Çözüldü NVIDIA denetim masasındaki "OpenGL GDI uyumluluğu" nedir?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Beyfendi Kedi

Hectopat
Katılım
8 Eylül 2020
Mesajlar
1.171
Çözümler
19
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar yabancı sitelerde araştırdım ancak kayda değer bir şey bulamadım. Bu ayar hangi ayarda kalmalı sizce?
 
Çözüm
GDI grafikleriyle karşılaştırıldığında 3D OpenGL grafikleri, çizim ve özelleştirmede çeşitli iyileştirmeler sunar.

GDI ise bir yazılım işleme API'sidir. Çizgilerin, şekillerin, yazı tiplerinin ve resimlerin çizimini gerçekleştirmek için yaptığı tüm işler bu yazılımda yapılır . Bunun nedeni, GDI'nin hedef donanım üzerinde çok yüksek düzeyde bir soyutlama sağlamasının gerekmesidir. Bu durum, GDI'nin kullanılması amaçlanan bağlamlar için faydalıdır. Örneğin Windows'un desteklediği çok çeşitli donanımlarda uygulama grafikleri çizme gibi.

Bu, D3D ve OpenGL'den farklıdır ve sonuçta 3D geometriyi dönüştürmek, ağır yükü kaldırmanın büyük bir bölümünün GPU'nun özel donanımında yürütülmesiyle sonuçlanır.

Modern makinelerde, GDI tarafından üretilen işlemeler, ekrana nihai çıktı için nihai olarak GPU'ya teslim edilir. Bunu kavramsal olarak, D3D'ye her dokunun bir GDI görüntüsü olduğu bir dizi dokulu dörtlü teslim etmek olarak düşünebilirsiniz. Kilit nokta, GDI'nin hala tüm işlerini CPU tarafında yapıyor olmasıdır.
GDI grafikleriyle karşılaştırıldığında 3D OpenGL grafikleri, çizim ve özelleştirmede çeşitli iyileştirmeler sunar.

GDI ise bir yazılım işleme API'sidir. Çizgilerin, şekillerin, yazı tiplerinin ve resimlerin çizimini gerçekleştirmek için yaptığı tüm işler bu yazılımda yapılır . Bunun nedeni, GDI'nin hedef donanım üzerinde çok yüksek düzeyde bir soyutlama sağlamasının gerekmesidir. Bu durum, GDI'nin kullanılması amaçlanan bağlamlar için faydalıdır. Örneğin Windows'un desteklediği çok çeşitli donanımlarda uygulama grafikleri çizme gibi.

Bu, D3D ve OpenGL'den farklıdır ve sonuçta 3D geometriyi dönüştürmek, ağır yükü kaldırmanın büyük bir bölümünün GPU'nun özel donanımında yürütülmesiyle sonuçlanır.

Modern makinelerde, GDI tarafından üretilen işlemeler, ekrana nihai çıktı için nihai olarak GPU'ya teslim edilir. Bunu kavramsal olarak, D3D'ye her dokunun bir GDI görüntüsü olduğu bir dizi dokulu dörtlü teslim etmek olarak düşünebilirsiniz. Kilit nokta, GDI'nin hala tüm işlerini CPU tarafında yapıyor olmasıdır.
 
Çözüm
Cevap için teşekkürler yani bu yeni gelen özellik daha çok render ve çizim odaklı oyun tasarımcılarının ve video editleyen kesimin işine yarayacak bir özellik gibi duruyor. Sanırım varsayılanda kalması benim gibi sıradan günde 3-4 saat oyun oynayan birisinin değiştirmesine gerek olmayan bir ayar.
 

Geri
Yukarı