Oyunlarda iki işlemci arasında öyle ahım şahım performans farkı yok. Taş çatlasın %10 performans farkı vardır. 3600X'in yapacağı yerde 3700X'de darboğaz yapacaktır. Kısacası sana kalmış.
Olay zaten kaç FPS fazla vermesi değil. Önemli olan CPU kullanımı. İlk oyunda %25 CPU kullanıma kadar ulaşan fark var. Zira diğer oyunlarda da %5- %20 arası değişiyor.
Olay zaten kaç FPS fazla vermesi değil. Önemli olan CPU kullanımı. İlk oyunda %25 CPU kullanıma kadar ulaşan fark var. Zira diğer oyunlarda da %5- %20 arası değişiyor.
Sonuç peki?
Bu işlemciler için CPU kullanımın bir önemi yok şu an. Zira oyunların birçoğu 4 çekirdeğe göre optimize ediliyor. Çok çekirdekli işlemcilerde çekirdekleri tek tek açıp baktığınızda yattığını görürsünüz bazılarının. Bunun sebebi tamamen optimizasyon ile alakalı. İhtiyaç duyulmuyor yani. Ha uzun vadede ekmeğini yer misin orasını bilemem.
Burada asıl önemli olan tek çekirdek performansı ve yüksek frekans değeri. Oyunlarda iki ana etken budur. CPU kullanımı düşük veya yüksek olsun, işlemci GPU'yu nasıl besliyor önemli olan orası. Yoksa gidip hala FX 8xxx kullanırdık, yanına da sağlam bir ekran kartı alırdık ve yolumuza devam ederdik
Özetle 6/12 günümüz için fazlasıyla yeterli ve gelecek senelerde de sorun çıkartmayacaktır.
Bütçe varsa daha üst modellere de çıkılabilir ama oyunlarda bunun getirisi çok az oluyor.
4000 serisi gene 3000 serisi gibi olacak ancak APU'lar ayrılacak 4350G gibi mesela ben öyle tahmin ediyorum çünkü bu işlemciler çıktı şu anda Pro adıyla kurumsal firmalar kullanıyor 4350G varsa 4300X'de olacaktır bence.