#include <Windows.h>//Kütüphane yi kod içerisinde kullanmak için kütüphaneler bu şekilde kod içerisine yerleştirilir.
#include <iostream> //Başında io olan kodlar genelde in ve out yani giriş ve çıkış işlemlerini yaparlar.
#include <conio.h> //getch() fonsiyonunu içinde tutar.
using namespace std; // Burda std diye bir isim uzayı kullanılmıştır. STD içinde birden çok komut barındırır.
int main() //int bir tam sayı veri tipidir. main int türünde bir ana foksiyondur.
{
int a; // a harfi bir değişkendir. Ve int türünde olduğu belirtilmektedir
a = 10; //tam sayı int türündeki a değişkenine 10 değeri atanmaktadır.
if (a == 10)/*Koşul yapılmaktadır == bir kıyaslama operatörüdür eşit anlamına gelir.
Yani "Eğer (a 10'a eşitse) koşul sınırları içindeki kod satırını çalıştır" denir.*/
{//Kod bloğu başlangıç noktası
for (int i = 0; i < 10; i++)/*For bir döngü işlemi yapan koddur if gibi çoğu programlama dilinde aynıdır.
Burda bir döngü yaratılmıştır i yi kod bloğunun tamamı olarak düşünebilirsiniz, i++ da kod bloğunu arttırmaya yarar i-- çıkarmaya.
Yani denilmek istenen i'ye 0 değerini ata ve i 10 dan büyük olana kadar i yi arttır.*/
{
cout << "A 10'a esittir" << endl; /*cout Console out yani konsol(komut satırı) çıkışı denilebilir.
<< Ekleme işlemcisidir. " " Ekrana yazılacak olanı ister.
endl "l küçük L dir" Alt satıra geçme işini yapar*/
}
}//Kod bloğu bitiş noktası
_getch(); //Programın açıldığı gibi kapanmamasını ve Ekranda kalmasını sağlar.
return 0; //return bir değer döndürme işlemidir. Burda 0 değeri döndürülür buda bilgisayara programın sorunsuz bittiğini söyler.
}