Epic kendisi söylüyor.
Frequently Asked Questions - Unreal Engine
Sektör bu yöne doğru gidiyor artık. Eskiden olsa milyon dolarlar ile lisanslanacak yazılımlar artık ya çok ucuz ya da bedava. Tabii insanın aklına takılıyor ister istemez "Nasıl bedava?" sorusu.
Büyük firmaların gözünden bakılınca bedava değil. 100 milyon dolarlık bir hasılat yapan oyun 5 milyon dolar gibi oldukça büyük bir ücret ödüyor bu moturun lisansını elinde tutmak için. Tabii böyle büyük bütçeli projeler için indirimli özel lisanslama yapıyordur Epic büyük ihtimal.
Asıl mesele şu: Epic Games gibi devasa şirketlerin hedefi zaten bu tip büyük projelerden gelecek paralar. Küçük ekipler veya bireysel geliştiricilerden gelecek paralar asıl gelir kalemi olamaz, olmamalı da zaten. Önemli olan bu küçük ekip veya bireysel geliştiricilerin bir kullanıcı tabanı oluşturması. Örnek vermek gerekirse: Autodesk yıllardır yazılımlarını yıllık 1000 dolar üstüne lisanslıyor. Blender gibi bedava ve çok güçlü bir yazılım var olmasına rağmen bütün sektör hala 3DS Max, Maya üzerine kurulu, Bunun sebebi Autodesk yazılımlarının Blender'dan daha güçlü olması değil, sektörün bu yazılımları kullanmaya alışmış olması. Olay da bu zaten. Yazılımı kullanan insanlar, o yazılım sektördeki en iyi yazılım olduğu için kullanmıyor, sektörün en alıştığı yazılım o olduğu için kullanıyor. Maya, 3DS Max, Modo vs. bunlar yıllardır sektörde workflowların merkezinde. Bu yazılımlardan vazgeçmek demek çoğu şeyi sıfırdan planlayıp öğrenmek demek. Yeni yazılımları 1000 kişilik bir ekibe 1 ay öğretmeye çalışmak çok ciddi bir gider oluşturuyor şirketlere. Ama son zamanlarda sektördeki insanlar (özellikle 3D art kısmı) Blender'ın çok fazla geliştiğini ve artık bazı stüdyoların workflowlarını Blender üzerine kurduklarını söylüyor (bkz: Ubisoft Animation Team). Sektör ilerledikçe Blender bilen ve Blender ile proje geliştiren insan sayısı daha çok artıcak ve belki bundan 10 sene sonra Autodesk'in 3D art pazarından çekildiğini göreceğiz. Aynı durumun benzeri Unreal için de geçerli. Bundan 5-10 sene sonra sektörde çalışan yeni jenarasyon game developerların çoğu Unreal'a alışmış olacak (Aslında sektör Unreal'ı 20 yıldır kullanıyor ve alışmış durumda
) ve şirketler elindeki developer havuzunun bildiği programları lisansladıkları için Epic oldukça güçlü bir gelir kalemi elde edecek.