Çözüldü Unity'de Senaryo Geçişi Yapmak

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Vezirbey

Picopat
Katılım
26 Temmuz 2023
Mesajlar
87
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Samplescene'de bir buton koyulacak ve butona basıldığı zaman main menu senaryosuna atmasına istiyorum. C# yazılımı yazan ve nereye koyacağımı yardım edeceklere teşekkür ederim.

resim_2024-04-11_044718058.png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine.SceneManagement;
using UnityEngine;

public class SceneChanger : MonoBehaviour
{
    public void changeScene()
    {
        SceneManager.LoadScene(SceneName);
    }
}

Kod yukarıdaki gibi olmalı. Bu Script'i alıp sahnedeki boş bir objeye sürükleyin. Inspector kısmında "Scene Name" diye bir kısım oluşacak. Oraya açılmak istenen sahnenin ismi ne ise o yazılmalı. "public class SceneChanger" kısmına dikkat edin. "SceneChanger" benim yazdığım Scriptin adı olduğu için öyle. Sizin Scriptiniz ismi ne ise onu yazacaksınız..

Sonrasında sahnede oluşturduğunuz "button" içerisindeki "On Click" kısmındaki boşuğa Scriptiniz sahnede hangi objenin içinde ise onu sürüklemeniz gerekiyor. Ardından "No Function" kısmından "Script adı - change scene" yolunu izleyin. Anlatımım biraz karışık gelmiş olabilir. Aşağıya bir video da bırakıyorum. Direkt onu da örnek alabilirsiniz.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine.SceneManagement;
using UnityEngine;

public class SceneChanger : MonoBehaviour
{
    public void changeScene()
    {
        SceneManager.LoadScene(SceneName);
    }
}

Kod yukarıdaki gibi olmalı. Bu Script'i alıp sahnedeki boş bir objeye sürükleyin. Inspector kısmında "Scene Name" diye bir kısım oluşacak. Oraya açılmak istenen sahnenin ismi ne ise o yazılmalı. "public class SceneChanger" kısmına dikkat edin. "SceneChanger" benim yazdığım Scriptin adı olduğu için öyle. Sizin Scriptiniz ismi ne ise onu yazacaksınız..

Sonrasında sahnede oluşturduğunuz "button" içerisindeki "On Click" kısmındaki boşuğa Scriptiniz sahnede hangi objenin içinde ise onu sürüklemeniz gerekiyor. Ardından "No Function" kısmından "Script adı - change scene" yolunu izleyin. Anlatımım biraz karışık gelmiş olabilir. Aşağıya bir video da bırakıyorum. Direkt onu da örnek alabilirsiniz.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
Çözüm
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine.SceneManagement;
using UnityEngine;

public class SceneChanger : MonoBehaviour
{
public void changeScene()
{
SceneManager.LoadScene(SceneName);
}
}

Kod yukarıdaki gibi olmalı. Bu Script'i alıp sahnedeki boş bir objeye sürükleyin. Inspector kısmında "Scene Name" diye bir kısım oluşacak. Oraya açılmak istenen sahnenin ismi ne ise o yazılmalı. "public class SceneChanger" kısmına dikkat edin. "SceneChanger" benim yazdığım Scriptin adı olduğu için öyle. Sizin Scriptiniz ismi ne ise onu yazacaksınız..

Sonrasında sahnede oluşturduğunuz "button" içerisindeki "On Click" kısmındaki boşuğa Scriptiniz sahnede hangi objenin içinde ise onu sürüklemeniz gerekiyor. Ardından "No Function" kısmından "Script adı - change scene" yolunu izleyin. Anlatımım biraz karışık gelmiş olabilir. Aşağıya bir video da bırakıyorum. Direkt onu da örnek alabilirsiniz.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Teşekkürler, işe yaradı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı