Çözüldü Düşük FPS'te yırtılma V-Sync ile düzeltilir mi?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Ssiyah

Picopat
Katılım
16 Aralık 2020
Mesajlar
214
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selamlar, şu an sistemim yeterli ancak V-Sync açmadan birçok oyunda yırtılma oluyor. Sorum ise şu: 75 Hz olan bir monitörde oyun oynarken, 50-40 FPS aldık diyelim en fazla, bu FPS değerlerinde V-Sync çalışır mı acaba? Yani 40 FPS aldığım bir oyunda yırtılma olur ve ben V-Sync açarsam düzelir mi?
 
Çözüm
Cevabınız için teşekkürler, son olarak ben oyunda en fazla 40 FPS alıyorsam ve yırtılma varsa V-Sync nasıl 75'e sabitleyecek? Yani çalışması için sabitlemesi gerekmiyor mu acaba?

V-Sync sabitleme yapan bir ayar falan değil. Ekran kartı normalde görüntüyü yatay olarak gönderir. V-Sync ise oyunun kendi içinde bulunan bir özellik. Görüntü olarak monitörün desteklediği maximum ayara göre bir buffer aracılığıyla yukarıdan aşağı render yapar. 75 Hertz'lik monitörünüz varsa buffer çalıştığında 160 FPS aldığınız oyunda buffer aracılığı ile 75'e çeker. Bazı oyunlarda yırtılmayı minimize etmek için double buffer ve trible buffer bulunmakta. Örnek olarak Shadow of the Tomb Raider. Tabi bu çoklu bufferların dezavantajları da bulunmakta. Çok fazla bellek yapılandırması yaptığında performansta düşüşler gerçekleşebiliyor. Daha düşük FPSlerde de 75 Hz buffer oluşturup görüntüyü öyle verir. Siz 45 FPS aldığınız yapıda ekrana 75 FPS'lik bufferdan çıkan veri gider ama görüntü gerçekte 75 Hz değildir. Oyunun verdiği FPS değeri kadardır.
V-Sync olayı her zaman yırtılmaları önlemek için kullanılıyor. Hem fazla FPS'de hem de düşük FPS'deki yırtılmalarınız önler.
Cevabınız için teşekkürler, son olarak ben oyunda en fazla 40 fps alıyorsam ve yırtılma varsa vsync nasıl 75'e sabitleyecek? Yani çalışması için sabitlemesi gerekmiyor mu acaba?
 
Cevabınız için teşekkürler, son olarak ben oyunda en fazla 40 FPS alıyorsam ve yırtılma varsa V-Sync nasıl 75'e sabitleyecek? Yani çalışması için sabitlemesi gerekmiyor mu acaba?

V-Sync sabitleme yapan bir ayar falan değil. Ekran kartı normalde görüntüyü yatay olarak gönderir. V-Sync ise oyunun kendi içinde bulunan bir özellik. Görüntü olarak monitörün desteklediği maximum ayara göre bir buffer aracılığıyla yukarıdan aşağı render yapar. 75 Hertz'lik monitörünüz varsa buffer çalıştığında 160 FPS aldığınız oyunda buffer aracılığı ile 75'e çeker. Bazı oyunlarda yırtılmayı minimize etmek için double buffer ve trible buffer bulunmakta. Örnek olarak Shadow of the Tomb Raider. Tabi bu çoklu bufferların dezavantajları da bulunmakta. Çok fazla bellek yapılandırması yaptığında performansta düşüşler gerçekleşebiliyor. Daha düşük FPSlerde de 75 Hz buffer oluşturup görüntüyü öyle verir. Siz 45 FPS aldığınız yapıda ekrana 75 FPS'lik bufferdan çıkan veri gider ama görüntü gerçekte 75 Hz değildir. Oyunun verdiği FPS değeri kadardır.
 
Çözüm

Geri
Yukarı