Tez Konusu: Oyunlardaki Grafik ve Tasarım Bileşenleri

Ro0kie

Hectopat
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
337
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Bir tez yazmam gerekli ve bunun için sizlerin yardımınıza ihtiyacım var. Öncelikle, konu ismini farklı şekilde değiştirebiliriz.

Gelelim konumuza. Hocayla yaptığımız konuşmalar doğrultusunda sevdiğin ve gerçekten zevk alarak yapabileceğin bir tez hazırlamamı bekledi, ben de takdir edersiniz ki oyunları seçtim ve bunların tasarımlarını, hedef kitlesini, optimizasyon ayarlarını ve kullanıcının oyunlardan neler beklediğini ne denli araştırabilirim diye düşündüm ve bunun profesörlerinin burada olduğuna kanaat getirdim.:D

Şimdi ilk yapmam gereken hangi konu başlıkları çerçevesinde ilerlemem gerekli ve bunlar hangi alt başlıklar çerçevesinde gitmeli buna karar vermeliyiz. Sizlerin görüşleri gerçekten önemli arkadaşlar.

Yüksek lisans veya doktora tezi değildir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Surukleyici ve play to win tarzi oyunlari severim. Yani pay to win den nefret ederim ki cogu kisi de oyle. Bu da tezine yarar saglar umarim. Oyuncular hep bu tur seylerden hoslanirlar. :D
 
Bence AAA veya indie oyunlar gibi bütçesine göre bir sınıflandırma ile araştırma alanını daralt. Grafikteki büyük değişiklikleri belirleyen şey bütçe meselesi oluyor. ''AAA Oyunlarda Tüketici Faktörünün Grafik Tasarıma Etkisi'' gibi konuyu çok dağıtmadan sonuç alabileceğin bir şekilde kurgula. Tarihsel gelişimden, oyun motorlarının yenilenme sebepleri, tüketici beğenisini etkileyen veya değiştiren faktörler şeklinde ilerleyebilirsin.
 
Lisans tezi felansa bunların pek bir geçerliliği yok, kontrolünü de pek yapmıyorlar.

Akademik olarak yazacaksan da her cümleyi akademik makaleleri öğrenip kendi cümlelerinle ve gerekli kaynakları belirterek yazman lazım. Öncelikle literatür taraması yapmalısın. Benzer makale ve tezleri incelemelisin, yerli ve yabancı kaynakları araştırman için üniversitenin online kütaphanelerini kullanman gerekebilir.
 
Surukleyici ve play to win tarzi oyunlari severim. Yani pay to win den nefret ederim ki cogu kisi de oyle. Bu da tezine yarar saglar umarim. Oyuncular hep bu tur seylerden hoslanirlar. :D
Bence AAA veya indie oyunlar gibi bütçesine göre bir sınıflandırma ile araştırma alanını daralt. Grafikteki büyük değişiklikleri belirleyen şey bütçe meselesi oluyor. ''AAA Oyunlarda Tüketici Faktörünün Grafik Tasarıma Etkisi'' gibi konuyu çok dağıtmadan sonuç alabileceğin bir şekilde kurgula. Tarihsel gelişimden, oyun motorlarının yenilenme sebepleri, tüketici beğenisini etkileyen veya değiştiren faktörler şeklinde ilerleyebilirsin.
Cevaplarınız için teşekkür ediyorum. İndie oyunlardan kastınız nedir peki?
Lisans tezi felansa bunların pek bir geçerliliği yok, kontrolünü de pek yapmıyorlar.

Akademik olarak yazacaksan da her cümleyi akademik makaleleri öğrenip kendi cümlelerinle ve gerekli kaynakları belirterek yazman lazım. Öncelikle literatür taraması yapmalısın. Benzer makale ve tezleri incelemelisin, yerli ve yabancı kaynakları araştırman için üniversitenin online kütaphanelerini kullanman gerekebilir.
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
sitesinden baktım fakat bu tarzda bir konuya tez yazılmamış. Online kütüphanemizde pek iyi işlevini yapmıyor.
 
Son düzenleme:
Bağımsız, genelde küçük bütçeli ama kimi zaman sanat tasarımı olarak çok iyi oyunların da çıktığı tür diyebiliriz. :)
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı