Selam sevgili Technopat Sosyal üyeleri. Sizlere makalem de Arduino UNO geliştirme kartı kullanarak I2C modüllü LCD ekranın nasıl programlanabileceğini basitçe anlatacağım. Dilerseniz başlayalım.
I2C modüllü 16x2 LCD ekranın görüntüleri: (Büyük bir görsele ihtiyaç olacağını düşünmedim ne olduğu anlaşılıyor zaten)
I2C modüllü 16x2 LCD ekran Arduino UNO devre şeması:
Not: Eğer Arduino UNO'nuzda "SCL" ve "SDA" PIN'leri yok ise "A4" pinini "SDA", "A5" PIN'inini ise "SCL" PIN'i olarak kullanabilirsiniz.
kütüphanemizi indirelim ve IDE'mize ekleyelim:
İlk başta Arduino IDE'mize kütüphanemizi eklemeyi gösterelim:
1-) bu linkten "Liquid Crystal I2C" kütüphanesininin son sürümünü indirin.
2-) Arduino IDE uygulamasını açıyoruz ve anasayfanın üst kısmından "Sketch > Include Library > Add .ZIP Library" işlemlerini yapıyoruz ve açılan dosya gezgini penceremizden yüklediğimiz kütüphanemizi seçip "Aç" a basıyoruz.
İlgili görsel 1:
İlgili görsel 2:
"Aç" bastıktan sonra IDE'nin "output" kısmında şu mesajı alırsanız kütüphane başarılı bir şekilde IDE'mize yüklendi demektir.
kütüphanemizide eklediğimize göre artık programlamaya başlayabiliriz:
I2C modüllü LCD ekranın programlamasıyla normal LCD ekranının programlamasının pek bir farkı yok. Sadece
Not1: Kodu yazdınız diyelim ve herhangi bir hata olmadığından eminsiniz ancak kod çalışmadı. O zaman
Not2: Eğer LCD ekranı 16x2 değilde farklı bir boyutta kullanıyorsanız
Makalem bu kadardı Technopat Sosyal üyeleri. Diğer makalelerimde görüşme üzere. Hoşça kalın
I2C modüllü 16x2 LCD ekranın görüntüleri: (Büyük bir görsele ihtiyaç olacağını düşünmedim ne olduğu anlaşılıyor zaten)
I2C modüllü 16x2 LCD ekran Arduino UNO devre şeması:
Not: Eğer Arduino UNO'nuzda "SCL" ve "SDA" PIN'leri yok ise "A4" pinini "SDA", "A5" PIN'inini ise "SCL" PIN'i olarak kullanabilirsiniz.
kütüphanemizi indirelim ve IDE'mize ekleyelim:
İlk başta Arduino IDE'mize kütüphanemizi eklemeyi gösterelim:
1-) bu linkten "Liquid Crystal I2C" kütüphanesininin son sürümünü indirin.
2-) Arduino IDE uygulamasını açıyoruz ve anasayfanın üst kısmından "Sketch > Include Library > Add .ZIP Library" işlemlerini yapıyoruz ve açılan dosya gezgini penceremizden yüklediğimiz kütüphanemizi seçip "Aç" a basıyoruz.
İlgili görsel 1:
İlgili görsel 2:
"Aç" bastıktan sonra IDE'nin "output" kısmında şu mesajı alırsanız kütüphane başarılı bir şekilde IDE'mize yüklendi demektir.
kütüphanemizide eklediğimize göre artık programlamaya başlayabiliriz:
I2C modüllü LCD ekranın programlamasıyla normal LCD ekranının programlamasının pek bir farkı yok. Sadece
void setup
ve void loop
sınıflarından önce kütüphanemizi ve LCD ekranımızı tanımlamamız gerekiyor.
C++:
#include <LiquidCrystal_I2C.h> //Kütüphanemizi çağırdık.
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,16,2); //LCD ekranımızı tanımladık.
void setup() {
//"lcd.begin" gibi komutlar girilecek.
}
void loop() {
//Klasik LCD ekran kodları buraya yazılacak. ("lcd.print","lcs.setcursor" vs.)
}
Not1: Kodu yazdınız diyelim ve herhangi bir hata olmadığından eminsiniz ancak kod çalışmadı. O zaman
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,16,2);
kodundaki 0x27
kısmını 0x3f
yazın. Yanii kodu LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f,16,2);
olarak değiştirin.Not2: Eğer LCD ekranı 16x2 değilde farklı bir boyutta kullanıyorsanız
LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f,16,2);
kodundaki 16,2
boyutu belirtiyor. Oraya yazabilirsiniz.Makalem bu kadardı Technopat Sosyal üyeleri. Diğer makalelerimde görüşme üzere. Hoşça kalın
Son düzenleme: