Arabesk neden dışlanıyor?

Carlx45

Hectopat
Katılım
22 Ekim 2020
Mesajlar
642
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Polis Dedektifi
Arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi arabesk neden sürekli dışlanıyor, neden bu tür müzikleri dinleyen insanları aşağılıyorlar ve hakaret ediyorlar?

Birisi Türk Sanat Müziği dinleyince sorun olmuyor ama arabesk dinleyince sorun oluyor.
 
Arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi arabesk neden sürekli dışlanıyor, neden bu tür müzikleri dinleyen insanları aşağılıyorlar ve hakaret ediyorlar?

Birisi Türk Sanat Müziği dinleyince sorun olmuyor ama arabesk dinleyince sorun oluyor.
Böyle bir şey yaşayanı görmedim hatta tam tersi: "Lan olm efkârlanmışsın gel akşam gezeriz" gibisinden.
 
Çevremdeki insanlar sürekli dışlıyorlar,gören de sanacak kendileri Edinburgh Kalesi'ne büyüdüler.
Arabesk çok popüler olduğu için ve Türk halk müziğine büyük bir etkisi olduğundan Türk müziğini bozuyor. Bu yüzden bazı insanlar sevmez Türk müziğinin içerisine arabesk,pop gibi şeylerin katılmasını. Bazen de sadece sevmedikleri için.
 
Arabesk çok popüler olduğu için ve Türk halk müziğine büyük bir etkisi olduğundan Türk müziğini bozuyor. Bu yüzden bazı insanlar sevmez Türk müziğinin içerisine arabesk,pop gibi şeylerin katılmasını. Bazen de sadece sevmedikleri için.
Dediğiniz gibi olabilir.Çünkü Türk Halk Müziği'nde de arabesk esintileri var.
 
Arabeskin orijinali güzeldir. Arsız Bela dinleyeni ben de dışlarım kardeşim.

Bizim arabeskçilerimizin çoğu kendine özgü müzik çıkartmayan notaları devşirme, kopya olan sanatçılardır.

Alın size sürekli notalarını çaldığımız gerçek bir müzik:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Ayrıca Türk Sanat Müziği de çok iyidir. Arabeskin babasıdır.
Münir Nurettin Selçuk, Hafız Burhan, Bekir Sıtkı Sezgin, Kani Karaca dinleyin. Kalite farkını görürsünüz.


Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Arabeskin orijinali güzeldir. Arsız Bela dinleyeni ben de dışlarım kardeşim.

Bizim arabeskçilerimizin çoğu kendine özgü müzik çıkartmayan notaları devşirme, kopya olan sanatçılardır.

Alın size sürekli notalarını çaldığımız gerçek bir müzik:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Ayrıca Türk Sanat Müziği de çok iyidir. Arabeskin babasıdır.
Münir Nurettin Selçuk, Hafız Burhan, Bekir Sıtkı Sezgin, Kani Karaca dinleyin. Kalite farkını görürsünüz.


Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Muhammed Abdülvahab,Abdülhalim Hafız,Ümmü Gülsüm ve Ferid el Atraş gibi isimler başta Mısır olmak üzere tüm Ortadoğu'da bilinir.Biliyorsunuzdur büyük ihtimal.

Bizim arabeskçilerin notaları devşirme kısmını da şöyle söyleyeyim,bu kısımda örnek verebileceğimiz kişilerden biri Orhan Akdeniz ve Suat Sayın'dır.Türk Sanat Müziği'ne ben de pek sıcak bakamıyorum çünkü bana hitap etmiyor ama bu Türk Sanat Müziği'nin efsane olduğu gerçeğini değiştirmez tabii.



Arsız Bela kısmında da sonuna kadar haklısınız.
 
Muhammed Abdülvahab,Abdülhalim Hafız,Ümmü Gülsüm ve Ferid el Atraş gibi isimler başta Mısır olmak üzere tüm Ortadoğu'da bilinir.Biliyorsunuzdur büyük ihtimal.

Bizim arabeskçilerin notaları devşirme kısmını da şöyle söyleyeyim,bu kısımda örnek verebileceğimiz kişilerden biri Orhan Akdeniz ve Suat Sayın'dır.Türk Sanat Müziği'ne ben de pek sıcak bakamıyorum çünkü bana hitap etmiyor ama bu Türk Sanat Müziği'nin efsane olduğu gerçeğini değiştirmez tabii.



Arsız Bela kısmında da sonuna kadar haklısınız.
Benim devşirme dediğim direk o müzikleri alıp Türkçeye uyarlamak değildi.
Var olan esere benzer melodilerle ürün çıkartmak idi.

İşte Türk Musikisinde bu çok azdır. Çünkü bizim eski sanatçılarımız iyi bir eser çıkartabilmek için çok çabalamışlardır. Kolaya kaçmamışlardır. Kendi başlarına özgün içerik çıkartmışlardır. Gerek ağız hareketleri, ses kontrolleri, yorumları olsun her şeyiyle kusursuz olmaya çalışmışlardır. Bu yüzden bu insanlara üstad denir.

Örneğin hala Münir Nurettin Selçuk gibi iyi gazel okuyan çıkmadı maalesef. Murat Karahan en yakın idi ama o da maalesef çok belli ediyor yaklaşamadığını.


Şimdi günümüzde yapılan müziğe baktığımda ise maalesef pek bir emek göremiyorum. Hele elektronik müzikten hiç bahsetmiyorum bile...

Bu elektronik müzik sayesinde bile kaç tane aşırı yeteneksiz youtuber müzik yaptı. İşi bilen neler yapmaz...

Ben bu arada sadece klasik müzik, sanat müziği dinleyen de bir insan değilim. Rap müzik olsun, rock müzik olsun severek dinlediğim bir kaç parça var. Bunu da inkar edemem. Fakat bu kadar müzik çöplüğünde iyi bir pop müzik vs bulmak da kolay olmuyor elbet.



Yani anlatmak istediğim mesele müzik türleri değil, bu müzik türlerinde piyasaya çıkan ürünlerin "kalite" oranları.

Klasik müzikte, sanat müziğinde kalite daha fazladır. Pop müzikte ise zor bulunur kalite. Ender rastlanır.

Bu yüzden belli çevrelerce dışlanır bazı müzik türleri. Ama direk bir türü genelleyerek ön yargıyla dışlamak doğru değildir. Bunu ben de kesinlikle doğru bulmuyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı