Selam.
Bunun için DontDestroyOnLoad() kullanabilirsin. Bunu bir scripte yazarsan o scriptin bulunduğu obje sahne yüklemelerinde silinmez.
Silinmeyen scriptin içine de textinizi kaydedip yeni sahnede çekebilirsiniz
Daha ayrıntılı bir şekilde anlatmak gerekirse
string gonderilecekDeger;
Bunu sahneler arasındaki objemizin içine oluşturacağımız scripte yazıyoruz.
DontDestroyOnLoad(gameObject);
Bunu sahneler arasındaki objemizin içindeki scriptin "Start" fonksiyonunun içine yazıyoruz.
FindObjectOfType<SceneController>().gonderilecekDeger = inputField.text;
Bu kod ile birlikte SceneController (Geçişlerde sillinmeyecek objemizin içindeki script) içinde oluşturduğumuz "gonderilecekDeger" isimli degerimizi Input Field'deki text'imize eşitliyoruz.
string yeniSahneDegerim = FindObjectOfType<SceneController>().gonderilecekDeger;
Yeni sahnedeki değeri ise bu komut ile çekebilirsin.
Sorun olursa sormaktan çekinme, iyi çalışmalar!