Eski FidelityFX çözünürlük düşürme gibiydi, FSR ile bir sıkıntı hissetmedim. Özellikle ultra quality ayarı bayağı sağlam kazanım sağlıyor, görüntü kalitesini de koruyor.
DLSS dışındaki bu FSR, NIS gibi teknolojilerin işe yarayıp kullanılacağını düşünmüyorum. DSR gibi adı var kendi yok gibi olacaklar gibi düşünüyorum. 2022'de çıkacak bir oyunu 2011'de çıkmış gibi oynamak pek mantıklı gelmiyor bana.
İleride çoğu kişi bu çekirdeklere sahip ekran kartı kullanmaya başlayınca tabii ki biraz geçersiz olacak. Hali hazırda yapay zeka destekli DLSS alternatifi de düşünülüyor RX 6000 ve ileride çıkacak seriler için. 2-3 nesil sonra bu çekirdekleri taşımayan kart kalmayacaktır.
Back 4 Blood'da Vega 8 ile 20-25 FPS alırken FSR Quality yapınca 40-45 oluyor. Bence gayet başarılı. Grafikler de yağ gibi oluyor. Daha fazla oyuna geldikçe DLSS'i tarihe gömecek gibi. Çünkü NVIDIA kartlarda da çalışıyor.
Eski FidelityFX çözünürlük düşürme gibiydi, FSR ile bir sıkıntı hissetmedim. Özellikle ultra quality ayarı bayağı sağlam kazanım sağlıyor, görüntü kalitesini de koruyor.
Evet farklılar. FidelityFX klasik ölçeklendirme üzerine bir özellikti. FSR ise görselleri karıştırarak ve görüntüyü düzenleyerek sana aktarıyor.
Öte yandan FSR ile DLSS aynı sınıfta değiller. DLSS'i RTX (Tensor çekirdekleri) NVIDIA kartları kullanamıyor, isterse elinde GTX Titan, 1660 Ti olsun. FSR tamamen yazılım tabanlı, DLSS ise yapay zeka destekli. DLSS bu nedenle görüntü açısından daha başarılı. AMD tarafında yalnızca RX 6000 serisi bu tarz bir teknolojiyi destekleyebilir, AMD hali hazırda DLSS alternatifi için çalışıyor.