8 GB RX 6600 6.9GB olarak gözüküyor

Gapirkont

Kilopat
Katılım
5 Haziran 2018
Mesajlar
2.650
Çözümler
7
Oyunu oynarken düşük video belleği uyarısı alıyorum. Oyun 8.1GB kullanıyor gözüküyor ancak MSI Afterburner'dan baktığımda ekran kartı belleği 7200 MB kullanılıyor. Garip olan ise 8 GB ekran kartını 6.9GB olarak görüyor oyun. Bazen 6.9 bazen 6.8 bazen de 7.0 olarak görüyor 1-2 aydır oynamıyorum oyunu, önceden bu sorun yoktu şu an her oyuna girdiğimde bu uyarıyı alıyorum. Neden kartı 6.9GB olarak görüyor?
 

Dosya Ekleri

  • fh5.png
    fh5.png
    204 KB · Görüntüleme: 23
Oyunu oynarken düşük video belleği uyarısı alıyorum. Oyun 8.1GB kullanıyor gözüküyor ancak MSI Afterburner'dan baktığımda ekran kartı belleği 7200 MB kullanılıyor. Garip olan ise 8 GB ekran kartını 6.9GB olarak görüyor oyun. Bazen 6.9 bazen 6.8 bazen de 7.0 olarak görüyor 1-2 aydır oynamıyorum oyunu, önceden bu sorun yoktu şu an her oyuna girdiğimde bu uyarıyı alıyorum. Neden kartı 6.9GB olarak görüyor?

Video bellek yapısı oyunların bazılarında pageindex dediğimiz aralıkta tutulur. Bu indexlemelerin boyutlarının oluşturduğu bölümlerle renderların kapasiteleri tam uyuşmaz. Bu sebeple oyunun render nesneleri oyunu doldururken index aralığına göre doldurur. O anki oynadığınız oyun 7 bit aralıklı nesnelerden oluşuyorsa 8 bit aralığın tamamını doldurur. Bu sebeple 6,9 GB alan dolduğunda 8 GB alanın tamamı dolmuş oluyor. Birçok oyun bu indexleme metoduna uygun geliştiriliyor. Oyun motoru en büyük etken. Örnek olarak Battlefield oyunlarında düzgün indexleme olmadığından 8 GB'nin tamamı görünür ama bellek nesnelere göre bakıldığında hızlı dolar. Bu farklılılar sebebiyle oyunların video belleği kullanımları farklı gösterilir. Derin bir konu anlatmayla bitmez. Yani yaşadığınız durum normal.
 
Video bellek yapısı oyunların bazılarında pageindex dediğimiz aralıkta tutulur. Bu indexlemelerin boyutlarının oluşturduğu bölümlerle renderların kapasiteleri tam uyuşmaz. Bu sebeple oyunun render nesneleri oyunu doldururken index aralığına göre doldurur. O anki oynadığınız oyun 7 bit aralıklı nesnelerden oluşuyorsa 8 bit aralığın tamamını doldurur. Bu sebeple 6,9 GB alan dolduğunda 8 GB alanın tamamı dolmuş oluyor. Birçok oyun bu indexleme metoduna uygun geliştiriliyor. Oyun motoru en büyük etken. Örnek olarak Battlefield oyunlarında düzgün indexleme olmadığından 8 GB'nin tamamı görünür ama bellek nesnelere göre bakıldığında hızlı dolar. Bu farklılılar sebebiyle oyunların video belleği kullanımları farklı gösterilir. Derin bir konu anlatmayla bitmez. Yani yaşadığınız durum normal.

Teşekkür ederim detaylı anlatım için. Garibime giden şey daha önce böyle bir sorun yokken şu an olmasıydı. Sanırım güncelleme vs. gelmiş olmalı.
 
Teşekkür ederim detaylı anlatım için. Garibime giden şey daha önce böyle bir sorun yokken şu an olmasıydı. Sanırım güncelleme vs. gelmiş olmalı.

Oyunlara gelen güncellemelerle bu olaylar oluyor. Assassin's Creed serisi ve GTA Vtede bu durum var ama bellek optimizasyonu bayağı iyi olduğu için bu oyunlarda çok az kayıplar gösteriyor. Oyun içi nesnelere bağlı bir olay olduğu için oyuna gelen optimizasyon güncellemeleri dediğiniz gibi etkiliyor.
 

Geri
Yukarı