Snapdragon 8 Gen 3 işlemcili Android telefonda RDR2 çalıştırıldı ve oynandı

Ülkemizde Snapdragon 8 Gen 3 kullanan ve en popüler olan cihaz Samsung Galaxy S24 Ultra.
Okuduğu veya izlediği şeyden ne mesaj çıkarması gerektiğini anlayamayan veya Apple fanboyu olan insanlar "Ehe ama 5FPS ehe." diye yorum yapmadan ben size bunun ne anlama geldiğini açıklayayım.

Artık telefonların işlemcileri o kadar güçlenmeye başladı ki herhangi bir optimizasyon vs. hiçbir şey olmadan bir tane kullanıcı kendi Android telefonunda 540p düşük ayarlarda 5FPS'te olsa oyunu çalıştırabildi. Bu hızda güçlenmeye devam ederlerse de RDR2 gerçekten mobilde bile oynanacak hâle gelir.

Güçlenecek de pazarının %80'i gyattçı alfa kuşağı ve sanal bahisçi dayıların olduğu sektör kutlama yapacak. RDR2 şu videodaki rezillik gibi değil de 30 FPS çalışsa ne olur, zaten bu oyunların temel amacı grafiklerin keyfini sürmek, belli bir ekran büyüklüğünde yayıla yayıla oynamak değil midir?

7K'ya ikinci el PC toplasan şu rezilliğin 20 kat iyisini grafik ve performans olarak alırsın. Bir de benim PC kaldırmıyor falan diyenler olmuş hey gidi. Bir PC fanboyu olarak üzüldüm, Amerika Mars'a araç gönderirken İran'ın animasyonla beyaz sarayı basıp kendisini tatmin etmesi gibi.
 
İnsanların ne zaman mobil oyun oynadığını düşünürsek zaten RDR2 vb. oyunların mobilde çalışması mantıksız. Bir görevin en az 15 dakika sürdüğü oyunu 5-20 dakikalık okul-ev veya iş-ev yolculuklarında oynamak mantıksız. Sürekli telefondan oyun oynayan ise bir telefona 80.000TL verebileceği noktaya gelince konsol veya PC pazarına geçiyor zaten.
 
İnsanların ne zaman mobil oyun oynadığını düşünürsek zaten RDR2 vb. oyunların mobilde çalışması mantıksız. Bir görevin en az 15 dakika sürdüğü oyunu 5-20 dakikalık okul-ev veya iş-ev yolculuklarında oynamak mantıksız. Sürekli telefondan oyun oynayan ise bir telefona 80.000TL verebileceği noktaya gelince konsol veya PC pazarına geçiyor zaten.

Vallahi hocam adam 15 Pro Max ile oyun oynuyor bence verirler 🙂
 
İnsanların ne zaman mobil oyun oynadığını düşünürsek zaten RDR2 vb. oyunların mobilde çalışması mantıksız. Bir görevin en az 15 dakika sürdüğü oyunu 5-20 dakikalık okul-ev veya iş-ev yolculuklarında oynamak mantıksız. Sürekli telefondan oyun oynayan ise bir telefona 80.000TL verebileceği noktaya gelince konsol veya PC pazarına geçiyor zaten.

Hem grafik hem de oyun tarzı olarak mobil cihazların güçlenmesi ne kadar fark ettirir orası meçhul işte. Akıcı ve hızlı oyunlar tutuluyor.

Atıyorum bugün S24 telefonda ya da Steam Deck'de Path Tracing'li 60 FPS Cyberpunk 2077 oynayabiliyoruz diye hayal edelim. Bu bizi gerçekten tatmin eder mi? Bir tarafta "4K çözünürlük, 8K çözünürlük" diye çıldıran farklı bir kesim var çünkü.
 
Xiaomi cihaza OC yapıp, batarya ve soğutucu ekleyen herifin biri SD 865 veya SD888 ile PS2 oyunlarını oynatıyordu.
Belki şu an için erken olabilir ama ileride PC oyunlarını da görme şansımız var.
PC oyunlarını zaten görmeye başladık.
Buna Wreckfest, Farming Simulator, Call of Duty Warzone Mobile, Dead by Daylight ve War Thunder Edge dahil. IOS’a özel olarak ise Death Stranding, Resident Evil Village ve Resident Evil 4 dahil.

Resimdeki cihaz iPhone 15 Pro.
IMG_0708.jpeg

IMG_0707.jpeg

IMG_0706.jpeg
 
@GTX 1080 Resident Evil 4 ve Death Stranding resmi port olmasına rağmen çok kötü durumda. Yani evet, resmi portlar bile görmeye başladık ama buradaki RDR2 videosu gibi o resmi portlarda oynanmaya değmeyecek seviyede.
Zaten ben en başından beri Apple'ın bu işi aceleye getirdiğini düşünüyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı