Liquido
Kilopat
- Katılım
- 19 Temmuz 2014
- Mesajlar
- 1.409
- Çözümler
- 8
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Bazı oyunlarda ama işe yaradığını sanmıyorum bu konu zaten sosyal de mevcut;
Rehber: AMD kartlar için shader ayarını tüm oyunlara açma
AMD'nin eski Crimson sürücülerinde "Shader Cache" adında ayar vardı ancak yeni adrenalin sürücülerinde bu ayarı Radeon Software'dan kaldırarak sadece kayıt defteri üzerinden erişilebilir kıldılar. (Crimson arayüzünde bulunan Shader Cache ayarı) Shader'ın ne işe yaradığını kısaca şu şekilde...www.technopat.net
Ek olarak incelemek isteyenler için birkaç resim buldum AMD diğer özelliklerinin de açık olduğu antilag vs. Hıçkırık ve latency sorunlarına iyi bir bakın.
Bencede bu tarz sorunları artık çözmeleri lazım. Bu saatten sonra Nvidia'ya kafa tutmaları imkansıza yakın zaten. En azından sunduğun teknolojilerin stabil olmasına özen göster.Bazı oyunlarda ama işe yaradığını sanmıyorum bu konu zaten sosyal de mevcut;
Ek olarak incelemek isteyenler için birkaç resim buldum AMD diğer özelliklerinin de açık olduğu antilag vs. Hıçkırık ve latency sorunlarına iyi bir bakın.Rehber: AMD kartlar için shader ayarını tüm oyunlara açma
AMD'nin eski Crimson sürücülerinde "Shader Cache" adında ayar vardı ancak yeni adrenalin sürücülerinde bu ayarı Radeon Software'dan kaldırarak sadece kayıt defteri üzerinden erişilebilir kıldılar. (Crimson arayüzünde bulunan Shader Cache ayarı) Shader'ın ne işe yaradığını kısaca şu şekilde...www.technopat.net
Yani aslında AMD bazı oyunlarda evet sorun yaşamazken bazı oyunlarda inanılmaz sorunlar yaşatıyor ve bunun direkt olarak shader cache kısmının düzgün bir şekilde oluşturamasından kaynaklanıyor gibi duruyor. Bu durumda DX11 ve öncesi API kullanan oyunlar ve DX12 API kullanan oyunlar olarak ayrılmış.
Bunun ikisini de içeren düzenlemeleri tek tek oyunlara fix yapmak asırlarca sürer. Bunun yerine daha düzgün olarak shader cache kısmına fix getirmesi gerekli. Örneğin; yarın bir güncelleme verip CS2 oyununda bu sorunu çözer ise başka biri de daha eski bir oyunda bu sorunu yaşayacak. Bir sonraki güncelleme de o oyun için fix getirecek bu mantıklı bir yaklaşım değil.
Eğer bu kafada AMD giderse olacakları söyleyeyim AV1 codec sorunu gibi en az 2 yıl çoğu oyunda adamakıllı bir şey göremeyeceğiz.
Aslında insanların AMD kanadında güncelleme yapmama sorunu da büyük ihtimalle buradan kaynaklanıyor. 23.5.X sürümünden sonra AMD RDNA1 için Full DXNAVI'yi etkinleştirdi. RDNA2 ve RDNA3 varsayılan olarak Full DXNAVI ile birlikte geliyordu.
Ayrıca AMD yeni grafik kartları çıkarmak yerine bu tip sorunlara kafa yorsa, yayıncılık, kayıt almak codecler ve farklı oyunlarda çok farklı deneyimler sorunlar konusunda ilerleyebilse hiçbir sorun ortada olmayacaktı.