Merhaba!
İlk olarak tabi ki de ses dosyalarına ihtiyacın var.
Ardından nasıl kullanıldığını anlayalım.
İlk olarak bir tane AudioSource componentine ihtiyacınız var. Bunu ben genellikle kodu atacağımız objeye yani karakterimize ekliyorum. Nasıl ekleneceğini bilmiyorsanız, objeye tıklayıp Inspector panelinden en alt kısıma inip Add Component butonuna tıklayıp, sonra AudioSource yazarak ekleyebilirsiniz.
AudioSource Componentinde bir kaç ayar yapacağız.
-İlk olarak Loop adlı bool kapalı yani tiksiz olmalı.
-Ardından Play on Awake adlı bool kapalı yani tiksiz olmalı.
Kod bölümüne gelelim.
İlk olarak ses objelerimize erişmemiz gerekiyor. Bunları
public AudioClip ölmesesi, altıntoplamasesi;
-Seslerimizi bunlara tanıtacağız.
şeklinde tanıtabilirsiniz. Tanıttıktan sonra AudioSource Componentine erişmemiz lazım.
İlk olarak tanıtıyoruz.
public AudioSource source;
Ardından Start()
fonksiyonunun içine aşağıdaki kodu yazıp tanıtıyoruz.
source = GetComponent<AudioSource>();
Şimdilik her şey güzel. Ne zaman bir sesin çalmasını istiyorsanız aşağıdaki kodu yazmanız yeterli olacaktır.
source.clip = ölmesesi;
source.Play();
Karşılaştığınız hataları bana iletebilirsiniz. Yardım etmekten mutluluk duyarım