Rehber ".pak" uzantılı dosya ile işlem yapma (UE4)

".pak" Dosyası Ayrıştırma / ".locres" Dosyası Düzenleme / ".pak" Dosyası Paketleme​

Bu rehberde üstte belirttiğim konulara ve kısaca "u4pak" kullanımına değineceğim.
Öncelikle bu rehberi yazmamın nedeni bu konudaki Türkçe kaynak eksikliği ve İngilizce kaynaklarda da bu bilgilerin derli toplu bir halde bulunamaması.
Bu yöntemlerin Unreal Engine 4 ile yapılmış oyunlarda çalıştığını belirteyim, bazı kaynaklar Unity ile de çalıştığını belirtmiş ancak denemekten zarar gelmez.

Tüm dosyaları Drive'a yükledim, topluca indirmek için kullanabilirsiniz: Google Drive / VirusTotal

UE4 Unpacker

İlk programımız "UE4 Unpacker", bunu ".pak" dosyasını ayrıştırmak için kullanıyoruz.

1644727270687.png


Ok ile belirttiğim butona tıklayarak ".pak" dosyasını seçiyoruz. Bu dosya genelde oyun klasörü içerisindeki "Content>Paks" veya "Localization" klasöründe bulunur.
Dosyayı seçtikten sonra "Unpack" butonuna basmanız yeterli. ".pak" dosyanız büyükse bu aşama biraz uzun sürebilir. Ayrıştırma bitince otomatik olarak bir klasör açılır, bu genelde "C:\" klasörü olur. ".pak" dosyasının ayrıştırılmış hali klasör olarak buraya gelir.

Kaynak: zenhax.com / sendfile.su

Text Tool by swuforce

İkinci kullanacağımız program ".locres" dosyasını, ".txt" dosyasına dönüştürmeye yarıyor.
".pak" dosyasını ayrıştırdıktan sonra çeviri yapmak için ".locres" dosyasına ihtiyacımız var. Bu dosyayı "WordPad" veya "Notepad++" gibi programlarla açabiliyoruz ancak oyun içindeki programlanmış butonlar da text olarak bu dosyanın içinde bulunduğu için karışıklık yaşayabilirsiniz. ".txt" dosyasına çevirince bu sorundan kurtuluyoruz, yalnızca oyun içindeki metinler hazır olarak elimizde olmuş oluyor.

1644728347209.png


Öncelikle "unreal_locres_export.exe" adlı dosyayı çalıştırıp, ayrıştırdığımız ".pak" dosyası ile oluşan klasör içerisindeki ".locres" uzantılı dosyayı seçiyoruz. Program otomatik olarak ".locres" dosyasının bulunduğu konuma aynı dosyanın ".txt" halini çıkarıyor.

1644728505948.png


".txt" dosyası içerisindeki metinlerin çevirisini yaptıktan sonra, dosyayı ".locres" olarak tekrar paketlememiz gerekiyor. Bunun için "unreal_locres_import.exe" adlı dosyayı çalıştırıp düzenlediğimiz ".txt" dosyasını seçiyoruz.

1644728665132.png


Her şeyi başarılı bir şekilde yapabildiyseniz "Localization" klasörü içerisinde 3 adet dosyanız olması gerekiyor. Burada 1. ve 2. dosyayı silip, 3. dosya adının başındaki "NEW_" ibaresini siliyoruz.

Kaynak: zenhax.com / İndirme Linki

U4Pak

Sonuç olarak ".pak" uzantılı dosyayı ayrıştırıp ".locres" uzantılı dil dosyasının çevirisini yapmış olduk. Son olarak tüm bu klasörü tek bir ".pak" dosyası olacak şekilde yeniden paketlememiz gerekiyor.

1644729027043.png


"UE4 Unpacker" ile elde ettiğimiz klasörü, masaüstünde herhangi bir klasör açıp, o klasörün içine atıyoruz. Ardından "u4pak.exe" adlı dosyayı da yine aynı klasöre atıp aşağıdaki adımları uyguluyoruz.

1644730150164.png

  1. SHIFT tuşuna basılı tutun > Klasör içinde herhangi bir boşluğa sağ tıklayın > "PowerShell penceresini buradan açın" ibaresine tıklayın.
  2. "cmd" yazın, Enter'a basın.
  3. "u4pak.exe pack (pak dosyanızın orijinal adı).pak Kena(sizde buradaki klasör adı ne ise onu yazın)" ve Enter'a basın.
  4. Örnek: u4pak.exe pack Kena-WindowsNoEditor.pak Kena
İşlem tamamlandığında aynı klasörde düzenlediğiniz ".pak" dosyası oluşacak. Bu dosyayı orijinal ".pak" dosyası ile değiştirerek oyununuzu çevirdiğiniz dilde oynayabilirsiniz.

Kaynak: modderbase.com / GitHub

Oyun çevirisi yapacak arkadaşlara yardımcı olur umarım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Baldurs gate 3e yapılan bazı class modları var. Ordaki pak dosyalarınıda bu şekilde çıkarabilir miyim?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı