DirectX ve Vulkan nedir?

Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
326
Yer
Bursa
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
--Ryzen 5 1600 (AF) | Gigabyte B450M S2H | Msi Armor RX 570 OC Edition | 2xCorsair Vengance 8 GB 3000 Mhz | 480 GB Adata SSD | 1TB Toshiba HDD | 2xArctic P12 PST | Corsair 550 W Carbide SPEC-DELTA RGB.

--LG 22MK400H 21.5" 1ms 75Hz | Razer Blackshark V2 X | Gamepower OGRE Red Switch | HyperX Pulsefire Haste | SteelSeries Qck+ Large
Cinsiyet
Erkek
Meslek
İşletme Mühendisi
Kısacası ne olduklarını biliyorum ama detaylı olarak ne olduklarını bilmiyorum. Neden bazı oyunlarda DirectX iyi iken Vulkan kötü? Ya da Vulkan iyi iken DirectX kötü?
 
Kısacası ne olduklarını biliyorum ama detaylı olarak ne olduklarını bilmiyorum. Neden bazı oyunlarda DirectX iyi iken Vulkan kötü? Ya da Vulkan iyi iken DirectX kötü?
Grafik oluşturma kütüphanesi, oyunun yapacağı şeylere bağlı olarak değişir. Vulkan açık kaynak. DirectX kapalı. OpenGL de var oda açık kaynak Unix(Linux, Android) türevlerinde bolca kullanılır ve Minecraftta OpenGL ile yazılmıştır.
 
Grafik oluşturma kütüphanesi, oyunun yapacağı şeylere bağlı olarak değişir. Vulkan açık kaynak. DirectX kapalı. OpenGL de var oda açık kaynak Unix(Linux, Android) türevlerinde bolca kullanılır ve Minecraftta OpenGL ile yazılmıştır.
Peki birden çok grafik oluşturma kütüphanesi kullanan oyunlar nasıl oluyor?
 
Render API demek daha doğru olur, DirectX 12 ve Vulkan yeni nesil kartlarda daha iyi FPS verirler. Konsol oyunlarda emülatör üzerinden render yapılması bu yüzden zorlayıcı, shader üretmek gerekiyor oradan da masaüstü grafik biriminini işleyebileceği Vulkan veya DirectX kodlarına çevriliyor. Bu sebepten çok güçlü ekran kartı ve işlemci gerekir. Yani bu API’ler aslında çok önemli ve direkt ekran kartının işleyebileceği yönergeleri belirtiyor.
 
Neden bazı oyunlarda DirectX iyi iken Vulkan kötü? Ya da Vulkan iyi iken DirectX kötü?

@lgS öGRENCiSiDetux'un bahsettiği gibi oyun ve grafik geliştirmede kullanılan kütüphaneler. Bu kütüphanelerin içerikleri birbirinden farklı kullanımlara sahip. Uzak nesne oluşturmada Vulkan daha iyi çalışırken parçalı fizik efektleri geliştirmesi yaparken kullanılan 3D metodlar DirectX üzerinde daha iyi çalışır. Oyun geliştiricileri aynı kodu yazarak iki farklı kütüphaneye erişim sağlayacak şekilde oyunu geliştirebiliyor. Grafik ayarlarında Vulkan seçtiğinizde vulkana geçiş yapabilmesi bu sayede gerçekleşiyor. Aralarında ciddi bir performans varkı bulunmamakla beraber. Shadder performansı olarak AMD ekran kartlarının yüksek frekansları sayesinde Vulkan daha verimli çalıştığı gözlemlenmiştir. 2016'te bulunan PC dergilerinden birinde detaylı anlatıyordu. Bulabilirsem paylaşırım.
 
Peki birden çok grafik oluşturma kütüphanesi kullanan oyunlar nasıl oluyor?
Birden fazla kütüphane ile yazılmışlar.

@lgS öGRENCiSiDetux'un bahsettiği gibi oyun ve grafik geliştirmede kullanılan kütüphaneler. Bu kütüphanelerin içerikleri birbirinden farklı kullanımlara sahip. Uzak nesne oluşturmada Vulkan daha iyi çalışırken parçalı fizik efektleri geliştirmesi yaparken kullanılan 3D metodlar DirectX üzerinde daha iyi çalışır. Oyun geliştiricileri aynı kodu yazarak iki farklı kütüphaneye erişim sağlayacak şekilde oyunu geliştirebiliyor. Grafik ayarlarında Vulkan seçtiğinizde vulkana geçiş yapabilmesi bu sayede gerçekleşiyor. Aralarında ciddi bir performans varkı bulunmamakla beraber. Shadder performansı olarak AMD ekran kartlarının yüksek frekansları sayesinde Vulkan daha verimli çalıştığı gözlemlenmiştir. 2016'te bulunan PC dergilerinden birinde detaylı anlatıyordu. Bulabilirsem paylaşırım.

Vulkan genelde AMD ekran kartlarında daha iyi çalışır ama denemeniz lazım.
Vulkan AMD nin yaptığı librarydir çünkü.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı