JavaScript ile de oyun geliştirmeniz mümkün. Bu amaçla en yaygın JS kütüphanesi sanırım Phaser'dı. Oldukça güçlü ve 2D oyunlara odaklanmış bir Framework. Basit projeleri ele alırsak oyun programlamak için bir oyun motoruna ihtiyaç yok. Oyun motorundan murad da zaten bir editör kullanarak ve bazı rutinleri hiyerarşik olarak , daha basit şekilde arayüz yardımı ile yapabilmektir. Dolayısıyla nispeten daha basit oyunlar için - mekanikleri sınırlı , fazla animasyonları olmayan , birkaç shader dışında shader kullanılmayan ve sanırım kaynakları da fazla tüketmeyen(memory, disk) bir oyundan bahsediyoruz- bir oyun motoru kullanmak şart değil diye düşünüyorum. Heleki günümüz itibariyle alt segment oyunların (ağırlıklı 2 boyutlu ve casual türler) geldiği noktayı düşünürsek artık fikir,pazarlama,pratik ürün üretmek,modern kapitalist iş modellerini ve modern dijital iş döngülerini bilmek daha da bir önemli oldu.