerinden öne çıkarır ve daha fazla ilerlemenin yolunu açar ancak internet üzerinden öğrenemeyeceğin bir şey de değil. Ne kadar efor sarfettiğine bağlı sadece. Bunu yapmasan bile sana uyacak bir rol bulabilirsin de. Talep yüksek çağımızda, değişmezse tabii.
Şunları da ekleyim: Eğer diploman olursa seni kapıdan içeri bu sokabilir. Diploman yoksa işverene bir şey göstermen lazım. Önceki işlerin (varsa), oyun/kod portföyün gibi şeyleri gösterebilirsin. Ya da tanıdığın olacak ki adama erişebilesin. Şartlarına göre ve ne kadar risk almak istediğine ya da ne kadar kendi başına efor sarf edeceğine göre karar verebilirsin.