Hikayeli oyunlar neden çıkmıyor?

  • Konuyu başlatan ellma
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 19
  • Görüntüleme 1B
Hocam sizde fark ettiyseniz sayıları azalmış ve Dying Light 2 de RPG elementleri bulunuyor.

Dostum bahsettiğin şey hakkında bir fikrinin olduğunu sanmıyorum. Keza konu da kötülediğin tüm oyunların bir hikayesi var. Tamamen hikayeden yoksun olabilmeleri için online olmaları lazım. AC serisi zaten hikaye odaklı bir seridir kısacası ne dediğin belli değil.
 
Mükemmel bir hikayesi var RPG elementleri bulunsun bulunmasın.

RPG elementlerinin olmasının hikaye odaklı olup olmamasıyla hiçbir alakası yok ki? Keza en iyi hikayeli oyunların çoğu RPG türü oyunlardan çıkıyorlar. Çizgisel dümdüz gidilen film gibi oyunları oynamak yerine ben rol yapma mekanikleri olan ve bu sayede kendimde kararlar verebileceğim oyunlar oynamayı tercih ederim.
 
Dostum bahsettiğin şey hakkında bir fikrinin olduğunu sanmıyorum. Keza konu da kötülediğin tüm oyunların bir hikayesi var. Tamamen hikayeden yoksun olabilmeleri için Online olmaları lazım. AC serisi zaten hikaye odaklı bir seridir kısacası ne dediğin belli değil.

Şöyle demeye çalışıyorum yani oyunlarda RPG elementleri eklendiği zaman hikayeye odağımız kalmıyor tabii bunu Elden Ring wu long veya Dark Souls oyunları gerçekten çok güzel yapıyor ama Assassin's Creed gibi seriler hikayesinden koparmadığı zamanlar daha fazla keyif veriyordu. Yani hikayesinden koparması için veya tümüyle hikayesiz olması için Online gibi şeylere ihtiyacı yok. GTA örnek verelim Online var ama hikayesi gerçekten iyi. Online oyundan koparmıyor oyunda ki yan görevleri istediğinde yapabiliyorsun ama şimdi çıkan oyunlarda illa bir loot veya level sistemi oluyor ve hikayeyi tamamlaman için her seferinde bu yan görevleri zorunlu şekilde yapıyorsun. Bu sırada da hikayede ne olduğunu ve en son ne yaşandığını hatırlamıyorsun. Anlatmak istediğim bu hocam.

RPG elementlerinin olmasının hikaye odaklı olup olmamasıyla hiçbir alakası yok ki? Keza en iyi hikayeli oyunların çoğu RPG türü oyunlardan çıkıyorlar. Çizgisel dümdüz gidilen film gibi oyunları oynamak yerine ben rol yapma mekanikleri olan ve bu sayede kendimde kararlar verebileceğim oyunlar oynamayı tercih ederim.

Şöyle bir şey var evet RPG'lerden gerçekten iyi oyunlar çıkıyor ama geneli çok fazla hikayeden veya ana amaçtan kopartıyor.
 
Şöyle demeye çalışıyorum yani oyunlarda RPG elementleri eklendiği zaman hikayeye odağımız kalmıyor tabii bunu Elden Ring wu long veya Dark Souls oyunları gerçekten çok güzel yapıyor ama Assassin's Creed gibi seriler hikayesinden koparmadığı zamanlar daha fazla keyif veriyordu. Yani hikayesinden koparması için veya tümüyle hikayesiz olması için Online gibi şeylere ihtiyacı yok. GTA örnek verelim Online var ama hikayesi gerçekten iyi. Online oyundan koparmıyor oyunda ki yan görevleri istediğinde yapabiliyorsun ama şimdi çıkan oyunlarda illa bir loot veya level sistemi oluyor ve hikayeyi tamamlaman için her seferinde bu yan görevleri zorunlu şekilde yapıyorsun. Bu sırada da hikayede ne olduğunu ve en son ne yaşandığını hatırlamıyorsun. Anlatmak istediğim bu hocam.



Şöyle bir şey var evet RPG'lerden gerçekten iyi oyunlar çıkıyor ama geneli çok fazla hikayeden veya ana amaçtan kopartıyor.

Daha açıklayıcı olsaydın yanlış anlamazdım. Senin RPG elementlerinden kastın gezilebilecek bomboş açık haritalar ve içi boş yan görevlerse haklısın bir yere kadar. Bunlar her oyuna gitmez ve zaten ekleniyorlarsa bir amaca da hizmet etmeleri lazım. Oynanış süresini uzatmak için eklenmemeliler. Fakat her şeye rağmen verdiğin örneklerde ki oyunlar bunu o kadar kötü yapmıyorlar. Dying Light 2'nin başarısız olması RPG elementleri barındırması değil aslında bunları olabilecek en berbat şekilde ve yetersiz olmasından dolayıdır. Söz verdikleri gibi yapmadılar oyunu.
 
Daha açıklayıcı olsaydın yanlış anlamazdım. Senin RPG elementlerinden kastın gezilebilecek bomboş açık haritalar ve içi boş yan görevlerse haklısın bir yere kadar. Bunlar her oyuna gitmez ve zaten ekleniyorlarsa bir amaca da hizmet etmeleri lazım. Oynanış süresini uzatmak için eklenmemeliler. Fakat her şeye rağmen verdiğin örneklerde ki oyunlar bunu o kadar kötü yapmıyorlar. Dying Light 2'nin başarısız olması RPG elementleri barındırması değil aslında bunları olabilecek en berbat şekilde ve yetersiz olmasından dolayıdır. Söz verdikleri gibi yapmadılar oyunu.

Aynen öyle hocam tam da onu anlatmaya çalıştım teşekkürler. Yani yeni çıkan bütün oyunlarda izleyerek bile olsa bunlara rastlıyorum hikayeden koparıyor ne kadar yan görev çeşitliliği bile olsa ana amaçtan kopuyor insan ve ben buna bazen hikayeli oyun demeye zorlanıyorum.
 
Dediğin RPG Baldur's Gate kafasıysa. Bu oyunlar çok zaman tüketir. Herkesin bu kadar zamanı yok. Çoğunlukla metin okuma üstüne oyunlar olduğundan dolayı herkes tercih etmez. Öyle olsa kitap okuma oranları Türkiye'de bu halde olmazdı.

İnsanlar hızlı akıcı oyunları arıyor. Dünyada CoD ve FIFA tarzı oyunların popüler olmasının da sebebi budur. Adam akşam evine gelir 1-2 el oynar kapatır.



Eğer saf hikayeli oyunlardan bahsediyorsanız. Durum çok açık, para kazandırmıyor. Verilen emekle getirisi aynı düzeyde olmayabiliyor. Film çekmekten daha çok masraflı oluyor. Kaliteli bir hikaye yazmak zor iken bunu oyunlara uyarlamak çok daha zor.

Şimdi 10 saatlik bir hikayeli oyunu oynamak için 100TL veriyorsun. Bitti 10 saat sonra o oyuna veda ediyorsun. Ama Online oyunlarda durum böyle değil. Saat limiti diye bir şey yok. Hikaye kasma olayı yok. Adam sırf 1 itemi daha iyi hale getirsin diye yüzlerce saat gömebiliyor. Üzerine sırf görüntü için bile para yatırılabiliyor. Yok Premium koyalım. Yok aylık Battle Pass sistemi getirelim. Adamlar seni sistemin abonesi haline getiriyor.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı