Bugünkü incelemem tamamen ''Made In China'' olan bir oyunu inceleyeceğim, Sleeping Dogs.
Oyun buram buram Çin kokuyor. Demek istediğim gerek insanlar, gerek dış dünya, silahlar hepsi Çin eseri olduğu belli. Eee Çin oyunu olunca da maalesef yollar da Çin eseri oluyor. Yani arabaları sağdan biniyoruz, Trafik soldan akıyor. Oyun boyunca alışamadığım bir durum. Can sıkıcı. Sürekli kaza yapmama sebep oldu
Oyun gizli polis türü The Departed ve çakma The Departed (İçerde) dizilerini çok andırdı. United Front Games tarafından geliştirilen ve Square Enix’in pazarlamasını yaptığı Sleeping Dogs da temeli bu. Polis memuru olan Wei Shen, (canlandırdığımız karakter) Çin mafyasına sızıp kaleyi içten fethetmeye çalışıyor. Zamanında Wei Abi'mizin kız kardeşi olan Shen'in de içinde bulunduğu çeteye sızıyoruz. Tam açık dünya olmasa da (ana oyun ele alınarak, DLC'leri konuşmuyorum) sanki bize bir GTA havası veriyor.
Oyun bir kovalamaca ile başlıyor. Hikayeden ödün vermemek için olayı anlatmayacağım. Kovalamaca bize hoplama, zıplama, koşmayı anlatıyor. Burada mekaniklerine çok hoş bir tanıtım yapmış yönetici ekip.
Aslında oyunun başında koşuşturma Wei Abi'miz bana Watch Dogs'taki karakterler endamını verdi.
Sleeping Dogs:
Watch Dogs:
Mekaniklere gelirsek, silah fazla kullanmıyoruz daha çok Çin dövüş sanatlarımızı oyunda kullanıyoruz. Haliyle firma silah mekaniklerine basmak yerine dövüş mekaniklerine basmış. Çok güzel olmuş. Uzun zamandır bu kadar güzel dövüş mekaniklerini görmedim.
Özellikle şu ''Bitirici Vuruşlar'' beni benden alıyor. Bu konuda baya uğraşıldığı belli. Bu arada açık dünyada yasa dışı bir şey yaparsak, polis bizi yakaladığında space tuşuna basarsak kelepçelerden kaçıyoruz. Bu mükemmel bir detay. Yakalanırsak oyun içindeki polis seviyemiz düşüyor ve serbest bırakılıyoruz.
Bu oyunda tıpkı diğer açık dünya oyunlarında oluğu gibi karakter geliştirme de yer veriliyor. Bir görevde, zamanında bulunduğumuz bir dövüş hocası ile (ismi aklıma bir türlü gelmedi) buluşuyoruz. O konuşmada bazı bibloların kaybolduğu ve o bibloları buldukça bize hareket öğreteceğini söz veriyor hocamız. Oyunda bazı sahnelerde karşımıza çıkan bibloları buldukça yeni kombinasyonlarla yeni hareketler öğreniyoruz.
Biblolardan biri:
Onun dışında ''Polis Seviyesi'' ve ''Çete Seviyesi'' olmak üzere iki alt başlıkta seviyelerimiz var. Yaptığımız görevlere göre ikisinin seviyesi artıyor. Bu seviyeler sayesinde yeni hareketler ve duyular elde ediyoruz.
Oyunda nefes kesici ve hayretler içinde bırakacak yerler çok oluyor. Bu projenin başarılı bir proje olduğunu düşünüp 2. oyununu beklediğimi söyleyebilirim.
Oyun bize 15-20 saat (DLC dışı) oynama süresi veriyor. Ama Bu tür oyunlar için ortalamanın altında. Oyunda neredeyse hiç sıkılmadığım yer yok. Yani görevler hiçbir zaman tekrar etmiyor. Bir oturuşta 3 saat oynadığımı hatırlıyorum. Ben yan görevleri pek sevmedim. Bu yüzden oyunu 15. saatte bitirdim.
Oyun ortalamanın altında bir sistem gereksinimi istiyor. Ama söyleyebilirim ki o gereksinimle o grafikler çok etkileyici.
Oyunun Normal Edition'u satışa sunulmuyor. Ekstra para koparabilmek için Definitive Edition'u önümüze sunmuşlar. Yani yeni nesil için grafikte yenileme ve tüm DLC'leri bize veriyorlar. Ama 89 lira kesinlikle bu oyun için pahalı. Ben G2A'dan elde kalan Normal Edition'u 7 liraya aldım. Ama kontrol ettiğimde o da stoktan kaldırılmış.
Steam'in açıklaması:
The Definitive Edition of the critically acclaimed, award winning open-world action adventure, reworked, rebuilt and re-mastered for the new generation. With all previously available DLC included and a wealth of tech and visual improvements, Hong Kong has never felt so alive.
Eleştirmenlerin beğenisini kazanan, ödüllü, açık dünya macerasını Definitive Edition'la yeni nesil için yeniden işlenmiş, yeniden inşa edilmiş ve yeniden satışa sunulmuştur. Daha önce mevcut tüm DLC ve zengin teknoloji ve görsel iyileştirmelerle Hong Kong'u hiç bu kadar canlı hissetmediniz.
This version of Sleeping Dogs is no longer available, but you can still purchase DLC for it. For the full game, please see the new Sleeping Dogs: Definitive Edition.
Sleeping Dogs'ın bu sürümü (Normal Edition'dan bahsediliyor) artık mevcut değil, ancak bunun için bir DLC satın alabiliyorsunuz. Tam bir oyun için, lütfen yeni Sleeping Dogs: Definitive Edition'a bakın.
Ben de geçen hafta bitirdim, açıkçası tadı damağımda kaldı. Açık dünya oyunları ile çok aram yoktur ama Sleeping Dogs'a bayıldım . Görev çeşitliliği ve oyun süresi çok iyi, sırf Türkçe oynayabilmek için Kinguin'den almıştım, DLC'siz rahat 20-25 saat vakit geçirdim. İlk defa toplanabilir nesnelerin bu kadar güzel kullanıldığı bir oyun oynadım desem yanlış olmaz, lüks arabalar almak ve sağlığı iki katına çıkarmak için yan görevler dahil yaklaşık 5-6 saat uğraştım ve oyunu oynarken hiç sıkıldığımı hatırlamıyorum.
Güzel bir inceleme olmuş, sadece bu kısmına tam katılmıyorum
Bence bir açık dünya oyununda olması gereken her şey mevcut, GTA serisi bu konuda tepe nokta olduğu için direkt onunla kıyaslamak doğru değil zaten. Tek sıkıntısı ana hikayenin çok uzun olmaması ki bence doğrusu da bu, gereksiz yere uzatılan ve bir türlü sonuca varamayan hikayeler beni bayıyor Açık dünya oyunlarının illa 50-60 saat sürmesi gerekmiyor bence, tabi GTA, Witcher gibi bu işin ustalarını kastetmiyorum.
İşte bahsettiğim şey de bu. Bu oyun tam açık dünya değil. Açık dünya seven birisi için yeterli seviyede değil. Zaten açık dünya sevmeyenler için farklı bir alternatif. Witcher açık dünyaları dışında hiçbir doğrudan açık dünya oyunlarını sevmiyorum.
Ancak aynı şey Witcher 3 için geçerli değil. 100 saat oynamam var ve daha oyunun ana hikayesini ve DLC'sini bitirdim. Yaptığım yan görevlerin hiçbiri tekrarlamıyor. Ama çoğu oyunun çoğu yan görevi insanı bunaltıyor yine haklısınız.
Oyunun bir görevi tekrarlasın beni hemen soğutmayı başarır. Oyunlar konusunda biraz seçici bir insanım.
İncelemenin beğendiğiniz için minnettarım. Devamı gün geçtikçe gelecektir
Bu basketbol sahasında olan bölümün ardından polisler seni kovalamaya başlıyor ve bir araca binip kaçıyorsun ya. İşte orada çıktım bir daha girmek aklıma bile gelmedi. Araç sürüşü beğenmediğim için öyle kaldı.
Yine çıktığı dönemde oynadığım bir oyun, tabii o zamanlar "Defenitive Edition" yoktu ve bana kalırsa GTA IV'den çok daha başarılı bir yapımdı. Hikayesi ve özellikle oynanış dinamikleri uzak doğuda geçen bir oyun için önemli. Hong Kong nasıl bir yer bilmiyorum ama şehir modelleme ve genel grafiklerde hoştu hatırladığım kadarıyla GTA V ve Watch Dogs ile benzerlik aramaya gerek yok zaten onların ikisinden de önce çıkan bir oyun. İnceleme için teşekkür ederiz. Devamını merakla bekliyorum
Xbox'da bitirdiğim benim için ayrı bir yeri olan oyun. Aklıma koydum Steam'den alıp bitireceğim yeniden [emoji23] Bu arada incelemeden emek ve kalite akıyor.