DX12 Darboğazı Engelleyecek Mi ?

Mehmet00

Hectopat
Katılım
19 Haziran 2015
Mesajlar
49
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Biliyorsunuz darboğaz sıkıntısı yaşayan birçok arkadaş var benim gibi.
DX12 darboğazı engelleyecek gibi bir söylenti duydum, doğru mudur acaba?

  • A6 6400K 3.9 GHz
  • 4 GB Ram 1600 MHz
  • R7 265 2 GB 256 Bit

Bu sistemle darboğaz sıkıntısı yaşıyorum.

  • GTA 5 En Düşük Ayarlarda Maksimum "25 FPS"
  • BF4 En Düşük Ayarlarda Maksimum "30 FPS"

Cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler...
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Sanmıyorum engelleyeceğini. Çünkü ekran kartının gönderdiği veriyi direk işlemci işliyor. Yani DX'in bu konuda yapabileceği bir şey olduğunu sanmıyorum. İşlemciyi upgrade etmek lazım.
 
Usta ben G2030 ve R7 265 kullanıyorum herhangi bir darboğaz olmuyor? Sende nasıl oluyor başka birşey vardır bence de.
 
DirectX çoklu çekirdek kullanımını açtı yani AMD FX serili işlemcilerdeki çekirdeklerin tamamını kullanacak. FX serisinde olan darboğaz sorunu tahminime göre büyük oranda azalacaktır.
 
G3258 ve i3 gibi işlemciler için DX 12'den medet ummayın. Zaten 2 çekirdekli ve oyunların çoğu ilk 2 çekirdeği verimli kullanır. 4-6-8-12 çekirdekli işlemciler DX 12 ile bir nebze rahatlar. Çünkü oyunların çoğu 2 çekirdekten fazlasını verimli kullanmıyor. DX 12 ile ilk 2 çekirdeğe olan yüklenme azaltılıp, diğer çekirdeklere dağıtılacak. Böylece darboğaz sorunu ortadan kalkacak.
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı