Nasıl 3D tasarım yapılır?

Staretz

Centipat
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Arkadaşlar herkes merhaba. İnternette geziniyordum ve Iskender Utebaev adlı kişiye rastladim. Instagram'dan falan baktım tasarımlar yapıyor sanırım. Bunlari nasıl yaptığına dair bir bilgisi olan var mı, varsa da hangi tür yazılımlar ya da programlar kullanıyor yardımcı olur musunuz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Piyasada bulunan onlarca 3D programdan birini öğrenmeye başlayarak başlanabilir. Maya, Houdini, Cinema 4D, ZBrush gibi endüstri standartlarında programların yanında Blender 2.8 diye ücretsiz, açık kaynak kodlu bir 3D yazılım programı öğrenebilirsin. Burada asıl olarak ne yapmak istediğin devreye girer. İstersen 3D içerisinde tek bir konuda uzmanlaşabilirsin. Örneğin texture, rigging, animation, modeling, rendering gibi bir spesifik konu seçebilirsin. İstersen de "generalist" dediğimiz ve bu spesifik konuları bir arada bilen biri olabilirsin. Tabi, her dalı öğrendiğin için tek bir konuda uzmanlaşmış biri kadar detaya inemeyebiliyorsun.


Ülkemizde sektörde gördüğüm kadarıyla en fazla generalist var. Bunun altında yatan sebep ise maddiyat. İşverenler, ajanslar her işi bir kişinin yapıyor oluşunu seviyor. Ne kadar az kişi, o kadar az maliyet demek. Ama sadece 1 alanda uzmanlaşıp çalışabileceğin yerler de mevcut tabi ki.

Önerebileceğim, keyifli ve internette ücretli ücretsiz bir sürü eğitimi bulunan program ise Blender 2.8. İstediğin takdirde, daha sonra başka programları keşfetmende de yardımcı olur. Kullanımı basit, ama emek ister. 3D temellerini attıktan ve iyice kavradıktan sonra başka programlara geçiş çok zorlamıyor.

Hatta Udemy'den gayet güzel bir kurs önereyim. Tabi ingilizce biliyorsan daha rahat öğrenirsin. Ben de bu kursu tamamladım, eksik bildiğim bir çok şeyi öğrendiğimi söyleyebilirim.
Başlangıçtan Profesyonel Seviyeye Blender 2.8

Ancak Youtube üzerinden de ulaşabileceğin bir sürü kanal var. Kimisi eğitim veriyor, kimisi faydalı bilgiler sunuyor.
Blender Guru
Polygon Runaway
CG Geek

Kolay gelsin :)
 
Cok.

Piyasada bulunan onlarca 3D programdan birini öğrenmeye başlayarak başlanabilir. Maya, houdini, cinema 4D, zbrush gibi endüstri standartlarında programların yanında blender 2.8 diye ücretsiz, açık kaynak kodlu bir 3D yazılım programı öğrenebilirsin. Burada asıl olarak ne yapmak istediğin devreye girer. İstersen 3D içerisinde tek bir konuda uzmanlaşabilirsin. Örneğin texture, rigging, animation, modeling, rendering gibi bir spesifik konu seçebilirsin. İstersen de "generalist" dediğimiz ve bu spesifik konuları bir arada bilen biri olabilirsin. Tabi, her dalı öğrendiğin için tek bir konuda uzmanlaşmış biri kadar detaya inemeyebiliyorsun.

Ülkemizde sektörde gördüğüm kadarıyla en fazla generalist var. Bunun altında yatan sebep ise maddiyat. İşverenler, ajanslar her işi bir kişinin yapıyor oluşunu seviyor. Ne kadar az kişi, o kadar az maliyet demek. Ama sadece 1 alanda uzmanlaşıp çalışabileceğin yerler de mevcut tabii ki.

Önerebileceğim, keyifli ve internette ücretli ücretsiz bir sürü eğitimi bulunan program ise blender 2.8. İstediğin takdirde, daha sonra başka programları keşfetmende de yardımcı olur. Kullanımı basit, ama emek ister. 3D temellerini attıktan ve iyice kavradıktan sonra başka programlara geçiş çok zorlamıyor.

Hatta Udemy'den gayet güzel bir kurs önereyim. Tabi İngilizce biliyorsan daha rahat öğrenirsin. Ben de bu kursu tamamladım, eksik bildiğim birçok şeyi öğrendiğimi söyleyebilirim.
Başlangıçtan Profesyonel Seviyeye Blender 2.8

Ancak YouTube üzerinden de ulaşabileceğin bir sürü kanal var. Kimisi eğitim veriyor, kimisi faydalı bilgiler sunuyor.
Blender Guru
Polygon Runaway
CG Geek

Kolay gelsin :)

Teşekürler dostum yardımcı olduğun için.
 

Geri
Yukarı