RTX 3000-2000 serisi kartlar DLSS 3.0 kullanamayacak

NVIDIA bu dediklerini zaten yıllardır yapıyor. Yaptıkları grafiklere yazmışlar zaten mümkün olduğunda DLSS kullanılmıştır diye yalan söylemiş olmuyorlar o yüzden.
4000 serisi için DLSS kelimesini kullanmadan konuştular hep. Hatta bu şekilde haberler çıktı.

 

RTX 2000 ve 3000 arasındaki farktan daha büyük bir fark gibi görünüyor. RTX 4080 12 olan kart normalde RTX 4070 olacaktı çünkü hem bit hem de CUDA çekirdeği bakımından 16 GB olanın gerisinde kalıyor.



3 oyun performans testine baktığımızda 3080 Ti ile en düşük fark %80 civarında görünüyor bu kart ile arasında. RTX 3070, 3070 Ti gibi kartların RTX 2080 Ti modeline karşı böyle bir üstünlüğü yoktu. NVIDIA'nın verileri abartılı bu fark %50 desek yine çok. RTX 3080 ile 2080 Ti arasında %30, 3070 Ti ile 2080 Ti arasında %15 civarı fark vardı.

 
Tüm verdikleri verilerin altında dlss mümkün olduğunda kullanılır yazıyordu. 2 katı performans veriyor normal de ama dlss ile 4 kata kadar çıkıyor.

Bu üç oyunda muhtemelen dlss açık performansları ama bilmiyorum tabi bunun altında bir şey yazmıyor.
 

Dosya Ekleri

  • IMG_20220923_143504.jpg
    58,2 KB · Görüntüleme: 17

Evet NVIDIA'nın sitesinden detaylı baktım. DLSS açık şekilde verilmiş. NVIDIA'nın saf kas gücünde bu kadar uçamayacağı uzun süredir biliniyordu onun yerine ek teknolojiler ve onların donanımsal desteklerinde uçmuşlar.



RTX 2000 serisine 130 Tensör çekirdeği, 3000 serisine 320, 4000 serisine ise 1400 adet koymuşlar. Bu da en başından DLSS 3.0 gibi teknolojileri neden eski nesillerin kaldıramayacağını ve yeni nesillerin DLSS 3.0 neler yapabileceğini az çok gösteriyor.



Bakalım AMD'nin buna karşı cevabı ne olacak. Şu anda watt başına performansta çok iyiler ve RT, DLSS kapalı şekilde 4000 serisini tokatlayacak kartlar getirebilirler.
 
4090 da normal diye düşünüyorum sonuçta 6000 fazladan çekirdeği var. Normal modellere bakarsanız pek fark yok yani donanımsal bir şey değil bence.

3080 ve 4080 karşılaştırmasına bakarsanız çok daha net 4090 la karşılaştırmak doğru değil bence o kart baya göz boyama kartı.
 

Dosya Ekleri

  • IMG_20220923_152638.jpg
    106,2 KB · Görüntüleme: 15
  • IMG_20220923_152708.jpg
    102,9 KB · Görüntüleme: 15

Yalnız bu farklı bir durum. RTX 3080'in 238 Tensor-TFLOPs gücü varken RTX 4080'in 781 Tensor-TFLOPs gücü var. Tensör çekirdeklerinin nesilleri farklı.

 
oyuna göre aşırı performans farkı vardı
Aynı durum 2000 ile 3000 serisi arasında da vardı. Mesela Doom'daki FPS farkı ile ETS 2 arasındaki FPS farkı aynı değil yada yakın değil. Dedikleri gibi 3000 ile 4000 arasında çok fark olacak, özellikle DLSS 3.0 ve Raytracingde. İyi ki 4000 serisini beklemişim.

Bu sebeple 4000 serisi satılsın diye DLSS 3.0 desteği 3000 serisi için yok. Çünkü donanımsal bir durum. Yani 3000 serisinin fişi çekildi maslesef.
 
O normal bir şey zaten önceki nesilde de öyleydi. Dlss 3 ile tek fark dlss 3 de yapay frame oluşturma var 3000 kartları bunu yapamıyor onun dışında tüm özellikleri var. O özellik zaten bu kadar fps ekstra veriyor ama bu fps eklediği kadar gecikme de ekliyor Nvidia bunu gerçek zamanlı yapabildiğini iddia ediyor şuan teknolojik var orada onun dışında aynı teknoloji.
 

RTX 3080/3090 ile RTX 4080/4090 arasındaki tüm gerçek testler yayınlanmadan asıl farkı bilemeyeceğiz. NVIDIA şimdilik RT ve DLSS'e odak vererek testler yayınlıyor fakat saf kas gücü farkı ne oldu, bu teknolojilerin görüntü farkı ve oyun deneyimi nasıl olacak hala muallak.

AMD'nin elinde olgunlaşmış 5nm mimarisi var ve büyük ihtimalle hem kas gücü hem de güç tüketiminde NVIDIA'yı yine geçecekler. Fakat DLSS 3.0'a ve ancak RTX 2000 serisi ile yarışabilen RT performanslarına bir çözüm bulmaları lazım. NVIDIA'ya olan bu tepki onlar için güzel bir fırsat umarım bu sefer kas gücünden fazlasını verebilirler.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…