Abdullah63
Decapat
- Katılım
- 20 Mayıs 2021
- Mesajlar
- 92
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Z ekseninde ileriye gittiğinizi varsayarsak sürekli olarak X ve Y ekseninde koordinatları random olarak atayıp oluşturacaksınız belirli periyotlarla. Her seferinde Z si de iki engelin arası ne kadar artsın istiyorsanız o şekilde olacak. Engeller birbirinden çok alakasız olmasın istiyorsanız random aralığınızı çok ufaltıp her seferinde önceki engelin konumuna o random elde ettiğiniz vektörü eklerseniz birbirine daha yakın engeller ortaya çıkar.
Tavsiyen için teşekkür ederim. Mutlaka bakacağım.Unity Learn'de Unity'nin hazırladığı ücretsiz bir kurs var. Orda 1. veya 2. levelde rastgele karakterler nasıl oluşturulduğunu gösteriyor. Ben çok şey öğrendim o kurstan bakmanı tavsiye ederim.
Var hocam benim Unity Learn'de bahsettiğim yerde. Yukarıda karakter yazmışım prefab olcaktı. Derdinin aynısı orda var. Direk cevaplamak isterdim fakat ben de yeniyimAnlattığınızdan pek bir şey anlamadım çünkü daha yeniyim. Ama biraz daha açıklayayım. Karakter sabit ve engeller hareketli. O yöntemi kullanıyorum. Engellerimi sola doğru (-x) yönünde hareketlendirdim. Hem roket hem asteroid içeren engelim de ise roket ve asteroid arasındaki (y eksenindeki) mesafe hep aynı. Ve bunların hepsini prefab olarak kaydettim. İstediğim bu üç prefabın belli zaman aralıklarıyla her defasında içlerinden rastgele olarak seçilen birinin spawnlanması. Konumları sabit. Misal asteroid her defasında (10, 0, 0) konumunda spawnlanacak. Umarım bunun bir yolu vardır.
Çok sağol. Biraz acele ediyorum da. Bu oyunu en yakın zamanda bitirmem lazım. Tekrar teşekkür ederim yardımın için.Var hocam benim Unity Learn'de bahsettiğim yerde. Yukarıda karakter yazmışım prefab olcaktı. Derdinin aynısı orda var. Direk cevaplamak isterdim fakat ben de yeniyim
Tamam o zaman engellerimizin hareket ettiğini farz ediyorum biz sabitiz engeller de sabitse bir anlamı olmuyor. Engellerin hareket ettiği scripti prefablarının üzerine atayın. Yani engellerin prefabı sahneye sürüklenip bırakıldığında hareket edebilir hale gelsin. Ardından sahnede bir obje yaratın atıyorum creator olsun bunun adı. O objeye bir script ekleyin O scripte bu 3 engelin prefabini verin. İstediğiniz 3 noktaya da birer obje oluşturup onların transformunu da bu scripte verin. Ardından ıenumerator ile istediğiniz zamanda bir bu engelleri verdiğiniz pozisyonlara instantiate edin. Geç gördüm mesajınızı gecikme için üzgünüm. Anlatamadıysam mutlaka sorunAnlattığınızdan pek bir şey anlamadım çünkü daha yeniyim. Ama biraz daha açıklayayım. Karakter sabit ve engeller hareketli. O yöntemi kullanıyorum. Engellerimi sola doğru (-x) yönünde hareketlendirdim. Hem roket hem asteroid içeren engelim de ise roket ve asteroid arasındaki (y eksenindeki) mesafe hep aynı. Ve bunların hepsini prefab olarak kaydettim. İstediğim bu üç prefabın belli zaman aralıklarıyla her defasında içlerinden rastgele olarak seçilen birinin spawnlanması. Konumları sabit. Misal asteroid her defasında (10, 0, 0) konumunda spawnlanacak. Umarım bunun bir yolu vardır.
Tamam o zaman engellerimizin hareket ettiğini farz ediyorum biz sabitiz engeller de sabitse bir anlamı olmuyor. Engellerin hareket ettiği scripti prefablarının üzerine atayın. Yani engellerin prefabı sahneye sürüklenip bırakıldığında hareket edebilir hale gelsin. Ardından sahnede bir obje yaratın atıyorum creator olsun bunun adı. O objeye bir script ekleyin o scripte bu 3 engelin prefabini verin. İstediğiniz 3 noktaya da birer obje oluşturup onların transformunu da bu scripte verin. Ardından ıenumerator ile istediğiniz zamanda bir bu engelleri verdiğiniz pozisyonlara instantiate edin. Geç gördüm mesajınızı gecikme için üzgünüm. Anlatamadıysam mutlaka sorun.
Aynen öyle. Hareketlendirip öyle prefab olarak kaydettim. Ve diğer anlattıklarınızı da anladım. Ben şöyle bir şey denemek istedim. Okulda aklıma geldi. Eve gelince hemen denedim. Asteroidimin rigidbodysi olduğu için nerede spawn edersem edeyim zemine düşecekti. Diğer roketli engeller için de ortak bir spawn noktası hesapladım. Yani spawnlanacakları noktalar aynı olacaktı. Ama deneyemiyorum. Çünkü Unity hata veriyor. Public ıenumerator spawner() diye fonksiyon yazıyorum. Spawnere hata veriyor. Tamam o sonradan gidiyor. yield return WaitForSeconds() yazıyorum. Çağrılamaz üye diyor. Ve bahsettiğin creator boş objesinin içine atıyorum. Inspectorda script var ama hiç bir şekilde bir şey çıkmıyor. Hatalı olduğu için mi bir şey göstermiyor bilmiyorum. Yeni öğrendiğim için kütüphane mi eksik onu da bilmiyorum. O yüzden bir ekran resmi göstereceğim. Hata vermese hem sizin yöntemi hem kendi yöntemimi deneyeceğim de.Eki Görüntüle 1069033