belial
Hectopat
- Katılım
- 18 Aralık 2020
- Mesajlar
- 36
- Çözümler
- 4
Daha fazla
- Sistem Özellikleri
- Zotac AMP Holoblack Rtx3080
Amd Ryzen 9 5950x
Corsair Dominator 32gb Ram
Asus Rog Strix b550xe Anakart
Cougar 750w Gold Psu
1TB Samsung QVO sata3 ssd
1TB Gigabyte Aorus GP-ASM2NE6100TTTD 1 TB M.2 SSD
165hz Asus VG249q1a monitör
Razer Viper 8000hz Mouse
Logitech g413 carbon klavye
Razer Gigantus mouse pad
Senheiser Game one kulaklık
- Cinsiyet
- Erkek
Arkadaşlar uzun zamandır. İnput lag problemi ile uğraşıyorum. Buna sebep olan problemi en sonunda buldum.
i5 4670K işlemci kullanmaktayım. Anakartım ise Z87-G45. oyunlarda aşırı derecede hissedilir reaksiyon problemi var. Örnek vermem gerekir ise "a" tuşuna bastığımda karakter sol tarafa gözle görülür ve hissedilir şekilde geç hareket ediyordu.
Bu problemi en sonunda çözdüm. Fakat yeni bir problem ortaya çıktı. Peki bunu nasıl çözdüm:
Biosa girdim ve "CPU features" kısmında "cores" isimli bir bölüm var burada orijinal halinde "all" yazar "örnek olarak 4 çekirdekli bir işlemci varsa 4 çekirdeğin aktif olduğu anlamına gelir". Ben bu "CPU features" "cores" kısmındaki "all" seçeneğini "3" seçtiğimde i5 4670K 4 çekirdekli işlemcimin sadece 3 çekirdek ile çalışmasını sağladım ve oyunlardaki gecikmenin çok azaldığını gözlemledim. Daha sonra bu "CPU features" "cores" kısmındaki seçenekten 2 çekirdek ve 1 çekirdek ile çalıştırdım ve gözlemlerim şu yönde oldu. 4 çekirdekli İşlemcimi 3 çekirdekte çalıştırdığımda gecikmenin az 2 çekirdekte daha az 1 çekirdekte çok daha az olduğunu gözlemledim fakat buna doğru orantılı olarak da FPS değerlerimde sürekli düşme oldu. Sonuç olarak gecikme problemini çözsem bile bu sefer azalan FPS ve düzensiz frame time olayının gerçekleşmesi nedeni ile oyunlar sürekli takılmaya başladı fakat şununda altını çizmek istiyorum 4 çekirdekte çalışırken 299FPS dahi alsam fare, klavye, ekran ve sesteki aşırı yüksek input lag olayından dolayı oynanmayan oyunlar işemcim 2 çekirdekte çalışır iken FPS'im 50-60 dahi olsa fare, klavye hissiyatı olarak çok daha oynanır ve aşırı derecede tepkili hale geldi ve oynadığım oyundan zevk almamı sağladı.
Son olarak; i5 4670K normalde 4 çekirdek aktif iken gecikme olmadan olmadan sorunsuz şekilde yıllarca oyun oynattı. Bu problem ortaya çıktığında en sonunda buna sebep olan şeyin çoklu çekirdek olduğunu anladım. Biliyorum çok saçma çünkü normalde çoklu çekirdek işlemcideki yükü eşit biçimde dağıtarak her çekirdeği verimli kullanır ve %100 işlemci kullanımından doğan stutter ve Micro stutter olayını engeller ve çoklu çekirdek ve threading sayesinde işlemci %70 civarlarında çalışır. Bu sayede hazırda %30 işlemci gücü olur ve bunu arka plandaki işlemler ve Windows için kullanır ve oyunlarda Micro stutter tarzı sorunların yaşanmasını engeller.
Özet olarak benim problemimde tam burada başlıyor. Tam tersi işlemcim 4 çekirdek çalışır ise aşırı input lag olayı yaşanıyor. Bu yüzden işlemci çekirdeklerimden en az 1'ini iptal ederek input Lag'ı çözsemde FPS düştüğü için yine oyunlar oynanmıyor.
Benim düşüncem:
Anakartlar üstünde bulunan VRM, voltage regulator module(voltaj regülatör modülü), PWM kontrolörü, MOSFET'ler, güç fazları, bobinlerden oluşur. Bu parçalar, güç kaynağından gelen 12, 5 ve 3.3 voltajları CPU'nun kullandığı voltajlara çevirmekle yükümlü olduğu işi kullanıma doğru orantılı yıpranmadan kaynaklı verimsiz hale gelmesinden dolayı tam olarak gerçekleştiremediği için input lag problemine sebebiyet veriyor olabilir. Bu yüzden çekirdeklerden birini iptal ettiğimde bu parçalardan bozuk olanlar devre dışı kalıyor ve sağlam olanlar beslemekle yükümlü olduğu çekirdekleri düzgün bir şekilde beslemeye başlıyor olabilir.
Benim düşüncem bu yönde fakat hala kafamda birçok soru işaretleri var. Bilgili ve değerli forum üyelerinin düşüncelerini belirtmelerini ve beni aydınlatlamalarını rica ediyorum. Okuyup zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.
i5 4670K işlemci kullanmaktayım. Anakartım ise Z87-G45. oyunlarda aşırı derecede hissedilir reaksiyon problemi var. Örnek vermem gerekir ise "a" tuşuna bastığımda karakter sol tarafa gözle görülür ve hissedilir şekilde geç hareket ediyordu.
Bu problemi en sonunda çözdüm. Fakat yeni bir problem ortaya çıktı. Peki bunu nasıl çözdüm:
Biosa girdim ve "CPU features" kısmında "cores" isimli bir bölüm var burada orijinal halinde "all" yazar "örnek olarak 4 çekirdekli bir işlemci varsa 4 çekirdeğin aktif olduğu anlamına gelir". Ben bu "CPU features" "cores" kısmındaki "all" seçeneğini "3" seçtiğimde i5 4670K 4 çekirdekli işlemcimin sadece 3 çekirdek ile çalışmasını sağladım ve oyunlardaki gecikmenin çok azaldığını gözlemledim. Daha sonra bu "CPU features" "cores" kısmındaki seçenekten 2 çekirdek ve 1 çekirdek ile çalıştırdım ve gözlemlerim şu yönde oldu. 4 çekirdekli İşlemcimi 3 çekirdekte çalıştırdığımda gecikmenin az 2 çekirdekte daha az 1 çekirdekte çok daha az olduğunu gözlemledim fakat buna doğru orantılı olarak da FPS değerlerimde sürekli düşme oldu. Sonuç olarak gecikme problemini çözsem bile bu sefer azalan FPS ve düzensiz frame time olayının gerçekleşmesi nedeni ile oyunlar sürekli takılmaya başladı fakat şununda altını çizmek istiyorum 4 çekirdekte çalışırken 299FPS dahi alsam fare, klavye, ekran ve sesteki aşırı yüksek input lag olayından dolayı oynanmayan oyunlar işemcim 2 çekirdekte çalışır iken FPS'im 50-60 dahi olsa fare, klavye hissiyatı olarak çok daha oynanır ve aşırı derecede tepkili hale geldi ve oynadığım oyundan zevk almamı sağladı.
Son olarak; i5 4670K normalde 4 çekirdek aktif iken gecikme olmadan olmadan sorunsuz şekilde yıllarca oyun oynattı. Bu problem ortaya çıktığında en sonunda buna sebep olan şeyin çoklu çekirdek olduğunu anladım. Biliyorum çok saçma çünkü normalde çoklu çekirdek işlemcideki yükü eşit biçimde dağıtarak her çekirdeği verimli kullanır ve %100 işlemci kullanımından doğan stutter ve Micro stutter olayını engeller ve çoklu çekirdek ve threading sayesinde işlemci %70 civarlarında çalışır. Bu sayede hazırda %30 işlemci gücü olur ve bunu arka plandaki işlemler ve Windows için kullanır ve oyunlarda Micro stutter tarzı sorunların yaşanmasını engeller.
Özet olarak benim problemimde tam burada başlıyor. Tam tersi işlemcim 4 çekirdek çalışır ise aşırı input lag olayı yaşanıyor. Bu yüzden işlemci çekirdeklerimden en az 1'ini iptal ederek input Lag'ı çözsemde FPS düştüğü için yine oyunlar oynanmıyor.
Benim düşüncem:
Anakartlar üstünde bulunan VRM, voltage regulator module(voltaj regülatör modülü), PWM kontrolörü, MOSFET'ler, güç fazları, bobinlerden oluşur. Bu parçalar, güç kaynağından gelen 12, 5 ve 3.3 voltajları CPU'nun kullandığı voltajlara çevirmekle yükümlü olduğu işi kullanıma doğru orantılı yıpranmadan kaynaklı verimsiz hale gelmesinden dolayı tam olarak gerçekleştiremediği için input lag problemine sebebiyet veriyor olabilir. Bu yüzden çekirdeklerden birini iptal ettiğimde bu parçalardan bozuk olanlar devre dışı kalıyor ve sağlam olanlar beslemekle yükümlü olduğu çekirdekleri düzgün bir şekilde beslemeye başlıyor olabilir.
Benim düşüncem bu yönde fakat hala kafamda birçok soru işaretleri var. Bilgili ve değerli forum üyelerinin düşüncelerini belirtmelerini ve beni aydınlatlamalarını rica ediyorum. Okuyup zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.