Oyun için PC vs konsol

Hiç deneme fırsatım olmadı maalesef, CoD 4 oynadım her cümleyi tam olarak olmasa da genel mantığı çözebilmiştim. Game Pass'te olan Türkçe oyunlar ile idare edip sonra AC falan gireceğim. Halihazırda dili geliştirmeye çalışıyorum zaten. Kafamda ki plan bu şekilde Xbox tercih edersem.

En iyisi hocam.
 
Çok doğru konuşmuşsunuz. Ayrıca dediğiniz gibi driver kurma veya tek tek grafik ayarı yapma gibi seçenekler konsolda yok. Bunun verdiği rahatlığı anlatmaya ne kadar çalışsam da PC'ye kol bağlayıp TV'ye yansıtırım diyen kişiler oluyor. Ben kesinlikle aynı rahatlığı vaat ettiklerini düşünmüyorum.
O kişilerden biri de benim ve evet rahat olsa bile aynı rahatlığı vermiyor. Neden mi? Çünkü Steam'in geniş ekran modu müthiş çalışsa bile bazı firmalar oyunlarını tam olarak test etmiyorlar.

Daha birkaç gün önce Batman: Arkham Asylum'u oynayamadım, sebebi Geniş Ekran üzerinden kontrolcüyle açmammış, normal bir şekilde kontrolcüyle açarsam sorun çözülüyor.

Grafik ayarları kesinlikle konsollara da gelmesini istediğim bir şey. Başka bir örnek vereyim. Hitman 3'de 4 yıldır düzeltilmeyen bir bug var, eğer ayna yansımalarını açarsanız haritanın bazı yerlerinde glitch oluyor ve ekran tamamen beyaz duruyor.


Şimdi bunu PC'de çözmek 30 saniye: Ayarlara gir, SSAA kapat, ayna yansımalarını kapat bitti. Ancak aynı sorun konsolda olsaydı herhangi bir şekilde çözebileceğinizi sanmıyorum. Firmadan da medet ummanın anlamı yok çünkü dediğim gibi bu hatayı 4 yıldır çözmemişler, hala duruyor. Bu da apayrı bir eleştiri konusu da neyse.
 
O kişilerden biri de benim ve evet rahat olsa bile aynı rahatlığı vermiyor. Neden mi? Çünkü Steam'in geniş ekran modu müthiş çalışsa bile bazı firmalar oyunlarını tam olarak test etmiyorlar.

Daha birkaç gün önce Batman: Arkham Asylum'u oynayamadım, sebebi Geniş Ekran üzerinden kontrolcüyle açmammış, normal bir şekilde kontrolcüyle açarsam sorun çözülüyor.

Grafik ayarları kesinlikle konsollara da gelmesini istediğim bir şey. Başka bir örnek vereyim. Hitman 3'de 4 yıldır düzeltilmeyen bir bug var, eğer ayna yansımalarını açarsanız haritanın bazı yerlerinde glitch oluyor ve ekran tamamen beyaz duruyor.


Şimdi bunu PC'de çözmek 30 saniye: Ayarlara gir, SSAA kapat, ayna yansımalarını kapat bitti. Ancak aynı sorun konsolda olsaydı herhangi bir şekilde çözebileceğinizi sanmıyorum. Firmadan da medet ummanın anlamı yok çünkü dediğim gibi bu hatayı 4 yıldır çözmemişler, hala duruyor. Bu da apayrı bir eleştiri konusu da neyse.
Zaten konsola en iyi optimizasyonu yaptıkları için (son zamanlarda çıkan oyunlar dahil olur mu bilinemez) ben grafik ayarı gelmesini pek istemiyorum. Ben daha önce bu tür sorunlar hiç karşılaşmadım ama sizin gibi isteyen kişiler varmış bunun için belki isteğe bağlı olarak gelebilir.
 
Zaten konsola en iyi optimizasyonu yaptıkları için (son zamanlarda çıkan oyunlar dahil olur mu bilinemez) ben grafik ayarı gelmesini pek istemiyorum.
Gelmemesinin sebebi optimizasyon aslında. Tek bir grafik ayarı olduğu için shaderlar hazır paketlenip koyuluyor bu sayede daha optimize oluyor.

Aynı yöntem PC için Forza Horizon'da da vardı ve ben bu oyunu MX150(GTX660 muadili) kartla düşükte 60-70 FPS oynadım. Gerçekten bu kart için çok iyi bir değer bu.

Peki Forza bunu PC tarafında nasıl yaptı? Oyunu ilk açtığınızda shaderları paketliyordu, yaklaşık 1 dakika bekliyordunuz ve bundan sonra bir daha beklemeden girebiliyordunuz. Benzeri geliştirilebilir. Warzone'da da vardı sanırım tam hatırlamıyorum.

Burada aslında Forza'nın optimizasyonunu biraz daha övecektim ancak en son çıkan Motorsport rezaletinden sonra diğer konuya geçelim.
Ben daha önce bu tür sorunlar hiç karşılaşmadım ama sizin gibi isteyen kişiler varmış bunun için belki isteğe bağlı olarak gelebilir.
İşin görsel zevk tarafı da var, örneğin özellikle rekabetçi oyunlarda gölgeleri istemeyen bir kesim var. Ben en uygun ayarın bulunması yerine herkesin kendine en uygun ayarı bulmasının taraftarıyım.

Zaten gelse dahi uğraşmak istemeyen kesimin yine sorunsuz oynayabilmesi gerek.

Yeni fark ettim: Mesajlar biraz fazla uzun olmuş, kusura bakmayın 😅
@Niko BelIic
 
Son düzenleme:
Gelmemesinin sebebi optimizasyon aslında. Tek bir grafik ayarı olduğu için shaderlar hazır paketlenip koyuluyor bu sayede daha optimize oluyor.

Aynı yöntem PC için Forza Horizon'da da vardı ve ben bu oyunu MX150(GTX660 muadili) kartla düşükte 60-70 FPS oynadım. Gerçekten bu kart için çok iyi bir değer bu.

Peki Forza bunu PC tarafında nasıl yaptı? Oyunu ilk açtığınızda shaderları paketliyordu, yaklaşık 1 dakika bekliyordunuz ve bundan sonra bir daha beklemeden girebiliyordunuz. Benzeri geliştirilebilir. Warzone'da da vardı sanırım tam hatırlamıyorum.

Burada aslında Forza'nın optimizasyonunu biraz daha övecektim ancak en son çıkan Motorsport rezaletinden sonra diğer konuya geçelim.

İşin görsel zevk tarafı da var, örneğin özellikle rekabetçi oyunlarda gölgeleri istemeyen bir kesim var. Ben en uygun ayarın bulunması yerine herkesin kendine en uygun ayarı bulmasının taraftarıyım.

Zaten gelse dahi uğraşmak istemeyen kesimin yine sorunsuz oynayabilmesi gerek.

Yeni fark ettim: Mesajlar biraz fazla uzun olmuş, kusura bakmayın 😅
@Niko BelIic
Sorun değil. Kendinizi nasıl açıklayabildiğinizi hissediyorsanız o şekilde açıklayın.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı