Rehber Unreal Engine 4 değişken saveleme ve loadlama

The 5008

Kilopat
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
2.080
Makaleler
1
Çözümler
43
Yer
Coventry
Merhaba. Bu rehberde @342524 hocamın isteği üzerine bugün size nasıl değişkenlerinizi Save edebileceğinizi göstereceğim, bu sayede oyun her yeniden başladığında değişkenlerimiz (int, float vb.) sıfırlanmayacak.


Öncelikle bir SaveGame classı açmamız gerek. Content Browser'de sağ tık yapıp Blueprint Class'a tıklayalım. Ardından All Classes'a tıklayıp SaveGame'i seçelim.

1655497680087.png


Seçtikten sonra çift tıklayıp açalım. Açtıktan sonra Variable oluşturmamız gerekiyor. Kaydetmek istediğiniz şey neyse ismini koyun ve türünü Integer yapın.

1655497763795.png



ThirdPerson Template kullanıyorsanız ThirdPersonChracter'e, FirstPerson Template kullanıyorsanız FirstPersonChracter'e girin.
Şimdi Save sistemi ve load sistemi adında 2 adet Custom Event oluşturalım.

1655497938592.png


Ardından adım adım benim yaptıklarımı yapın.
İlk önce Save sisteminin eylemlerini yapacağız.

1655497995170.png


1655498015426.png


(Burada slot name için sağ tık yapıp "Promote to Variable" diyelim.)

1655498070180.png


"Load Game from Slot" ve "Create Save Game Object" değerleri için birininkine sağ tıklayıp "Promote to Variable" diyelim, ismi fark etmiyor.
(Ekstra olarak ben burada para integerını kaydetmek istediğim için parayı set para ve get para olmak üzere çağırıyorum.)
Ardından ikisini de "Save Game to Slot" eylemine bağlıyoruz.

1655498143508.png



Şimdi sıra Load sisteminde, yaptıklarımı yapın.

1655498378627.png


1655498409288.png


Load sistemi de bu kadardı. Şimdi gelin otomatik kaydetmeyi yapalım:
Bunun için bir Event Tick çağırıyoruz. Ardından belirli bir saniye aralığında yapması için delay çağırıp Save Sistemi functionunu çağıralım. Ve her kaydettiğinde kaydettiği belli olsun diye sol üstte bir yazı çıkması için Print String çağıralım. Ben 10 saniye de bir kaydetmesini istediğim için 10 saniye yazdım.

1655498612921.png


Ve son olarak oyunu başlattığımızda kayıtlı veriyi yüklemesi için Event Beginplay kullanacağız.

1655498744801.png


İşte bitti, sorunuz varsa çekinmeden sorabilirsiniz. İlk bu şekilde yaptığım rehberdi ne kadar gereklidir bilmiyorum ama değerli hocam istediği için yaptım. Yorumlarınız önemli. Fazla iyi anlatamamış olabilirim, fazla hatam olabilir affola, gördüğünüzde belirtirseniz sevinirim. Ayrıca bu gösterilenleri yapabilmek için temelinizin olması gerekiyor, fazla ayrıntıya inmedim.
 
Çok teşekkür ederim. Gerçekten bu forumda gerçek hayattaki arkadaşlarımdan daha çok değer görüyorum. Bütün sosyal iyi ki varsınız!

Hocam daha fazla ürün eklemek için ne yapıyorduk? @The 5008.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı