Java libGDX Kütüphanesi ile Scoreboard oluşturmak

Katılım
20 Mart 2020
Mesajlar
1.076
Makaleler
1
Çözümler
5
Merhaba, Android Studio'da libGDX ile 2D oyun yapmaya çalışıyorum. Amacım sağ üstte skorun gözüktüğü tabela tarzı bir şey yapmak. İnternette araştırdım, stackflowerde şöyle bir şey buldum fakat işe yaramadı. Yardımcı olur musunuz? Ne diye aratmalıyım?
 

Dosya Ekleri

  • log.png
    log.png
    58,7 KB · Görüntüleme: 48
Yazdırmak istediğiniz metnin sol alt köşesi (0, 0), ekranın sağ üst köşesinde. Dolayısıyla yazı görünmüyor. getWith() ve getHeight() ifadelerinden belirli sayıları çıkarıp yazıyı ekrana taşımanız gerekir. (Kodda başka hata yoksa)
Java:
scoreFont.draw(batch, scorestr, Gdx.graphics.getWidth() - 100, Gdx.graphics.getHeight() - 20);
 
Merhaba, dediğin gibi yaptım çalıştı teşekkür ederim fakat ben bu kodu yazıp çalıştırdığımda baya bir kasma oluyor. Bu kodu çıkardığımda ise normale dönüyor. Sebebi ne olabilir ?
Edit: Metod içine yazmıştım, sonrasında render altına koymuştum. Metod içine yazmadan direk render altına yazdığımda düzeldi.
 
Son düzenleme:
İşaretlediğiniz satırlardan 2. satırı create metodu içine taşıyabilirsiniz. Tabii ki değişken tanımını sınıf içine alıp metotlardan çıkararak. Aynı şekilde scorestr için de aynısını yapabilirsiniz. Render metodunda nesne yaratma maliyetinden kurtulmuş olunur.

Kod:
    CharSequence scorestr;
    BitmapFont scoreFont;
   
    public void create(){
        ....
        scoreFont = new BitmapFont();
        ....  
    }
    public void render(){
        scorestr = "Score: " + score;
        scoreFont.draw(.....
    }
Edit'inizi görmemişim. Neyse.
 

Geri
Yukarı