Eğer aldığınız bir değişkeni değiştirecekseniz, veya bir sınıfın elemanını değiştirecekseniz, fonksiyonlarda referans veya işaretçi kullanmaya alışın.
[CODE lang="cpp" title="Düzenlenmiş hali"]#include <iostream>
using namespace std;
class ornek{
int notlar;
public:
friend void al(ornek& ogrenci);
friend void goster(ornek& ogrenci);
}ogr1,ogr2,ogr3;
void al(ornek& ogrenci){
cout << "notu gir: ";
cin >> ogrenci.notlar;
}
void goster(ornek& ogrenci){
cout << "ogrencinin notu: " << ogrenci.notlar << endl;
}
int main() {
al(ogr1);
al(ogr2);
al(ogr3);
goster(ogr1);
goster(ogr2);
goster(ogr3);
return 0;
}[/CODE]
Böylelikle, fonksiyon içerisinde değişkenin bir kopyasını oluşturmak yerine, direkt olarak değişkenin bulunduğu adreste işlem yaparsınız.