Oyun geliştiricisine türün sevenlerinden tavsiye

XXVII

Hectopat
Katılım
9 Ocak 2021
Mesajlar
48
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
Rtx 3050/i5 11400/8gb ram(8x1)/512gb m2 ssd/Asus TUF gaming F15 laptop standart tasarımı
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Serbest Oyun geliştiricisi
Ben oyun geliştirmeye karar vermiş sektöre yabancı olmayan ancak genç bir dostunuzum. Böyle görmeyi tercih ederseniz tabii. Size strateji türü ile ilgili bir soru sormak istiyorum ancak bunun küçük bir yerli yapım olacağını söylemek isterim bu sebeple AAA veya köklü ındie oyun geliştiricileri kadar başarılı bir sunum sergileyemeyebilirim. Sizden öğrenmek istediğim şey oyunun hikayesinden veya hikayenin oyuna, mekaniklere hatta belki karakterlere nasıl etki edebileceği konusunda. Kafamda birkaç fikir var ancak bunların kabul görmeyeceğinden korkuyorum. Örneğin, tofu isimli karakter oyunun başından beri yanımızda dolaşan bir yan karakter olsun. Klasik bir kılıç kullanan anime erkeği olarak hayal edelim. Kendisi bir süre sonra ana karakterimiz ile birlikte güçlendi ve yetenek seti değişti. Önceki yetenek setine dönme seçeneği olmalı mıdır? Önceki yetenek setine dönme fikri oyunda mantık sorununa yol açar kesinlikle ancak benim için önemli olan oyuncuların tepkisi olacak. Sonradan değiştirmek çok daha tepki çekeceği için bu soruyu sormak istedim. Sıradan oyunculardan tutun deneyimli oyun geliştiricilerine kadar fikrini güvenen herkes fikirlerini sunabilir. Oyuna eklenmeleri durumunda muhtemelen asla kazanmayacağım parayı paylaşamayacak olsam da özel teşekkürler kısmında adınızın yer almasını sağlayacağım. Oyunu Epic Games'e çıkarırsam haftalık bedava oyunlar arasında da yer alabilir. Ne de olsa ilk oyunla hedeflediğim şey kitle toplamak. Fiyatı da 10 Türk lirası ve 50 kuruş olacak muhtemelen. Buraya kadar okuduğun için teşekkür olarak fazla olmasa da aşağıdaki telifsiz "yerli" pixel sanatımın tadını çıkarabilirsin.
 

Dosya Ekleri

  • vengefulmask.png
    vengefulmask.png
    1,9 KB · Görüntüleme: 26
  • BloodMoon1.png
    BloodMoon1.png
    7 KB · Görüntüleme: 21
Hocam öncelikle çok yekpare şekilde yazmışsın. Karşıdaki insanın okumasını epey zorlaştırıyorsun, okuyasım gelmedi bu kadar yekpare metni okumayı sevmeme rağmen.

İkincisi, zaten çoğu oyunda kümülatif bir ilerleme oluyor yani önceki açtığın şeyler, yenileriyle beraber kullanıyor. Veya ikinci bir sınıf seçilebiliyor oyunlarda.

Örneğin ateş büyücüsünün yanına savaşçı falan seçiyor karakter.

Veya eskisi de tamamen ayrı bir tercih olarak kalıyor, değiştirebiliyorsunuz.

Yani bu tercihe bağlı, istediğinizi yapabilirsiniz.

Bir de İngilizce'de "enjoy" olarak kullanılan, Türkçe'de ise karşılığı olan "tadını çıkartmak" çok yabancı durmuş sonda veya bana öyle geldi.
 
Son düzenleme:
Hocam öncelikle çok yekpare şekilde yazmışsın. Karşıdaki insanın okumasını epey zorlaştırıyorsun, okuyasım gelmedi bu kadar yekpare metni okumayı sevmeme rağmen.

İkincisi, zaten çoğu oyunda kümülatif bir ilerleme oluyor yani önceki açtığın şeyler, yenileriyle beraber kullanıyor. Veya ikinci bir sınıf seçilebiliyor oyunlarda.

Örneğin ateş büyücüsün yanına savaşçı falan seçiyor karakter.

Veya eskisi de tamamen ayrı bir tercih olarak kalıyor, değiştirebiliyorsunuz.

Yani bu tercihe bağlı, istediğinizi yapabilirsiniz.

Bir de İngilizce'de "enjoy" olarak kullanılan, Türkçede ise karşılığı olan "tadını çıkartmak" çok yabancı durmuş sonda veya bana öyle geldi.

Türkçe becerilerim kısıtlı. İzole bir eğitimden geçtim. Metnin seni bunaltmasına üzüldüm. Dil desteğinde Türkçe eklerken anlatımı düzenlemesi için birini tutmam gerekecek. Sağ ol.
 
Türkçe becerilerim kısıtlı. İzole bir eğitimden geçtim. Metnin seni bunaltmasına üzüldüm. Dil desteğinde Türkçe eklerken anlatımı düzenlemesi için birini tutmam gerekecek. Sağ ol.
Yok estağfurullah öyle bir anlam çıkarmayın lütfen. Ama dediklerinize göre galiba sonradan öğrenmişsiniz Türkçe'yi. Makine çevirisi gibi geldi biraz ondan gözüme çarptı :D

Yekpare olmasını belirtmemin sebebi her dil için geçerli, sırf Türkçe için değil. Böyle metinleri çoğu kişi okumaz genellikle çok uzun gözüktüğü için, parçalara bölünürse daha çok okunur, daha çok kişi yorum yapar size.
 
Son düzenleme:
Yok estağfurullah öyle bir anlam çıkarmayın lütfen. Ama dediklerinize göre galiba sonradan öğrenmişsiniz Türkçeyi. Makine çevirisi gibi geldi biraz ondan gözüme çarptı :D

Yekpare olmasını belirtmemin sebebi her dil için geçerli, sırf Türkçe için değil. Böyle metinleri çoğu kişi okumaz genellikle çok uzun gözüktüğü için, parçalara bölünürse daha çok okunur, daha çok kişi yorum yapar size.

Aslında ana dilimin Türkçe olması gerekiyordu ancak ben pek sosyal bir kişilik değilim. Önerilerin ve eleştirilerin çok değerli bu arada. İstediğin kadar dobra davranabilirsin.

Tavsiyeni denemeye başlayaraktan bir soru sorabilir miyim? Oyunculuk veya oyun geliştiriciliği ile ilişkin nedir?
 
Aslında ana dilimin Türkçe olması gerekiyordu ancak ben pek sosyal bir kişilik değilim. Önerilerin ve eleştirilerin çok değerli bu arada. İstediğin kadar dobra davranabilirsin.

Tavsiyeni denemeye başlayaraktan bir soru sorabilir miyim? Oyunculuk veya oyun geliştiriciliği ile ilişkin nedir?

Kendimi bildim bileli oyun oynarım, oyun geliştiriciliğiyle ilgili ama pek tecrübem yok :) Yapım süreçlerini vesaire izliyorum tabii ki ama kendim bir oyunu sıfırdan yapmadım.
 
Kendimi bildim bileli oyun oynarım, oyun geliştiriciliğiyle ilgili ama pek tecrübem yok :) yapım süreçlerini vesaire izliyorum tabii ki ama kendim bir oyunu sıfırdan yapmadım.

Oyunumu ilk deneyenlerden olabilirsin. Beta testi ("Gold state" öncesi) için hiç test edecek kişi bulamadım. Her ne kadar daha ortada oyun olmasa da tamamlandığında deneyebilirsin.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı