Anasayfa Haber Microsoft, DirectStorage 1.1 Sürümünü Resmen Duyurdu

Microsoft, DirectStorage 1.1 Sürümünü Resmen Duyurdu

Microsoft, pazartesi günü itibarıyla DirectStorage 1.1 API’sini kullanıma açtığını duyurdu. Bundan böyle top artık oyun geliştiricilerinin elinde. Bu teknolojiyi oyunlarına entegre eden stüdyolar, oyun yükleme sürelerini en aza indirirken aynı zamanda işlemci kullanım oranlarını düşürme fırsatı buluyor.

DirectStorage ne işe yarıyor?

Özetlemek gerekirse, DirectStorage ile GPU’ların bir sistemdeki depolama aygıtlarına doğrudan erişmesi için imkan sağlanıyor. Aslında sürüm 1.1 henüz geçen ay gündeme gelmişti, ancak kesinlikle önemli bir sürüm olduğunu söyleyebiliriz.

DirectStorage 1.0 yalnızca yüksek hızlı NVMe depolamasıyla birlikte yükleme sürelerini iyileştiriyor. Veriler çözümlenmek (dekompresyon) için hala CPU’ya gönderiliyor ve sonrasında GPU belleğine ulaşıyor. DirectStorage 1.1 ise GPU çözümleme teknolojisini devreye sokarak CPU’yu tamamen aradan çıkaracak. GPU’lar paralel işlemler için optimize edildiğinden dolayı işleme süreleri önemli ölçüde iyileşecek. Ayrıca veriler GPU belleğinden GPU’ya daha hızlı taşınacağından dolayı bant genişliği çok daha verimli kullanılacak.

NVIDIA, Intel ve AMD üçlüsü bu gelişime olumlu yanıt verdi ve oyun geliştiricileri tarafından kullanılabilecek DirectStorage 1.1 destekli sürücüler kullanıma sunuldu. Bu üç şirket, zamanı geldiğinde resmi DirectStorage 1.1 desteğini normal sürücü paketlerine dahil edecek.

2 Yorumlar

  1. DirectStorage 1.1 özelliği ekran kartı driver içinde mi oluyor yoksa oyunların içinde geliştirici koyarsa mı? Eger sadece driver guncellemesiyle çözülüyorsa cok güzel olur , gelistiricilerin oyunlarina eklemesini beklemek cok uzun sürer.

Bir yanıt bırak

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Exit mobile version