Statik kontrast, ekranda aynı anda hem siyah, hem de yüksek parlaklıklı başka bir şey gösterilirken ölçülen en siyah ile en parlak arasındaki farktır.
Mesela BattleField V'den bir tünele girdiniz.
Araba farları ile tünelin karanlık duvarları arasındaki farkı statik kontrast gibi düşünün. Tabii bu bir örnek, daha iyi anlatabilmem açısından.
Ya da gece yürüyüş yapan insan grubu.
Dinamik kontrast da ekranın tüm zamanlarda gösterebildiği en siyah ile en beyaz arasındaki fakrtır. Mesela ölü piksel testi yaparken siyah sayfa geliyor, sonra beyaz sayfa geliyor.
Yani ekranda neredeyse başka hiçbir renk/görüntü üretilmiyor. Beyazlara vurulan parlaklık siyahları açmıyor.
Bunların farkı diyebiliriz. Ama simsiyah-bembeyaz ekran pratikte önemsiz.
Bir oyunda her yer ne zaman simsiyah oluyor, ölü piksel testi gibi?
5 saniye falan. Ama yukarıda bahsettiğim olay neredeyse her zaman oluyor. En basitinden kapkara bir tüfek ile tüm oyunu geçirebiliyoruz.
Bu yüzden statik kontrast önemli olup dinamik kontrasta önemsiz dedim.
Hatta şöyle ufak bir bilgi de vereyim, statik kontrast "Doğal kontrast" olarak da geçebiliyor