Unity tuşa basınca image aktif etme

Dominus921

Decapat
Katılım
28 Mayıs 2021
Mesajlar
17
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba, arkadaşlar canvas icine image ve onun içinde ise panel var. Objenin triger alanı içine girdiğinde e tuşuna basarsam imagein açılmasını istiyorum. Bir çözüm yolu bulamadım, şimdiden teşekkürler.
 
Resimli ve detaylı anlatırsan daha iyi cevaplar alabilirsin. Ne için kullanacağını bilmiyorum ama çözüm olur diye düşünüyorum.
1- Nesnenin çarpıştığını collider ile yakalayabilirsin.
2- Ayrıca üzerine geldiğin nesnenin içindeki component'ta OnMouseEnter ve OnMouseExit called metotlarının içine resmin görünürlüğünü açıp kapatabilirsin.
 
Merhabalar.

Kodumuzu şöyle anlatayım,

Karakterimiz istediğiniz yere girince belirli bir değerle girdiğini kontrol edeceğiz. Ardından bu değer aktifse yani karakter istediğiniz yere girmişse aynı zamana "E" tuşuna basarsak Image'i aktif edecek.

Kodu aşağıya bırakıyorum. Yanlarına komutların ne işe yaradıklarını yazdım.

(Oyuncumuzun değeceği objenin collider componenti içerisindeki isTrigger seçeneğini aktif yapmamız gerekiyor.)


Oyununuz 3D ise,
Kod:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    public GameObject resim;
    bool canPress;
    void Update(){
        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.E)){
            if(canPress){
                resim.SetActive(true);
            }
        }
    }
    void OnTriggerEnter(Collider player){
        if(player.gameObject.tag == "Nesne"){//"Nesne" yazan yere oyuncumuzun içine gireceği objenin tagını tanıtınız.
            canPress = true;
        }
    }
   
    void OnTriggerExit(Collider player){ // karakterimiz değdiği yerden çıkarsa burayı kontrol edeceğiz
        if(player.gameObject.tag == "Nesne"){
            canPress = false;
        }
    }
}

Oyununuz 2D ise,
Kod:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    public GameObject resim;
    bool canPress;
    void Update(){
        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.E)){
            if(canPress){
                resim.SetActive(true);
            }
        }
    }
    void OnTriggerEnter2D(Collider2D player){
        if(player.gameObject.tag == "Nesne"){//"Nesne" yazan yere oyuncumuzun içine gireceği objenin tagını tanıtınız.
            canPress = true;
        }
    }
   
    void OnTriggerExit2D(Collider2D player){ // karakterimiz değdiği yerden çıkarsa burayı kontrol edeceğiz
        if(player.gameObject.tag == "Nesne"){
            canPress = false;
        }
    }
}

Kolay gelsin...
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı