Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net
  • Haber
  • Yapay Zeka
  • Tavsiyeler
  • Oyun
  • Video
  • Teknoloji
    • Mobil
    • Yazılım
    • Elektronik Alışveriş Fırsatları
    • Pratik
    • Ev Teknolojileri
    • Makale
    • Güvenlik
    • Ekonomi
    • İnternet
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Sağlık
    • Yazıcı
    • Sosyal Medya
    • Otomobil
      • Elektrikli Otomobil
  • Sosyal
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net
  • Haber
  • Yapay Zeka
  • Tavsiyeler
  • Oyun
  • Video
  • Teknoloji
    • Mobil
    • Yazılım
    • Elektronik Alışveriş Fırsatları
    • Pratik
    • Ev Teknolojileri
    • Makale
    • Güvenlik
    • Ekonomi
    • İnternet
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Sağlık
    • Yazıcı
    • Sosyal Medya
    • Otomobil
      • Elektrikli Otomobil
  • Sosyal
Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net

Anasayfa - Haber - Steam’de Türk Lirası Ayarlaması için Change.org Kampanyası Başladı

Steam’de Türk Lirası Ayarlaması için Change.org Kampanyası Başladı

24 Ekim 2014 - 23:30
- Haber
Valve firmasının kurucusu ve unutulmaz Half-Life serisinin yaratıcısı ismi Gabe Newell. Oyun piyasasındaki en başarılı isimlerin başında geliyor.

Valve firmasının kurucusu ve unutulmaz Half-Life serisinin yaratıcısı ismi Gabe Newell. Oyun piyasasındaki en başarılı isimlerin başında geliyor.

Türk oyuncular Steam üzerinde Türk Lirası oyun fiyatlarının düzgün bir şekilde ayarlanması için yeni bir imza kampanyası başlattı. İşte daha şimdiden 1000 imzayı geride bırakan kampanya…

Geçtiğimiz günlerde Steam’de Türk Lirası Devri Başladı ve Steam’de Türk Lirası Sevinci Kısa Sürdü başlıklı iki ayrı haber yayınladık. Oyun fiyatlarının dolardan önce düşük kur ile TL’ye geçmesi, daha sonra bazı firmaların oyunlarının direkt Euro’ya endekslenmesi ve pahalı hale gelmesi oyuncuların tepkisini çekti. Özellikle korsanla savaş ve orijinal oyunların desteklenmesi konusunda hassas oyuncular bu konuda tepkilerini dile getirdi. Şimdi Change.org üzerinde başlayan kampanya kısa süre içerisinde 1000 imza topladı ve hızla büyümeyi sürdürüyor. Kampanyanın muhattabı Gabe Newell ve doğal olarak Steam.

Nurettin Tan tarafından hazırlanan kampanya metnini Türkçe ve İngilizce olarak aşağıda okuyabilir, destekliyorsanız bu bağlantıdan imzanız ile destek verebilirsiniz…

İlgililerin dikkatine,

Biz oyuncularız. Dünyanın geri kalanı gibi “oyun oynamak” bizim için sadece bir eğlence aracı değil. Sadece bir hobi de değil, oynadığımız oyunlar bizlerin bir parçası çünkü eğlendiğimiz sürece aramızda bir bağ oluşuyor. Bazımız FPS’yi tercih ediyor, yıldırım gibi refleksleri ile nişan almayı ve etrafı havaya uçurmayı seviyorlar. Bazılarımız macera oyunlarına aşık, aklı başından alan öykülerde gizemli bulmacaları çözüyorlar. Bazısı ise liglerde rekabeti sevebiliyor ve sıralamada yükselerek League of Legends, DOTA 2 ya da Starcraft 2 gibi oyunlarda “en iyi” olmaya çabalıyor. Hepimiz farklı türleri seviyoruz ama hepimiz tek bir şeye aşığız: “oyun oynamak”. Oyun müzikleri dinlemeyi seviyoruz, dünyaların tarihçelerini okuyoruz, sanat tasarımcılarını takip ediyor ve çalışmalarından ilham alıyoruz, kodlamayı öğreniyoruz belki gelecekte bir gün kendi oyunumuzu yazarız.

Hepimiz oyun oynamayı farklı şekillerde seviyoruz ve Steam bu endüstrinin önemli bir parçası. Geçenlerde Steam Türk Lirasını desteklemeye başladı. İlk başta hiçbirimiz büyük bir değişiklik umut etmiyorduk fakat değişikliğin yapıldığı gün Steam Market’i kontrol ettiğimizde “sonunda” biri Türkiye’deki absürt yüksek oyun fiyatlarını fark etti diye hissettik ve Steam bu konuda bir şeyleri değiştirmek istiyormuş gibi göründü. Ülkenin dört bir yanından oyuncular durumu mutlulukla karşıladı çünkü fiyatlar kabul edilebilir düzeydeydi. Fakat bu tek günlük bir mutluluk oldu, ertesi gün fiyatlar tekrar değişti, bazı ürünlerde para birimi değişmeden önceki fiyatlardan bile daha kötü hale geldi. Bu noktada; Türkiye’deki asgari ve ortalama ücret hakkında konuşalım.

Türkiye’de asgari ücret 890 Liradır, bugünün dolar kuru ile 397$ yapar. Civilization: Beyond Earth’ü ele alalım. Türk Lirasına geçiş öncesi ürünün fiyatı 49.99$ yani 112 Türk Lirası idi. Para biriminin değiştiği gün oyunun fiyatı 70 liraya indi, asgari ücreti düşündüğünüz zaman bu gayet mantıklı bir rakamdı. Fakat ikinci gün fiyat komik bir şekilde 170 Türk Lirasına çıktı! %100’den daha fazla bir fiyat artışı, 75$! Dijital kopya için normal satış fiyatı olan 49.99$’dan çok daha pahalı bir ücret. Avrupa ve Amerika satış fiyatlarından daha yüksek bir rakam! Aynı fiyat değişikliğini Borderlands Pre-Sequel için de görüyoruz ve eminiz bunun arkası gelecek. Para birimi değişikliği ile Indie fiyatları gayet iyi ama AAA ürünler aniden tavan yaptı… Bunun mantıklı açıklaması nedir?

Türkiye’deki ortalama gelir düzeyi 2000 Türk Lirası (890$) diyelim. Maaşları bu rakam üzerinden hesapladığınızda bile ayda bir oyundan fazlasını almak lüks oluyor. Bilgisayarınızı güncel tutmak isterseniz yapmanız gereken bilgisayar donanımı harcamalarını saymıyorum… Kira, yemek, faturalar ya da normal bir insan için gereken diğer mecburi harcamalara değinmiyorum. Bir baba çocuğuna bir oyun satın almak isteyebilir ya da bir öğrenci parasını biriktirerek uzun süredir beklediği AAA etiketli bir oyuna sahip olmayı dileyebilir. Fakat bu fiyatlarla bu imkansız, üzgünüm Türkiye ekonomisi buna imkan verecek kadar iyi değil. Belki de Türkiye’deki oyun dağıtıcıları panik yaptılar ve Steam’e yeni fiyat değişikliğini şikayet ettiler? Oyuncular olarak bu komik fiyat artışına getirebileceğimiz tek mantıklı açıklama bu.

Rusya (G2A’dan Civ: Beyond Earth Rusya’ya özel Steam CD Key’ini 22$’a alabiliyorsunuz) , Arjantin, Meksika –ve eminim bunlar gibi daha çok ülke vardır- Steam’de düşürülmüş özel fiyatlara sahipler. Türkiye’yi bu kadar özel yapan nedir? Bizim ülkemizin ekonomisi Rusya’dan iyi değil bu bir gerçek. Neden bir Türk oyuncu bir oyunun Steam dijital kopyasına normal Avrupa fiyatından daha fazla ödemek zorunda? Arabamızın benzin deposunu doldurmuyoruz, oyun piyayası hakkında konuşuyoruz (Ayrıca dünyanın en pahalı benzini de Türkiye’de, litresi 2$).

Başka bir örnek ise Riot Games. Bu arkadaşlar İstanbul’da Türkiye ofislerini açtılar, fiyatları Türk standartlarına çektiler ve Riot İstanbul şu anda Riot Games’in deniz aşırı şubelerinde en çok kar getiren ofis oldu.

Oyun firmalarını desteklemek istiyoruz (özellikle Indie firmalarını çünkü kazanacakları her kuruşa ihtiyaçları var), kimse korsan oyun oynamayı istemez ve hiçbir şey orijinal oyun kadar tatlı değildir. Fakat gerçekçi olalım ve Türk ekonomisini göz önünde tutalım. Steam’de Türk Lirası değişimi büyük bir değişiklik ve bizim tek istediğimiz makul, mantıklı fiyatlar. Türk oyuncular olarak Lord Gaben’e güvenimiz tam, eğer bu dilekçeden haberi olursa Valve’nin Türk oyun piyasasında uzun süreden beri beklenen fiyat değişikliğini Steam ile başlatarak fiyatları makul bir seviyeye düşüreceğinden eminiz. Çok sıradışı ya da sadece bize özel bir şey istemiyoruz, biz benzer ülkeler neye sahipse onu istiyoruz o kadar.

Biz Oyuncularız ve oyun firmalarını oyunlarını alarak desteklemek istiyoruz. Ve bunun için Türkiye’de büyük bir değişikliğe ihtiyaç var. Soru şu: Valve bu noktada Türk oyunculara yeşil ışık yakacak mı?”

“Those who may concern,

We are the Turkish Gamers. Like rest of the world “playing games” is not only an entertainment tool for us. It’s not only a hobby too, the games that we play is a part of us because as long as we enjoy them we got a bound between us. Some of us prefer FPS games, they like to aim and blow things up with their lightning reflexes. Some other fall in love with adventures, solving myterious puzzles through mindblowing stories. Some may like the competition in leagues and try to be best player and raise in ladders games like League of Legends, DOTA 2 or Starcraft, maybe one day they are gonna be the “best”. We all like different genres but we all fall in love same thing; “gaming”. We like to listen game soundtracks, read about the lore of the worlds, following art designers’ work and get inspired by them, learning coding and mayheps create our games in future.

We all love gaming in different ways and Steam is a very important part of gaming industry. Recently Steam started to support Turkish currency. In the beginning we were not hoping for a big change but when we checked Steam Store that day we felt like “finally” someone realized ridiculous high game prices in Turkey and that seemed like Steam was trying to make some change. All around the country gamers cheered about new currency system because prices were reasonable. But it was a one day happiness, next day prices changed again and became worst than before the currency change on some specific products. At this point; let me tell you about what’s minimum and average wage in Turkey.

Minimum wage in Turkey now is 890 Turkish Lira which makes with today’s dollar rate 397$. Let’s take a look to Civilization: Beyond Earth. Before Turkish currency change product’s price was 49.99$ / 112 Turkish Lira. At the first day of currency change it become 70 Turkish Lira and that was a very reasonable price when you consider the minimum wage in Turkey. But second day price became ridiculously 170 Turkish Lira! Boom more than %100 raise, 75 dollars! Far more expensive than normal sale price (49.99$) for a digital copy. More expensive than Europe and USA sale prices. You can see same price change for Borderlands Pre-Sequel too and we are sure more will follow soon. Indie prices are fine with currency change but AAA titles rocketed up suddenly… What is the logical reason?

Let’s have a look and say average wage in Turkey 2000 Turkish Lira. Even when you calculate wages from this number buying more than one game in a month becomes luxury. I’am not even mentioning about computer hardware parts if you wanna keep your rig updated. And not mentioning rent, food, bills and other imperative expenses for a normal human being. A father may like to buy for his son/daughter a game as present, or a student may want to save his money for a long time waited AAA title of his. But with that prices that’s impossible, and i’am sorry Turkey’s economy is not that good to support it. Maybe AAA games distributors in Turkey panicked and complained about new prices on Steam? As Turkish gamers it’s the only logical explanation for this absurd increase rate of game prices.

Countries like Russia (from G2A you can buy Civ: Beyond Earth Russian Steam Activation Key for a 22$ only!), Argentina, Mexico -i’am sure there must be more countries like this- got reduced price tags in Steam. What makes Turkey so special? Our country’s economy is not better than Russia that’s a fact. Why a Turkish gamer must pay more money for a digital Steam copy than it’s actual Europe price? We are not pumping oil in our car’s tank here, we are talking about game industry (World’s most expensive gas in Turkey btw. One litre is 2$).

Another example is Riot Games. Those dudes successfully opened their Turkish Office in Istanbul and decreased their prices to Turkish Standards and now Riot Istanbul is most profitable overseas branch of Riot Games.

We want to support gaming companies (especially indie companies need every penny they can earn), no one likes to play pirate games and nothing tastes sweet as an original game. But let’s be realistic and consider economy of Turkey. Turkish Lira currency swap is a big change in Steam and all we want is reasonable digital Turkish currency prices in Steam. As Turkish Gamers we all in trust Lord Gaben. If he hears about this petition we are sure Valve will make a long waited change in Turkish gaming market via Steam and lower the prices to a reasonable level. We don’t want something extraordinary or being exceptional, we only want what other similar countries already have.

We are Gamers and we want to support game companies with buying their products. And for that, in Turkey, we need a big change. Question is Valve will lit the green light to Turkish gamers?

Etiketler: Fix TL Pricesgabe newellimza kampanyasıNurettin Tanoyun fiyatlarıSteamTL fiyatlartürk lirası
Paylaş236PaylaşTweetYollaPaylaş
Ali Güngör

Ali Güngör

Technopat.net Kurucusu, editörlük kariyerine 1999'da dergi editörü olarak başladı. Technopat Genel Müdürü olarak devam ediyor. #Teknoloji #video #sosyalmedya #rpg #android #kahve sever.dramatoryum@Twitter

Yorumlar 50

  1. zondaaR says:
    11 yıl önce

    gabeN reyiz çöz şu işi.

    Yanıtla
  2. Uğur ÖZGÜR says:
    11 yıl önce

    Bir yazılımı ya da oyunu kaldıracak sisteme dünyanın parasını saçıyorsanız, söz konusu yazılımı veya oyunu da paşa paşa satın alırsınız. “Param yetmediği için(lisanslısına) korsan kullanıyorum.”, “Hadi ordan…”.

    Yanıtla
    • Semih says:
      11 yıl önce

      maalesef herkes senin baban kadar zengin değil

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Zenginlik ile alakası yok. Eğer insanlar oyunları vaya herhangi bir yazılımı parası yetmediği için çalsalardı, aynı şekilde bilgisayarları da çalıntı olurdu. Unutmayınız, bir sistemin yarısı yazılımdır.

        Yanıtla
        • Emin Bozgeyik says:
          11 yıl önce

          Söyledikleriniz kısmen doğru. Çünkü; sürekli yeni oyunların çıktığı oyun piyasasında, kimi zaman sadece bir oyun bile 200 TL gibi rakamları bulabiliyor. Zira bunun gibi bir durumda da herkezin alması mümkün mü? Dediğim gibi bu sadece bir oyunun fiyatı yani 4/5 tane oyun almak isteseniz ve fiyatları 60/70 TL hatta 200 TL ortalama fiyatta olduklarını göz önüne alırsak, aylık baz aldığınızda sadece oyuna olan gideriniz ciddi bir mevlayı tutmaya başladığını görebilirsiniz.

          Not: Korsan oyuna karşıyım. Şahsen oyunların bedava olmasını veya indirime girmesini beklerim. :)

          Yanıtla
          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Ben de söylediklerinize kısmen katılıyorum, ancak her bilgisayarı almak zorunda olmadığınız gibi her oyunu da oynamak zorunda değilsiniz(ben hiç oynamam). Ayrıca oyun şirketlerinin de para kazanması gerekiyor ve ücretsiz oyunlarda ücretli olan özelliler de can sıkıyor. İnsanların korsana yönelmesi haklı mı haksız mı tartışılır ama sonuçta Crysis gibi firmaların da ayakta durmaları gerek ama bu biraz zor, korsana karşıyım.

          • Emin Bozgeyik says:
            11 yıl önce

            ”Her bilgisayarı almak zorunda değilsiniz.” kısmı bence herkes için doğru bir yargı olmaz. Zira 7 yıllık (ilk bilgisayarım) bilgisayarımın üstüne 140 TL’ ye ekran kartı almaktan başka yatırım yapmadım. Diğer yandan herkesin durumu buna el verişli olmayabilir! Günümüz ülkemizde insanların gelir düzeyleri ortada. 2014 içerisinde orta kesim daha da fakirleşirken, zengin kesimin daha da zenginleştiği aşikar. Yabancı oyun şirketlerinin para kazanmasını neden bu kadar çok istiyorsunuz anlayamadım. Diğer yandan birinci yorumunuzdaki korsana karşı kesin duruşunuzu neden yumuşatıyorsunuz ki! Haklı mı? Haksız mı? Tartışması anlamsız, adı üstü ”Korsan” kelimesinin geçmesi bile yasa dışı veya bir suç unsuru olduğunu ifade ediyor.

            Not: Dediğim gibi oyunlara yatırım yapma ve oyun şirketlerine daha fazla para kazandırma düşüncesine karşıyım. Her zaman dediğim gibi benim önerim ise, (Steam,Origin…) gibi şirketlerin büyük indirim kampayalarını beklemeleri veya bedava olmasını takip etmeleri yönünde olucak.

          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            “Tartışılır…” demek duruşu yumuşatmak demek değildir. Bu ifadedeki, amaç bu konu hakkında farklı düşünceleri olan kişilere saygı göstermektir, fikrini açıklamak veya yumuşatmak değil. Ancak benim görüşüme göre korsan hırsızlıktır ve bunun bahanesi yoktur.

          • Mücahit Akyıldız says:
            11 yıl önce

            arkadaşım dediklerin hiç uyuşmuyor bilgisayar parcasıyla steam platformunun politikaları degişik öyle sandıgın gibi yürümüyor o işler….Ayrıca steam o ülke’nin her durumunu(asgari ücret , ülke ekonomisi) değerlendirip oyunları böyle koyuyor. bkz : Rusya , Arjantin , Meksiko veya batı avrupa ülkeleri için bile bu geçerli orda hatta tier1 ve tier2 olarak ayrılıyor fiyatlar.

            *-Steam usually has cheaper prices for regions with lower average incomes because they need to be competitive in that market to get sales of the product.
            Steam suggests prices for publishers, and often in new regions will use a default price set by Steam/Valve if the publisher doesn’t specify something else.

            Prices are set not according to where it was developed but to maximise income from the local region, which means they will typically aim to be competitive to other entertainment in that area, and not price themselves out of the market.

            As such, informing Valve that their pricing sucks and is pricing products out of the market is something that might make them change THEIR approach, because clearly it’s not sensible.-*

      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Zenginlik ile alakası yok. Eğer insanlar oyunları vaya herhangi bir yazılımı parası yetmediği için çalsalardı, aynı şekilde bilgisayarları da çalıntı olurdu. Unutmayınız, bir sistemin yarısı yazılımdır.

        Yanıtla
    • Halil Gürcan Kılınç says:
      11 yıl önce

      şimdi sen aynı oyuna 110 tl vereceğine paşa paşa 170 tl vericeksin ? “Hadi ordan…”.

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Ya da hiç kullanmayacağım.

        Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Ya da hiç kullanmayacağım.

        Yanıtla
        • hsyn says:
          11 yıl önce

          git at kendini

          Yanıtla
          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Nereden nereye atlayayım?

    • Berat Mindiloğlu says:
      11 yıl önce

      Maalesef yazın kimse götünü kaldırmamak için çalışmıyor. Orjinal alanlara da “baba parası ile aldı” diyor.

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Lütfen argo ifade kullanmayınız.

        Yanıtla
    • emre says:
      11 yıl önce

      Biz o sistemleri uzun süre götürmesi için alıyoruz keyfi değil ama oyunları keyif için alıyoruz ve bunun için bu kadar fiyat verilmesi sence normal mi onların yaptığı bu hareket korsan sektörünü güçlendiriyor insanlar korsanlara yöneliyor bu fiyatları görünce biraz mantıklı düşünmeni istiyorum senden

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Yazılım veya oyunlarınızı dijital ortam üzerinden satın almak zorunda değilsiniz.

        Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Yazılım veya oyunlarınızı dijital ortam üzerinden satın almak zorunda değilsiniz.

        Yanıtla
        • Emre says:
          11 yıl önce

          Neden anlamamakta diretiyorsun. Burda kimse korsan oyunu savunmuyor. Sadece fiyatların öncekiden yüksel olmasına bir tepki gösteriyor. Sen ise inatla bilgisayara vericek paranız var niye oyuna vericek paranız yok diyip duruyorsun. Cümleleri anlamaktamı zorluk çekiyorsun, yoksa okumadan aynı şeyleri yazıp duruyor musun?

          Yanıtla
          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Pahalı oyunları oynamak zorunda değilsiniz, zam gelmeyen ve ucuzlayan oyunlar da var.

    • erkan says:
      11 yıl önce

      Senin durumun iyi diye herkesi kendin gibi mi sanıyorsun bi kere herkes sisteme para saçmıyor at gözlüğünü çıkar etrafına bak.

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Siz durumunuz kötü olduğunda anakart, sabit disk, klavye ya da güç kaynağı çalıyor musunuz?

        Yanıtla
        • erkan says:
          11 yıl önce

          Senin kafan güzelmiş baya burda oyun fiyatların artışından bahsediyoruz sense klavye mouse dan bahsediyorsun ne kullanıyorsun bana da gönder de ara sıra uzaklaşalım şu fani dünyadan.

          Yanıtla
          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Her bilgisayar fiyatları arttığında bilgisayar mı çalıyorsunuz?

          • erkan says:
            11 yıl önce

            Ben nerdeyim sen nerdesin kim neyi çalıyor hakiketen ilginç bir kişiliksin seninle türkçe konuşuyorum fakat sen konuya fransız kalıyorsun.O zaman her şeye zam gelsin odun gibi kal öyle hiç konuşma aral game de mi çalışıyorsun çözemedim.

          • erkan says:
            11 yıl önce

            Ben nerdeyim sen nerdesin kim neyi çalıyor hakiketen ilginç bir kişiliksin seninle türkçe konuşuyorum fakat sen konuya fransız kalıyorsun.O zaman her şeye zam gelsin odun gibi kal öyle hiç konuşma aral game de mi çalışıyorsun çözemedim.

          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Eğer bir ürüne zam gelirse o ürünü almak zorunda olmazsınız.

          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Her bilgisayar fiyatları arttığında bilgisayar mı çalıyorsunuz?

          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Ne yazık ki size katılıyorum, ancak KAHKAHADAN!

        • erkan says:
          11 yıl önce

          Senin kafan güzelmiş baya burda oyun fiyatların artışından bahsediyoruz sense klavye mouse dan bahsediyorsun ne kullanıyorsun bana da gönder de ara sıra uzaklaşalım şu fani dünyadan.

          Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Siz durumunuz kötü olduğunda anakart, sabit disk, klavye ya da güç kaynağı çalıyor musunuz?

        Yanıtla
    • Alperen says:
      11 yıl önce

      Her oyun için farklı donanım mı satın alıyorsun? Saçma sapan konuşma rica ederim. Donanımı dönemlik alırsın. Onlarca oyun oynar, eskiyince değiştirirsin ki bu minimum yılda bir kere olur. İki oyun aldığını fazet 170 TL’den, 340 TL eder. Bu da bir ekran kartı parası. Biraz mantıklı eleştiri yapın.

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        “Her oyun için farklı donanım almak” saçmalığını nereden uydurdunuz. Yazılım yada oyun da donanımın parçasıdır. Ayrıca ufkunuzu 170 TL gibi rakamlar ile sınırlandırmayın, 2 TL gibi fiyatlara da lisanslı oyunlar var. Şimdi 170 TL bir oyuna göre çok pahalı (Size göre öyle…) ve parası yetmeyenler (Ama oyun donanımına yetiyor…) onu kaçak kullanıyor(çalıyor). Ayrıca 2000 TL bir ekran kartına göre çok pahalı ve onu sadece parası yetenler alıyor (ben almıyorum) diğerleri almıyor(çalmıyor). Sonuçta “Bu bilgisayar çok pahalı, fiyatlar yurtdışı fiyatına sabitlenmez ise biz bunu çalarız.” ile “Bu oyunlar çok pahalı fiyatları yurtdışı fiyatına sabitlenmez ise biz onları korsan kullanırız(çalarız).” ifadelerinin farkı yok gibi. Ayrıca bazı kişilerin dünyanın sadece oyundan ibaret olmadığını ve bilgisayar oyunu tutkunlarının bilgisayarın sadece oyun amaçlı üretilmediğini, bilgisayarda programlama, overclock, tasarım gibi işlerin yapılabileceğini anlaması lazım.

        Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        “Her oyun için farklı donanım almak” saçmalığını nereden uydurdunuz. Yazılım yada oyun da donanımın parçasıdır. Ayrıca ufkunuzu 170 TL gibi rakamlar ile sınırlandırmayın, 2 TL gibi fiyatlara da lisanslı oyunlar var. Şimdi 170 TL bir oyuna göre çok pahalı (Size göre öyle…) ve parası yetmeyenler (Ama oyun donanımına yetiyor…) onu kaçak kullanıyor(çalıyor). Ayrıca 2000 TL bir ekran kartına göre çok pahalı ve onu sadece parası yetenler alıyor (ben almıyorum) diğerleri almıyor(çalmıyor). Sonuçta “Bu bilgisayar çok pahalı, fiyatlar yurtdışı fiyatına sabitlenmez ise biz bunu çalarız.” ile “Bu oyunlar çok pahalı fiyatları yurtdışı fiyatına sabitlenmez ise biz onları korsan kullanırız(çalarız).” ifadelerinin farkı yok gibi. Ayrıca bazı kişilerin dünyanın sadece oyundan ibaret olmadığını ve bilgisayar oyunu tutkunlarının bilgisayarın sadece oyun amaçlı üretilmediğini, bilgisayarda programlama, overclock, tasarım gibi işlerin yapılabileceğini anlaması lazım.

        Yanıtla
    • Alperen says:
      11 yıl önce

      Her oyun için farklı donanım mı satın alıyorsun? Saçma sapan konuşma rica ederim. Donanımı dönemlik alırsın. Onlarca oyun oynar, eskiyince değiştirirsin ki bu minimum yılda bir kere olur. İki oyun aldığını fazet 170 TL’den, 340 TL eder. Bu da bir ekran kartı parası. Biraz mantıklı eleştiri yapın.

      Yanıtla
    • OzgurA says:
      11 yıl önce

      ARAL vb bir firmanın çalışanı veya ortağı mısın arkadaş? Şurada verdiğin örnekler konuyla alakasız ve saçma. Senin anlamadığın nokta şu; İlk fiyatlar açıklandığında Ubisoft hariç diğer firmalar gayet mantıklı fiyatlar açıkladılar fakat bu fiyatlar 1 gün sonra dolar bazındaki fiyatlardan da fazla tutarlara çekildi. Bunlar, seninle-benimle alay eden fiyatlar(Türkiye’de satılan kutulu oyun fiyatlarına eş değer oldular). Şimdi biraz dik dur ve şu firmaların sözcülüğünü yapmaktan vazgeç. Bu yorumları ya kasıtlı olarak ve tepkileri ölçmek için yazıyorsun ya da aşağıda bir arkadaşın belirttiği gibi keyif verici bir madde kullanıyorsun.

      Yanıtla
      • Uğur ÖZGÜR says:
        11 yıl önce

        Eğer bir oyun dağıtım firmasının sözcüsü vs. olsaydım, “bilgisayar oyundan ibaret değildir” gibi bir ifade kullanır mıydım(bahsettiğim ifadeyi galiba sizin yorumunuzdan sonra kullandım, ama yorumunuzu söz konusu ifadeden sona okudum)? Ayrıca haklı olabilirsiniz, fiyatlar gereğinden pahalı ancak bunun oyun oynayıp hiçbir işe yaramayan oyuncuları az da olsa oyun başından kaldıracağı söylenebilir, bilim geliştireceğine “oyun videosu” denilen saçmalıkların gerçekleştirildiği bir ülkenin vatandaşı olmak hiç gurur verici değil. Ayrıca bahsettiğiniz “sözcülük” işine nasıl başvurabilirim, güzel fikir.

        Yanıtla
        • OzgurA says:
          11 yıl önce

          Sadece oyun oynayıp hiçbir işe yaramayan oyuncularla, oyun oynamayı çok seven ve iş vb yoğunluktan bu aktiviteye kısıtlı zaman ayırabilen bir diğer çoğunluğu neden yok sayıyorsun? Ayrıca “oyun videosu” vb “saçmalıkların” gerçekleştiği bir ülkenin vatandaşı olmanın gurur verici olmadığını düşünüyorsan sana çok kötü bir haberim var; Bu ülkede saçmalıklar sadece oyun videolarının gelişmesi ile sınırlı değil. Hayatın her alanında yoğun bir saçmalıklar silsilesi yaşıyoruz. Her neyse bu arada sözcülük işini şakayla karışık araştırdım fakat gerçekten böyle bir başvurunun yapıldığını keşfettim ve şaşırdım. Buyur başvurunu yapabilirsin :) http://sasirdim.blogcu.com/oyun-firmalarinin-sozculugu-nasil-yapilir/19879840

          Yanıtla
          • Emin Bozgeyik says:
            11 yıl önce

            +1

          • Uğur ÖZGÜR says:
            11 yıl önce

            Başvuru ekranını göremedim, bi kontrol eder misin? Galiba yanlış linki attın.

    • OzgurA says:
      11 yıl önce

      ARAL vb bir firmanın çalışanı veya ortağı mısın arkadaş? Şurada verdiğin örnekler konuyla alakasız ve saçma. Senin anlamadığın nokta şu; İlk fiyatlar açıklandığında Ubisoft hariç diğer firmalar gayet mantıklı fiyatlar açıkladılar fakat bu fiyatlar 1 gün sonra dolar bazındaki fiyatlardan da fazla tutarlara çekildi. Bunlar, seninle-benimle alay eden fiyatlar(Türkiye’de satılan kutulu oyun fiyatlarına eş değer oldular). Şimdi biraz dik dur ve şu firmaların sözcülüğünü yapmaktan vazgeç. Bu yorumları ya kasıtlı olarak ve tepkileri ölçmek için yazıyorsun ya da aşağıda bir arkadaşın belirttiği gibi keyif verici bir madde kullanıyorsun.

      Yanıtla
    • Hüseyni says:
      11 yıl önce

      Sizin gibi insanlara sözlükte zengin, halk arasında afedersiniz enayi derler. Olay burada oyuna para vermemek değil(yazının ana amacını nasıl atladınız hayretler içersindeyim), başkaları ürünleri daha uygun fiyatlara alabiliyorken, bizim fahiş fiyatlara alamamız. Bu duruma göz yuman, “her oyunu oynamak zorunda değilsiniz” gibi kaçamak yorumlarda bulunan herkese de “Haydi oradan”. Markete gittiğinizde birisine 1 TL’den verilen ürünü tutupta size 10TL’ye satmaya kalksalar, “Hadi oradan” demezsiniz.

      Yanıtla
  3. Melih says:
    11 yıl önce

    Herşeyi geçtim korsan olarak indirirsen zaten kotanı yakmış oluyorsun.Ay sonuna kadar sürünüyorsun.Bir teşvik olmalı ki hem satış adetleri artsın hemde oyunlar Türkçe çıksın.Artık teşvik devlet tarafından mı olur yoksa biz oyuncuların orjinal oynuna yönelmesiyle mi olur bilemem.

    Yanıtla
    • murat says:
      11 yıl önce

      Ay sonuna 1 hafta kala indirceksin kardeş. :D

      Yanıtla
  4. Umut Veren says:
    11 yıl önce

    imzayi cak dediler ödürdüm :)
    umarim bir umut isigi dogar (-_-“)

    Yanıtla
  5. Ahmet says:
    11 yıl önce

    Nurettin abide ne yazmış be duygulandım valla çok güzel anlatmış

    Yanıtla
  6. Uğur ÖZGÜR says:
    11 yıl önce

    Resimdeki kişi el mi sallıyor?

    Yanıtla
  7. Aykut ÇAN says:
    11 yıl önce

    Uğur özgür isimli kişi pc çalmaktan bahsetmişsin ben donanımı 3-4 kullanıyorum ve farklı şeylerle kullanıyorum oyunu ne kadar uzun süre oynarsın acaba ?

    Yanıtla

Yorum Yap Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

RSS Technopat Sosyal

  • AYT biyoloji için hangi hoca uygundur?
  • Sabahtan akşama kadar Shorts izlemek yerine yapılabilecek neler var?
  • 2000 TL'ye kadar Red switch klavye önerisi
  • Counter-Strike 2 için Karşılaştırmalı, Detaylı FPS ve Ayar Önerileri
  • The Last of Us Part 1 sonu hakkında
  • Hız yayınları Türkiye geneli TYT denemesi cevap anahtarı nereden alınır?
  • Maksimum 500 TL bütçe ile alınabilecek kaliteli oyun tavsiyesi
  • 15k altı tablet önerisi
  • Redmi 10 2022 kendi kendine NFC kapatıyor
  • Aile paylaşımı ile oyun çalınabilir mi?

Technopat Video

Şu an oynayan

Oyuncuların hayali! 43.999 TL’lik İncehesap RTX 5070 sistem inceleme

Oyuncuların hayali! 43.999 TL’lik İncehesap RTX 5070 sistem inceleme

Oyuncuların hayali! 43.999 TL’lik İncehesap RTX 5070 sistem inceleme

Haber
Philips Evnia 27M2N3800A inceleme

4K 160Hz ve FHD 320Hz arası geçiş yapabilen monitör: Philips Evnia 27M2N3800A inceleme

Haber
En iyisi olabilir! ASUS ROG Ally X inceleme

En iyisi olabilir! ASUS ROG Ally X inceleme

Haber

Teknoloji tutkunu Technopatların ortak adresi: Technopat.net!

Güncel teknoloji, internet, donanım, yazılım, oyun ve daha fazlası haber, makale ve videolar ile Technopat’ta sizlerle.


01010100 01100101 01100011 01101000 01101110 01101111 01110000 01100001 01110100

Kategoriler

  • Yapay Zeka
  • Ev Teknolojileri
  • Makale
  • Video

Sosyal Medya

Bağlantılar

  • Hakkında
  • Haber
  • Video
  • Sosyal
  • Çerez Politikası
© 2011-2025 Technopat. Tüm Hakları Saklıdır.
Netse
Çerez Onayı
Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, kullanıcı deneyiminizi daha iyi hale getirmek, hizmetlerimizi size daha etkin bir şekilde sunabilmek için çerezler (cookies) ve benzeri araçlar kullanıyoruz. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını sağlamak, içeriği kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafik analizi yapmak için kullanılan küçük metin dosyalarıdır. Çerezleri nasıl kullandığımız ve kişisel verilerinizi nasıl işlediğimiz hakkında daha fazla bilgi almak için çerez politikamızı ve kişisel veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Fonksiyonel Her zaman aktif
Teknik depolama veya erişim, sadece kullanıcının açıkça talep ettiği belirli bir hizmetin kullanılmasını sağlama amacıyla veya iletişimin elektronik iletişim ağı üzerinden iletilmesinin tek amacıyla yasal olarak kesinlikle gereklidir.
Tercihler
Teknik depolama veya erişim, abone veya kullanıcı tarafından istenmeyen tercihlerin depolanması yasal amacıyla gereklidir.
İstatistikler
Sadece istatistiksel amaçlarla kullanılan teknik depolama veya erişim. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Pazarlama
Teknik depolama veya erişim, reklam gönderimi için kullanıcı profilleri oluşturmak veya kullanıcıyı bir web sitesinde veya birden fazla web sitesinde benzer pazarlama amaçları için takip etmek amacıyla gereklidir.
  • Seçenekleri yönet
  • Hizmetleri yönetin
  • {vendor_count} satıcılarını yönetin
  • Bu amaçlar hakkında daha fazla bilgi edinin
Tercihleri yönet
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Sonuç bulunamadı
Bütün Sonuçları Göster
  • Giriş
  • Teknoloji Haberleri
  • Sosyal
  • Video
  • Tavsiyeler
  • İncelemeler
    • Video İncelemeler
  • Güvenlik
  • Oyun
  • Makale
    • Pratik
    • Yazar Köşeleri

© 2025 Technopat
Sorularınız için Technopat Sosyal