İşlemci sayısı kaç yapılmalı?

carpexx

Hectopat
Katılım
6 Mayıs 2018
Mesajlar
226
Çözümler
1
Bildiğiniz üzere msconfig ile işlemci sayısını ayarlıyabiliyoruz. Ben de bu işlemci sayısı 1 bunu kendim yaptım çünkü 1 işlemci sayısı olduğu zaman oyunlarda daha çok FPS alıyorum ama 4 olduğu zaman daha az FPS alıyorum, test ettim ve gördüm. İşlemci sayısı 1 iken ise GHz 1.80 1.98 civarı oynuyor ama benim için önemli olan FPS oyun oynadığım için sizin öneriniz nelerdir? işlemci sayısı 1 iken 60-70 FPS 4 iken 30-40 FPS aldığımı söyleyebilirim. Bilgisayarım laptop ayrıca oyunlarda performansını arttırmak için neler yapabilirim. Şimdiden teşekkür ederim.

Ekran Kartı: AMD R7 M340
İşlemci: AMD A8-7410 2.2 Ghz
RAM: 8 GB
İşletim Sistemi: Win 10
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Açılışta hızlandırıyor deniyordu o ayara ama öyle FPS arttırdığını ve aksine işlemci çekirdek sayısını düşürünce artması şaşırtıcı.
 
Bilgisayarnız APU'lu bir bilgisayar. Yani ekran kartı ve işlemci bir aradalar, anakarta da tek bir noktadan bağlılar. Bu yüzden işlemciden bir talep olduğunda da anakart üzerindeki aynı yol meşgul ediliyor, ekran kartından bir talep olduğunda da.

İkisinden birden talep olduğunda ise o yolda trafik oluyor. İşlemcinizin 4 çekirdeği de devrede iken hem her bir çekirdeğe ayrı ayrı işlem talepleri geliyor, hem de ekran kartınıza görüntü talepleri geliyor. Bu, iki şeye yol açıyor;
1) İşlemci her zaman en öncelikli organdır. O yollarda bir trafik olması halinde, işlemcinin önceliği olur, ekran kartı bekler. FPS düşer.
2) İşlemci ve ekran kartı fiilen aynı çipin içindeler, bu yüzden hem ekran kartı hem de işlemci tam yükte çalışınca ısınıyorlar ve işlemci bir süre sonra yavaşlamaya başlıyor. Bu da ayrı bir FPS düşme sebebi.

Bir diğer etken de, eski oyunların tek veya en fazla çift çekirdeği kullanabilmesi durumu. Hal böyle olunca 4 çekirdeğe dengeli yük bindirmek yerine, o an boşta olan tek veya iki çekirdeğe "yükleniyorlar". Sürekli yeni bir boşta çekirdek bulma çabası güdüldüğü için trafik yine artıyor.

Böyle durumlarda -oyuna da bağlı olarak- "nefes aldıracak kadar" çekirdek eksiltmek yeterlidir. Yani 1 çekirdeğe düşmek yerine, Görev Yöneticisi'nden, Ayrıntılar sekmesinden oyunun exe dosyasını bulup, sağ tıklayıp " Benzeşmeyi Ayarla" bölümünden en alttaki çekirdeğin kaldırılması çoğu zaman hem trafiği hem de ısınmayı azaltmak için yeterlidir.
 
Bilgisayarnız APU'lu bir bilgisayar. Yani ekran kartı ve işlemci bir aradalar, anakarta da tek bir noktadan bağlılar. Bu yüzden işlemciden bir talep olduğunda da anakart üzerindeki aynı yol meşgul ediliyor, ekran kartından bir talep olduğunda da.

İkisinden birden talep olduğunda ise o yolda trafik oluyor. İşlemcinizin 4 çekirdeği de devrede iken hem her bir çekirdeğe ayrı ayrı işlem talepleri geliyor, hem de ekran kartınıza görüntü talepleri geliyor. Bu, iki şeye yol açıyor;
1) İşlemci her zaman en öncelikli organdır. O yollarda bir trafik olması halinde, işlemcinin önceliği olur, ekran kartı bekler. FPS düşer.
2) İşlemci ve ekran kartı fiilen aynı çipin içindeler, bu yüzden hem ekran kartı hem de işlemci tam yükte çalışınca ısınıyorlar ve işlemci bir süre sonra yavaşlamaya başlıyor. Bu da ayrı bir FPS düşme sebebi.

Bir diğer etken de, eski oyunların tek veya en fazla çift çekirdeği kullanabilmesi durumu. Hal böyle olunca 4 çekirdeğe dengeli yük bindirmek yerine, o an boşta olan tek veya iki çekirdeğe "yükleniyorlar". Sürekli yeni bir boşta çekirdek bulma çabası güdüldüğü için trafik yine artıyor.

Böyle durumlarda -oyuna da bağlı olarak- "nefes aldıracak kadar" çekirdek eksiltmek yeterlidir. Yani 1 çekirdeğe düşmek yerine, Görev Yöneticisi'nden, Ayrıntılar sekmesinden oyunun exe dosyasını bulup, sağ tıklayıp " Benzeşmeyi Ayarla" bölümünden en alttaki çekirdeğin kaldırılması çoğu zaman hem trafiği hem de ısınmayı azaltmak için yeterlidir.
Bilgi birikimine saygım sonsuz, yazdıklarınız karşısında saygıyla eğiliyorum. Bu yazdıklarınız sadece APU'lar için mi geçerli peki?
 
Bilgi birikimine saygım sonsuz, yazdıklarınız karşısında saygıyla eğiliyorum. Bu yazdıklarınız sadece APU'lar için mi geçerli peki?
Teşekkür ederim.
Veri yollarının ve müsvette (cache) belleklerin paylaşılması hali AMD APU'lar ve Intel'in grafik kartının kullanıldığı hallerde karşımıza çıkan bir şey.

Ancak günümüz işlemcilerinin ısındıkça yavaşlaması ekran kartından bağımsız olarak da ortaya çıkabilen bir durum. Örneğin 8 çekirdekli işlemci sahipleri, Assassin's Creed Origins ilk çıktığında bu sorunu yaşamışlardı. 8 çekirdeğin gücüyle çalışan oyun, işlemcinin kısa sürede ısınıp yavaşlaması yüzünden oynanmaz hale geliyordu. Bu yüzden 1 çekirdeği devre dışı bırakıp 7 çekirdekle sabit bir performansla oyunu oynuyorlardı.
 
Teşekkür ederim.
Veri yollarının ve müsvette (cache) belleklerin paylaşılması hali AMD APU'lar ve Intel'in grafik kartının kullanıldığı hallerde karşımıza çıkan bir şey.

Ancak günümüz işlemcilerinin ısındıkça yavaşlaması ekran kartından bağımsız olarak da ortaya çıkabilen bir durum. Örneğin 8 çekirdekli işlemci sahipleri, Assassin's Creed Origins ilk çıktığında bu sorunu yaşamışlardı. 8 çekirdeğin gücüyle çalışan oyun, işlemcinin kısa sürede ısınıp yavaşlaması yüzünden oynanmaz hale geliyordu. Bu yüzden 1 çekirdeği devre dışı bırakıp 7 çekirdekle sabit bir performansla oyunu oynuyorlardı.
Maşallah Allah Nazar Değdirtmesin Bilginiz Eksik Olmasın Böyle İnsanlar Gördükçe Seviniyorum Malum Durumumuz Ortada :) Peki Şimdi Benim FPS için yapabileceğim en iyi yol nedir?
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı