Neden Dev C++ önerilmiyor?

Nieagerams

Hectopat
Katılım
27 Mayıs 2019
Mesajlar
4.896
Çözümler
20
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Gerek bu forumdaki bazı kişiler ve bazı arkadaşlarım, Dev-C++'ı önermiyor. Yerine Code Blocks kullanın diyorlar veya başka bir şey. Tam olarak sebebi nedir? Ne gibi dezavantajları var?
 
Gerek bu forumdaki bazı kişiler ve bazı arkadaşlarım, Dev-C++'ı önermiyor. Yerine Code Blocks kullanın diyorlar veya başka bir şey. Tam olarak sebebi nedir? Ne gibi dezavantajları var?
Genelde eski versyonları kullanılıyor bu yüzden yeni C++ kodlarını derlerken hataya sebep oluyor. Bu yüzden pek önerilmiyor ama ben kullanıyorum.
 
Ben kullanıyordum bir eksiğini görmedim şahsen ama artık eskide kaldı bence. Onun yerine cLion işinizi fazlasıyla görür debugger vb. indirmenize gerek yok.

Dev C++ ya da code blocks ikisi de çöp. VS Code kullanabilirsiniz.

VS Code'ye cpp debugger indirirken aşırı zorlanmistim çok karişikti VS Code başlangıç düzeyinde olanlar için iyi değil.
 
Hata yapmanı engellemez, doğru kodlama önerilerinde bulunmaz, yazacak olduğun kodu tahmin edip tamamlamaya çalışmaz, doküman göstermez, debuging yok, eski bir mingw versiyonunu kullanır vs.

Yani yeni başlayan biri için eziyet çektirir. CLion ya da Visual Studio kullanırsan ne demek istediğimi anlarsın.
 
VS Code'ye cpp debugger indirirken aşırı zorlanmistim çok karişikti VS Code başlangıç düzeyinde olanlar için iyi değil.

Aslında zaten C/C++ ile programlamaya başlanmaz. Yani başlangıç seviyesindekiler için zaten C/C++'ın kendisi uygun değil ama illa başlanacaksa temel konseptler öğrenilmeli.

Burada VSCode ve MSYS2/MinGW entegrasyonu anlatılmış:

Ben Linux için geliştirdiğim her şeyi (çoğunlukla cloud servisler) WSL üzerinde geliştiriyorum. C/C++ debugging için de kendi GDBFrontend debuggerımı kullanıyorum. WSL bu açıdan çok iyi.

Windows için C++ yazarken de MSVC ile derliyorum ve debug ediyorum.

Mesela Godot Engine için launch.json girdim şu şekilde:
JSON:
{
    "name": "Launch editor Windows",
    "type": "cppvsdbg",
    "request": "launch",
    "cwd": "${workspaceFolder}",
    "program": "${workspaceFolder}\\bin\\godot.windows.tools.64.exe",
    "args": [
        "C:/Users/rohan/Documents/GodotDevProj1/project.godot"
    ]
}

tasks.json da şöyle:
JSON:
{
    "label": "Build Windows",
    "type": "shell",
    "command": "scons compiledb=yes debug_symbols=yes -j10 platform=windows bits=64 target=debug",
    "options": {
        "cwd": "${workspaceFolder}/"
    },
    "problemMatcher": [
        "$msCompile"
    ],
    "group": {
        "kind": "build",
        "isDefault": true
    }
}

Yani aslında VSCode'un derleyici ve debugger entegrasyonu çok basit.
 

Geri
Yukarı