Sapphire R9 Fury X 4G Vatanbilgisayar'da Ön Siparişte

Düşük bir modelde olsa AMD kullanıyorum AMD'nin üst modelleri ne kadar iyi olursa olsun Nvidia sürekli olarak 1-0 önde başlıyor. Nedenini bende bi' anlasam. :D
 
Düşük bir modelde olsa AMD kullanıyorum AMD'nin üst modelleri ne kadar iyi olursa olsun Nvidia sürekli olarak 1-0 önde başlıyor. Nedenini bende bi' anlasam. :D

Nedeni satış politikası Nvidia devamlı yeni serisini AMD' den önce duyurup satış yapıyor. Yeni serisi her seferinde AMD' nin mevcut serisinden daha performanslı ve yeni teknolojiye sahip oluyor. Böylelikle AMD yeni seriyi duyurana kadar epey sağlam satış yapıyor. Sonrasında AMD belirli yeniliklerle serisini duyuruyor ama neredeyse hiç bir zaman Nvidia' nın çıkardıklarının önüne geçemiyor. AMD şu son serisini daha erken duyursaydı Nvidia' yı yakalamıştı.
Nvidia her seferinde eskisinin üstüne koymak yerine yakın performans gösterse bile sanki tamamen yeni gibi sunuyor. AMD her seferinde önceki serinin revize edilmiş halini sunuyor son zamanlarda.
Ben şu ana kadar HD 4850- HD 6850- HD 7970 gibi AMD kartlar kullandım çoğu zaman beni tatmin etti ama GTX970 aldıktan sonra bir daha AMD' ye dönmem zor gibi.
 
Nvidia yazılımı bana göre daha iyi Shadow Play bile önemli bir şey. AMD benide tatmin ediyor ama alacağım laptop ve eve yerleşince toplayacağım bilgisayarda AMD işlemci veya ekran kartı koymayacağım.
 
AMD'nin sürekli düşük kalmasının sebebi optimizasyonu iyi yapamaması. AMD kartların çoğunun işlem gücü Nvidia'dan yüksek ama optimizasyon iyi olmayınca kullanamıyorsun. Örnek GTX 980 Ti 5,63 TeraFLOPS işlem gücü var, R9 Fury X'in 8 TeraFLOPS'tan fazla. Verimli kullanamadıktan sonra bu değerlerin hiçbir anlamı yok.
 
AMD'nin sürekli düşük kalmasının sebebi optimizasyonu iyi yapamaması. AMD kartların çoğunun işlem gücü Nvidia'dan yüksek ama optimizasyon iyi olmayınca kullanamıyorsun. Örnek GTX 980 Ti 5,63 TeraFLOPS işlem gücü var, R9 Fury X'in 8 TeraFLOPS'tan fazla. Verimli kullanamadıktan sonra bu değerlerin hiçbir anlamı yok.

Kartların teorik gücünü sadece teraflops ile ölçüyorsan vahim bir hata yapıyorsun. Düşük tefafloplu bir kart yüksek terafloplu karttan daha iyi sonuç veriyorsa bunun tek sebebi driver değildir. Aşağıda linkini vereceğim yazımda bu konuyu çok detaylı anlattım, okurken sıkılmazsan(sadece 3500 küsur kelime) bakmanı tavsiye ederim:

Ekran kartı alırken nelere dikkat edilmelidir? | Carnage86

Radeon R9 Fury X'in derdi başka. 4096 adet Shadera sadece 64 ROP düşüyor. Belleği verimli kullanmayı öğrenmiş bir mimari ve 512 GB/sn gibi uçuk bant genişliğine sahip bir kartta sadece 64 ROP var. Muhtemelen TSMC'nin zar alanı sınırlandırması ve waferdan çıkan sağlam çip oranını yükseltmek adına yapılmış bir hamle. Belki de bambaşka bir sorunla karşılaşmışlardır, bilmiyorum. Örneğin Shader Engine başına düşen ROP sayısını arttırınca bazı sorunlar çıkıyor olabilir. Daha başka sorunlar da olabilir. Ama sonuç olarak HBM'nin hakkını veremeyecek sayıda ROP var. Driverlarla problemi illaki olacaktır bu kadar yeni bir kart driverların olgunlaşmamasının acısını çekecektir. Ama kartın driverlardan daha önemli problemleri de var.
 
Son düzenleme:
Kartların teorik gücünü sadece teraflops ile ölçüyorsan vahim bir hata yapıyorsun. Düşük tefafloplu bir kart yüksek terafloplu karttan daha iyi sonuç veriyorsa bunun tek sebebi driver değildir. Aşağıda linkini vereceğim yazımda bu konuyu çok detaylı anlattım, okurken sıkılmazsan(sadece 3500 küsur kelime) bakmanı tavsiye ederim:

Ekran kartı alırken nelere dikkat edilmelidir? | Carnage86

Radeon R9 Fury X'in derdi başka. 4096 adet Shadera sadece 64 ROP düşüyor. Belleği verimli kullanmayı öğrenmiş bir mimari ve 512 GB/sn gibi uçuk bant genişliğine sahip bir kartta sadece 64 ROP var. Muhtemelen TSMC'nin zar alanı sınırlandırması ve waferdan çıkan sağlam çip oranını yükseltmek adına yapılmış bir hamle. Belki de bambaşka bir sorunla karşılaşmışlardır, bilmiyorum. Örneğin Shader Engine başına düşen ROP sayısını arttırınca bazı sorunlar çıkıyor olabilir. Daha başka sorunlar da olabilir. Ama sonuç olarak HBM'nin hakkını veremeyecek sayıda ROP var. Driverlarla problemi illaki olacaktır bu kadar yeni bir kart driverların olgunlaşmamasının acısını çekecektir. Ama kartın driverlardan daha önemli problemleri de var.
Onlarda var herşey etki ediyor. Nvidia ve AMD 2 yıldan fazladır 28 nm'de takılı kaldı. HBM bellek için veriyolunun büyük olmasının yanında dediğin gibi ROP sayısınında HBM için yüksek olması lazım. Burda AMD yeni bir teknoloji kullandı ne kadar başarılı olucağını sürücüleri oturunca görüceğiz. HBM2'de aynı hatayı yapıcaklarını sanmıyorum.
 
Kartların teorik gücünü sadece teraflops ile ölçüyorsan vahim bir hata yapıyorsun. Düşük tefafloplu bir kart yüksek terafloplu karttan daha iyi sonuç veriyorsa bunun tek sebebi driver değildir. Aşağıda linkini vereceğim yazımda bu konuyu çok detaylı anlattım, okurken sıkılmazsan(sadece 3500 küsur kelime) bakmanı tavsiye ederim:

Ekran kartı alırken nelere dikkat edilmelidir? | Carnage86

Radeon R9 Fury X'in derdi başka. 4096 adet Shadera sadece 64 ROP düşüyor. Belleği verimli kullanmayı öğrenmiş bir mimari ve 512 GB/sn gibi uçuk bant genişliğine sahip bir kartta sadece 64 ROP var. Muhtemelen TSMC'nin zar alanı sınırlandırması ve waferdan çıkan sağlam çip oranını yükseltmek adına yapılmış bir hamle. Belki de bambaşka bir sorunla karşılaşmışlardır, bilmiyorum. Örneğin Shader Engine başına düşen ROP sayısını arttırınca bazı sorunlar çıkıyor olabilir. Daha başka sorunlar da olabilir. Ama sonuç olarak HBM'nin hakkını veremeyecek sayıda ROP var. Driverlarla problemi illaki olacaktır bu kadar yeni bir kart driverların olgunlaşmamasının acısını çekecektir. Ama kartın driverlardan daha önemli problemleri de var.
Adam örnek vermiş, sen nerelere girmişsin? Düzgün okuyun azıcık.
 
Adam örnek vermiş, sen nerelere girmişsin? Düzgün okuyun azıcık.

Düzgün okumadığım için yanlış anladığım yer neresi? Fury X'in tek derdi driver değil dedim.

Onlarda var herşey etki ediyor. Nvidia ve AMD 2 yıldan fazladır 28 nm'de takılı kaldı. HBM bellek için veriyolunun büyük olmasının yanında dediğin gibi ROP sayısınında HBM için yüksek olması lazım. Burda AMD yeni bir teknoloji kullandı ne kadar başarılı olucağını sürücüleri oturunca görüceğiz. HBM2'de aynı hatayı yapıcaklarını sanmıyorum.

ROP yapısında değişikliğe gitme ihtimalleri var ama bu konuda net bir bilgi göremedim. Tonga'da ROPlar zar alanında normalden daha fazla yer kaplıyordu, bir tek onu biliyorum. Herkes 128 ROP diyordu çıkmadan önce, hatta GPU-Z bile ilk başta 128 ROP gösteriyordu.

Şu an dağ fare doğurmuş gibi gözüküyor. Mimari güncellemesinin getirdiği değişikliklerin driverlara adapte edilememesi en büyük sebepse iyi. DirectX 12 üzerinde 980 Tİ'ı geçeceği kesin ama DX 12 oyunlarının çıkması, tamamen DX 12 temelinde geliştirilecek oyunların beklenmesi falan bayağı uzun sürecek.
 
Düzgün okumadığım için yanlış anladığım yer neresi? Fury X'in tek derdi driver değil dedim.



ROP yapısında değişikliğe gitme ihtimalleri var ama bu konuda net bir bilgi göremedim. Tonga'da ROPlar zar alanında normalden daha fazla yer kaplıyordu, bir tek onu biliyorum. Herkes 128 ROP diyordu çıkmadan önce, hatta GPU-Z bile ilk başta 128 ROP gösteriyordu.

Şu an dağ fare doğurmuş gibi gözüküyor. Mimari güncellemesinin getirdiği değişikliklerin driverlara adapte edilememesi en büyük sebepse iyi. DirectX 12 üzerinde 980 Tİ'ı geçeceği kesin ama DX 12 oyunlarının çıkması, tamamen DX 12 temelinde geliştirilecek oyunların beklenmesi falan bayağı uzun sürecek.

Yazdıklarını okumadım. Sadece arkadaş Teraflops örneği vermiş normal şartlarda daha güçlü kart olması gerekli gibisinden ama değil .
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı