Unity Build aldıktan sonra oyun bozuluyor

Ömür25

Hectopat
Katılım
10 Kasım 2019
Mesajlar
173
Çözümler
1
Merhabalar, 1 haftadır emek verdiğim sabah uyanıp akşama kadar uğraştığım oyunumun demosunu arkadaşlara atmak için Build aldığımda oyun bozuluyor. Bir türlü çözemedim.

Unity üzerinden oyunu oynadığımda hiçbir sorun yok ama Build alıp .exe'den çalıştırınca mesela oyundaki canlılarla etkileşime giremiyorum. İçlerine kadar girip atadığım tuşa deli gibi basıyorum ama yok olmuyor. Unity'ye geçiyorum oradan oynuyorum hiçbir sorun yok sapasağlam çalışıyor, tekrar Build alıyorum yine aynı. Deneme olarak bir kere X86 olarak Build aldım oyunu çalıştırıp denediğimde bu sefer diyalog ekranı açılınca ekran mavi oluyor.

Bunu nasıl çözeceğim hakkında bir fikri olan varsa lütfen cevaplasın çıldırmak üzereyim :(.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Kendinize console yapın. Mesela düşmana sıktığınızda ekrana "Düşmana Sıktı" veya tuşa basıldığında "Tuşa Basıldı" gibi yazdırın. Sonra hatayı bulmayı deneyin.

Ve bir sorum olacak, DontDestroyOnLoad komutunu hiç kullandınız mı?
 
Kendinize console yapın. Mesela düşmana sıktığınızda ekrana "Düşmana Sıktı" veya tuşa basıldığında "Tuşa Basıldı" gibi yazdırın. Sonra hatayı bulmayı deneyin.

Ve bir sorum olacak, DontDestroyOnLoad komutunu hiç kullandınız mı?
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim, sorun çözüldü ufak bi tag hatası yapmışım. Player objemin içine oluşturdugum objelerden birinin tagını yanlısıkla player yapmam sonucu GameObject.FindObjectWithTag("Player") şeklinde yazdıgım kod 2 adet player tagında obje bulduğu için ve objelerden birinde bulmasını istediğim script dosyası olmadığı için o şekilde bir hata alıyordum. Daha sonra yanlış ayarladıgım tagı düzeltince oyunum sorunsuz çalıştı, eğer benim gibi sorun yaşayan varsa bu dediklerimi kontrol edebililer.
 

Geri
Yukarı