Oyunlarda Triple Buffering ve Double Buffering ne anlama geliyor?

Yiğit KAMURAY

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2020
Mesajlar
5.946
Makaleler
1
Çözümler
15
Yer
İstanbul / Maltepe / İdealtepe Mahallesi
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
https://yehetto.shrib.com/#Sistemim

GPU: Palit GameRock RTX 3080 10 GB
CPU: Intel Core i7-12700K
RAM: G.Skill Trident Z Royal Silver 4x16 GB (64 GB) 4000 MHz CL18
MoBo: MSI Z690 Tomahawk WiFi

SSD #1: PNY CS3030 500 GB
SSD #2: WD Blue 500 GB
SSD #3: SanDisk Ultra 4 TB
SSD #4: SanDisk Ultra 2 TB
HDD #1: WD Black 6 TB 7200 RPM CMR (FZBX)
HDD #2: WD Blue 2 TB 5400 RPM CMR (EZRZ)
HDD #3: WD Blue 1 TB 7200 RPM CMR (EZEX)
HDD #4: WD unlabelled 10 TB
Cinsiyet
Erkek
Merhaba sosyal!

Öncelikle bazı oyunlarda V-Sync'in yanında Açık/Kapalı değil de, Kapalı/Double Buffering/Triple Buffering gibi seçenekler var bunların ne farkı var?
Doom satın aldım ve indirdim Açık/Kapalı/Double Buffering/Triple Buffering ayarları var 144Hz'de çalışması için hangisini seçmeliyim? Nvidia G-Sync açık bu arada.

Teşekkürler.
Saygılarımla, iyi forumlar.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Triple buffering de normal görüntüyü ekrana gönderdikten sonra 2. ve 3. grafikleri çizip belleğe atar, bu ekran kartının yükünü arttırsa da, akıcı bir oyun deneyimi sunar. Double buffering de görüntü ekrana gittikten sonra 2. çizimi yapıp belleğe atar. Daha kapsamlı bilgi için Technopat'ın bu konuda hazırladığı makaleyi okuyabilirsiniz.
 
Ben
Triple buffering de normal görüntüyü ekrana gönderdikten sonra 2. ve 3. grafikleri çizip belleğe atar, bu ekran kartının yükünü arttırsa da, akıcı bir oyun deneyimi sunar. Double buffering de görüntü ekrana gittikten sonra 2. çizimi yapıp belleğe atar. Daha kapsamlı bilgi için Technopat'ın bu konuda hazırladığı makaleyi okuyabilirsiniz.
Güzel yazmışsınız teşekkürler. Ben de RDR2 oynuyorum, triple buffering on/off iki seçenek var açsam mı kapatsam mı bilemedim.
 
Normal graphic Frame'ler ekranda iken GPU'nun daha sonraki Graphic'leri çizip GPU belleğine atar. Triple buffring daha fazlasını atmasını sağlar, yani ilkini çizip ekrana yolladı 2.sini belleğe attı 3. sünü'de çizip belleğe atar, fakat ağır graphic uygulamaların'da bu işlem için, hem güçlü 1 CPU hem de GPU gerekir.
 
Ben

Güzel yazmışsınız teşekkürler. Ben de RDR2 oynuyorum, triple buffering on/off iki seçenek var açsam mı kapatsam mı bilemedim.
Ben RDR2'yi Vulkan oyun moturuyla V-sync açık olarak oynuyorum, triple bufferingi kapatınca oyun kasma hissiyatı yaratıyor. Çünkü FPS 60'da sabitlenmiyor ve yer yer 50'lere kadar düşüyor. Triple bufferingle 60'a çivi çakıyor resmen.
Normal graphic Frame'ler ekranda iken GPU'nun daha sonraki Graphic'leri çizip GPU belleğine atar. Triple buffring daha fazlasını atmasını sağlar, yani ilkini çizip ekrana yolladı 2.sini belleğe attı 3. sünü'de çizip belleğe atar, fakat ağır graphic uygulamaların'da bu işlem için, hem güçlü 1 CPU hem de GPU gerekir.
'Ç'Alıntı olduğunu belirtseydiniz keşke...
SharedScreenshot.jpg
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Yeni mesajlar

Geri
Yukarı