Çözüldü Fecriati Topluluğu ve Hikaye Çıkmış Sorular

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

TBTURK

Hectopat
Katılım
11 Kasım 2019
Mesajlar
2.166
Çözümler
6
Yer
Konya
Edebiyat ödevim için 20-20 olmak üzere 40 tane Fecriati Topluluğu ve Hikayeden çıkmış soruları bulmam lazım (Cevaplarıyla birlikte) 2010-2019 yılları arasındaki. Fakat internette sadece 11 tane Fecriati bulabildim hikaye hiç bulamadım yardımcı olabilecek var mı?
 
Edebiyat ödevim için 20-20 olmak üzere 40 tane Fecriati Topluluğu ve Hikayeden çıkmış soruları bulmam lazım (Cevaplarıyla birlikte) 2010-2019 yılları arasındaki. Fakat internette sadece 11 tane Fecriati bulabildim hikaye hiç bulamadım yardımcı olabilecek var mı?
Önceki yıllara da bak hocam. Şartlanma 2010-2019 diye. Bizim Matematik performansı oluyordu, hoca diyordu şu yıl çıkmış şu konudan 5 soru, bakıyorum o yılda sadece 2 tane var, diğer önceki yıllara da bakıyordum.
 
Önceki yıllara da bak hocam. Şartlanma 2010-2019 diye. Bizim Matematik performansı oluyordu, hoca diyordu şu yıl çıkmış şu konudan 5 soru, bakıyorum o yılda sadece 2 tane var, diğer önceki yıllara da bakıyordum.

Bulamayınca en son öyle yaptım. Başta kabul etmem falan dedi ama kabul etti en sonunda.
 
Hocam anlamaz bile aslında. O bulduğun sorunun tarihini değiştirirsin, anlaşılmaz, ben öyle yapıyordum.

Bende aynı şekilde yaptım.
Bulduğum soruları atmayı unutmuşum bulabildiğim sorular burada.

Servet-i Fünûn şiiri ile Fecr-i Âti şiirinin başlıca özellikleri arasında ilk olarak, kullanman malzemedeki birlik dikkati çeker. Fecr-i Ati şiirinin başlıca temaları (I) Servet-i Fünün şiirinde olduğu gibi, ask ve doğadır. (II) Aşk kadar doğa betimlemeleri de tümüyle özneldir Dilde Servet-i Fünücuların tuttuğu yol benimsenerek şiir diline Arapça ve Farsçadan yeni sözcükler alınmış konuşma dilinden uzaklaşılmıştır. (III) Vezin, yine aruzdur. (IV) Ancak Fecr-i Aticiler de Servet-i Fünûncular gibi sembolik şiirden uzak durmuştur. (V)
1. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisinde bilgi yanlışı vardır?
A) l. B) II. C) III. D) IV. E) V.
Cevap: E (2010-LYS)

Önce Fecr-i Ati’ye girip onun sanat anlayışına uygun şiirler yazmış olan —, 1911 ‘den sonra, şiirlerini ‘Yeni Lisan” anlayışıyla yazmaya başladı. Ömer Seyfettin ve Ziya Gökalp ile birlikte “Yeni Lisan”ı açıklamaya çalıştı. Kısa bir süre içinde heceyle yazmaya başladı. Şiirlerinin bir kısmını Geçtiğim Yol adlı kitapta topladıktan sonra, şiiri de bırakarak edebi incelemelerle uğraştı.
2. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Faruk Nafiz Çamlıbel
B) Yusuf Ziya Ortaç
C) Ali Canip Yöntem
D) Orhan Seyfi Orhon
E) Hamdullah Suphi Tanrıöver
Cevap: C (2010-LYS)

3. Ahmet Haşim’in şiirleriyle ilgili olarak aşağıda veri len bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Şiirlerinde dış dünyaya ait gözlemlerinin, iç dünyasında yarattığı izlenimleri yansıtmıştır.
B) Yaşanılan hayattan uzak, tamamen hayalî bir âleme sığınma isteği, birçok şiirinde görülür.
C) Vezin olarak yalnızca “aruz’u kullanmıştır.
D) Türk şiirini Batılılaştırma konusunda düşünen‘den çok, “uygulayan” kişidir.
E) Şiirlerinde kullandığı tabiat manzaraları genellikle akşam, gurup, şafak, gece, göller ve ormanlar gibi duygulanmaya, hayal kurmaya elverişli olanlardır.
Cevap: D (2011-LYS)

Bu dönemin zevk ve anlayışına uygun kaleme alınmış şiirler, sanatın “şahsi ve muhterem” olduğunu söyledikleri hâlde, tek bir şairin eseri olarak düşünülecek cinstendir. Söyleyişte serbestlik arayışları, alışılmış ve kabul görmüş şiir formlarını zorlama çabaları, biraz daha Batılı görünme; duyulmamış tabiatı ve yaşanmamış aşkı şiirleştirme ısteklen kendilerine has sesi ve söyleyişi bulmalarına engel olmuştur, denilebilir. Ama asıl neden, o dönemde yaygın olarak benimsenen görüşlere katılmamış olmalarıdır.
4. Bu parçada sözü edilen edebî topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fecr-ı Aticiler
B) Servet-i Fünuncular
C) Garipçiler
D) Tanzimatçılar
E) Hisarcılar
Cevap:A (2013-LYS)

Realizm ve natüralizm akimi arının etkisi altındadırlar.
Kendi kişiliklerini gizlerler.
Olaylar genellikle İstanbul’da geçer.
Olay kahramanları genellikle seçkin kişilerdir.
Çevre tasvirleri, eseri süslemek için değil, kahramanların kişiliklerinin oluşumunu tamamlayabilmek için yapılmıştır.
5. Aşağıdaki eserlerden hangisi, yukarıda özellikleri verilen dönem yazarlarından birine ait değildir?
A) Hayal İçinde
B) Pandomıma
C) Kınk Hayatlar
D) Ferdi ve Şürekâsı
E) Genç Kız Kalbi
Cevap:B (2013-LYS)

Mailerme: “Şiir, özündeki ahenkle kullanılmış insan dili yardımıyla dış görüntülerinin gizli anlamını ifade etmektedir.” demiştir.
6.Aşağıda verilen sanatçılardan hangisi “Mallarme” ile aynı görüşü paylaşmaktadır?
A) Yahya Kemal Beyatlı
B) Tevfik Fikret
C) Faruk Nafiz Çamlıbel
D) Ahmet Haşim
E) Muallim Naci
Cevap: D (2014-LYS)

Her kim bu halk için yazar, halkın olur;
Aydınlatabildiyse eğer, aydın olur...
Muhtaç değildir eli, altın kaleme:
Kullandığı her kalem onun, altın olur!
7.Bu dörtlükte dile getirilen düşünce, aşağıdaki şairlerden hangisinin edebî anlayışıyla örtüşmez?
A) Arif Nihat Asya
B) Namık Kemal
C) Ahmet Haşim
D) Mehmet Akif Ersoy
E) Mehmet Emin Yurdakul
Cevap: C (2014-LYS)

Bu dönemin zevk ve anlayışına uygun kaleme alınmış şiirler, sanatın “şahsi ve muhterem” olduğunu söyledikleri hâlde, tek bir şairin eseri olarak düşünülecek cinstendir. Söyleyişte serbestlik arayışları, alışılmış ve kabul görmüş şiir formlarını zorlama çabaları, biraz daha Batılı görünme; duyulmamış tabiatı ve yaşanmamış aşkı şiirleştirme istekleri kendilerine has sesi ve söyleyişi bulmalarına engel olmuştur, denilebilir. Ama asıl neden, o dönemde yaygın olarak benimsenen görüşlere katılmamış olmalarıdır.
8.Bu parçada sözü edilen edebî topluluk aşağıda-kilerden hangisidir?
A) Fecr-i Atîciler B) Servetifünuncular C) Garipçiler D) Tanzimatçılar E) Hisarcılar
Cevap: A (2013-LYS)

9.Edebiyatımızın kimi dönemleriyle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?
A) 1940’lı yıllardan itibaren Cumhuriyet Dönemi Türk romanında, gerçekçiliğin bir uzantısı olarak köye ve köy insanına yöneliş başlar.
B) Fecr-i atinin şiir alanındaki temsilcileri Tahsin Nahit, Mehmet Fuat, Faik Ali, Mehmet Behçet, Emin Bülent ve Ahmet Haşim’dir.
C) Servetifünun Dönemi’nde sanatçılar biçim ve üslup kaygılarını bir yana bırakıp halka yönelme ve halkın sorunlarını anlatmaya yönelik bir edebiyat anlayışını benimsediler.
D) Tanzimat Dönemi’nde sanatçıların yalın bir dile yönelmelerinin nedeni; sanatı, toplumu eğiten, bilgilendiren ve aydınlatan bir araç olarak görmeleridir.
E) Millî Mücadele Dönemi’ndeki Türk edebiyatı gerçekte Millî Edebiyat Dönemi’ndeki yönelimlerin bir uzantısı sayılabilir.
Cevap: C (2012-LYS)

10.Ahmet Haşim’in şiirleriyle ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Şiirlerinde dış dünyaya ait gözlemlerinin, dünyasında yarattığı izlenimleri yansıtmıştır.
B) Yaşanılan hayattan uzak, tamamen hayalî bir âleme sığınma isteği, birçok şiirinde görülür.
C) Vezin olarak yalnızca “aruz”u kullanmıştır.
D) Türk şiirini Batılılaştırma konusunda “düşünen”den çok, “uygulayan” kişidir.
E) Şiirlerinde kullandığı tabiat manzaraları genellikle akşam, gurup, şafak, gece, göller ve ormanlar gibi duygulanmaya, hayal kurmaya elverişli olanlardır.
Cevap: D (2011-LYS)

11. Çağdaş Türk şiirinin bütün dönemlerini, bütün akımlarını kapsayan ortak özelliklerin başında dil gelir. Bu şiirlerin dili yapay bir dil değil, konuşulan Türkçedir. Arada, konuşulan Türkçeden zorlama bir öz Türkçeye ya da divan edebiyatının inceliklerine kapılarak Osmanlıcaya yönelenler olmuştur. Ama bunlar sayılı örneklerdi. Genellikle, her gün yeni bir inceliği keşfedilen konuşma dilimiz işlenmiştir.
Aşağıdakilerden hangisinin dil tutumu bütün yönleriyle, bu parçada anlatılanlarla uyuşmaz?
A) Faruk Nafiz Çamlı bel
B) Fazıl Hüsnü Dağlarca
C) Cahit Sıtkı Tarancı
D) Mehmet Emin Yurdakul
E) Ahmet Hâşim
Cevap: E (2010-LYS)

12.Genç yaşta ölen sanatçı Fecr-i Âtî Kütüphanesi yayımları arasında “Ruh-ı Bî-kayd” adlı şiir kitabını yayımlamış, Çocuk Bahçesi ve Resimli Kitap gibi dergilerde yazmıştır. Tamamıyla ferdiyetçi bir sanat anlayışına sahip olan ve Çalışmalarını daha çok tiyatro alanında yoğunlaştıran sanatçının şiirlerinde Haşim’in tesiri hissedilmektedir.
Bu metinde tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cemil Süleyman
B) Şehabeddin Süleyman
C) Tahsin Nahit
D) Emin Bülent Serdaroğlu
E) Faik Ali Ozansoy
Cevap: C (2012-LYS)

13.Nurullah Ataç’ın “Senelerden beri onun şiirlerini mecmualarda arar, bulduğumuz günler bayram ederdik. Bu manzumeler hafızamıza muhakkak bir iki mısra tevdi eder ve bu ahenk dilimizde günlerce dolaşırdı. O, edebiyatımıza yeni bir ufuk açtı, biz de onun ateşîn sesiyle mest, akşam ve gölge beldelerinin füsununa dalmıştık. Biz de artık bu şairle beraber, “melali anlamayan nesle aşina değiliz” diyorduk. Bu mısra edebiyatımızda bir tarihtir. Biz onu bu mısrayla tanıdık. Bu mısra bize onu daha yakından tanıttı.” cümleleriyle bahsettiği şair aşağıdakilerden hangisidir?
A) Emin Bülent Serdaroğlu
B) Faik Ali Ozansoy
C) Cemil Süleyman
D) Ahmet Haşim
E) Tahsin Nahit
Cevap: D (2011-LYS)

14.Aşağıdaki şair ve yazarlardan hangisinin “Fecriati Beyannamesi”nin altında imzası yoktur?
A) Hamdullah Suphi Tanrıöver
B) Ahmet Haşim
C) Refik Halit Karay
D) Hüseyin Rahmi Gürpınar
E) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Cevap: D (2011-LYS)

15.Hikaye türünün dünya edebiyatında ilk örneğini kim, hangi eserle vermiştir?
A) Montaigne - Denemeler
B) John Steinbeck - Fareler ve İnsanlar
C) Boccacio - Decomeron
D) Cervantes - Don Kişot
E) Moliere - Cimri
Cevap: C (2016-LYS)
16.İki tür hikaye tarzı vardır:
1. "Maupassant tarzı" da denilen başı ve sonu olan "olay hikayesi"
2. "A. Çehov tarzı" da denilen belli bir olaya dayanmayan, modern "durum hikayesi"
Yukarıda özellikleri verilen hikaye tarzlarının Türk edebiyatındaki en iyi uygulamacıları aşağıdakilerden hangisidir?
A) A. Mithat Efendi - Emin Nihat
B) Ömer Seyfettin - Sait Faik Abasıyanık
C) S. Faik Abasıyanık - Ömer Seyfettin
D) Emin Nihat - Ömer Seyfettin
E) Ömer Seyfettin - A. Mithat Efendi
Cevap: B (2011-LYS)
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı