Yazılan kodun çalışıp çalışmadığı nasıl anlaşılır?

Araba yapmak istiyorum.

-- Arabanın özelliklerini tanımlayalım.
Local car = {
Speed = 0,
RPM = 0,
Enginesound = "vroom vroom",
Speedometer = {
Value = 0,
Maxvalue = 100,
},
Rpmmeter = {
Value = 0,
Maxvalue = 10, 000,
},
}

-- Arabayı sürme fonksiyonunu tanımlayalım.
Function car. Drive(acceleration)
Car. Speed = car. Speed + acceleration.
Car. RPM = car. RPM + acceleration.

-- Hız ve devir sayacını güncelleyelim.
Car. Speedometer. Value = car. Speed.
Car. Rpmmeter. Value = car. RPM.
End.

-- Arabanın motor sesini çalalım.
Function car.playEngineSound()
Print(car. Enginesound)
End.

-- Arabayı çalıştıralım.
Car. Drive(10)

-- Hız ve devir sayacını görüntüleyelim.
Print(car. Speedometer. Value)
Print(car. Rpmmeter. Value)

Bu kodda, car adında bir nesne tanımladık. Bu nesne, arabanın hızını, devir sayısını, motor sesini ve hız ve devir sayacını içerir.

car.drive() fonksiyonu, arabanın hızını ve devir sayısını artırır. Ayrıca hız ve devir sayacını günceller.

car.playEngineSound() fonksiyonu, arabanın motor sesini çalar.

Car. Drive(10) satırı, arabayı 10 birim hızlandırır.

Print(car. Speedometer. Value) ve print(car. Rpmmeter. Value) satırlar, hız ve devir sayacını görüntüler.

Bu kodu çalıştırdığımızda şu çıktıyı elde ederiz:

10.
10.

Tabii ki, bu kodu ihtiyaçlarınıza göre değiştirebilirsiniz. Örneğin, arabanın hızını ve devir sayısını sınırlayabilir, farklı bir motor sesi kullanabilir veya hız ve devir sayacını daha ayrıntılı hale getirebilirsiniz.

İşte birkaç değişiklik örneği:

  • Arabanın hızını ve devir sayısını 0 ile 100 arasında sınırlayabiliriz:
Car. Speed = car. Speed + acceleration.
İf car. Speed > car. Speedometer. Maxvalue then.
Car. Speed = car. Speedometer. Maxvalue.
End.

Car. RPM = car. RPM + acceleration.
İf car. RPM > car. Rpmmeter. Maxvalue then.
Car. RPM = car. Rpmmeter. Maxvalue.
End.

  • Farklı bir motor sesi kullanabiliriz:
Car. Enginesound = "vroooooooooooooooom"

  • Hız ve devir sayacını daha ayrıntılı hale getirebiliriz:
Car. Speedometer = {
Value = 0,
Maxvalue = 100,
Precision = 2,
}

Car. Rpmmeter = {
Value = 0,
Maxvalue = 10, 000,
Precision = 0,
}

Tam anlamadım arabayı ne için yapacaksın simülasyon vs mi?
 
bu şekilde yapabilirsin:

1. Araba Gövdesi Oluşturma:​

  • Roblox Studio'yu açın.
  • Explorer ve Properties panellerini açın. Eğer değilse, View sekmesinden bu panelleri etkinleştirin.
  • Workspace'e sağ tıklayarak yeni bir Part oluşturun. Bu parça arabanın gövdesi olacak.
  • Bu parçanın boyutunu (5, 2, 8) olarak ayarlayın.

2. Tekerleklerin Eklenmesi:​

  • Workspace'e sağ tıklayarak dört adet Cylinder oluşturun.
  • Her bir silindiri arabanın köşelerine yerleştirin.
  • Tekerleklerin her birinin boyutunu (2, 1, 2) olarak ayarlayın.

3. Tekerlekleri Gövdeye Bağlama:​

Her bir tekerlek için:

  • Explorer'da tekerleği seçin.
  • Tekerleğe sağ tıklayarak bir WeldConstraint bileşeni ekleyin.
  • WeldConstraint'in Part0 özelliğini araba gövdesine, Part1 özelliğini ise ilgili tekerleğe ayarlayın.

4. Arabanın Hareketini Kontrol Edin:​

  • Araba gövdesine bir Script bileşeni ekleyin.
  • Aşağıdaki kodu bu scripte yapıştırın:
Kod:
local carBody = script.Parent
local speed = 10

local function moveCar(direction)
    carBody.Velocity = direction * speed
end

game:GetService("UserInputService").InputBegan:Connect(function(input, isProcessed)
    if isProcessed then return end

    if input.KeyCode == Enum.KeyCode.W then
        moveCar(Vector3.new(0, 0, -1))
    elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.S then
        moveCar(Vector3.new(0, 0, 1))
    elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.A then
        moveCar(Vector3.new(-1, 0, 0))
    elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.D then
        moveCar(Vector3.new(1, 0, 0))
    end
end)

Bu kod, W, A, S ve D tuşlarına basılarak arabanın temel hareketlerini sağlar.

5. Test Edin:​

  • Oyunu oynatın (F5 tuşu). Eğer her şey istediğiniz gibi çalışıyorsa, arabanız temel bir şekilde hareket edecektir.
 
Bu şekilde yapabilirsin:

1. araba gövdesi oluşturma:​

  • Roblox Studio'yu açın.
  • Explorer ve properties panellerini açın. Eğer değilse, view sekmesinden bu panelleri etkinleştirin.
  • Workspace'e sağ tıklayarak yeni bir part oluşturun. Bu parça arabanın gövdesi olacak.
  • Bu parçanın boyutunu (5, 2, 8) olarak ayarlayın.

2. tekerleklerin eklenmesi:​

  • Workspace'e sağ tıklayarak dört adet cylinder oluşturun.
  • Her bir silindiri arabanın köşelerine yerleştirin.
  • Tekerleklerin her birinin boyutunu (2, 1, 2) olarak ayarlayın.

3. tekerlekleri gövdeye bağlama:​

Her bir tekerlek için:

  • Explorer'da tekerleği seçin.
  • Tekerleğe sağ tıklayarak bir weldconstraint bileşeni ekleyin.
  • Weldconstraint'in part0 özelliğini araba gövdesine, part1 özelliğini ise ilgili tekerleğe ayarlayın.

4. arabanın hareketini kontrol edin:​

  • Araba gövdesine bir script bileşeni ekleyin.
  • Aşağıdaki kodu bu scripte yapıştırın:
Kod:
local carBody = script.Parent
local speed = 10.

local function moveCar(direction)
 carBody.Velocity = direction * speed.
end.

game:GetService("UserInputService").InputBegan:Connect(function(input, isProcessed)
 if isProcessed then return end.

 if input.KeyCode == Enum.KeyCode.W then.
 moveCar(Vector3.new(0, 0, -1))
 elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.S then.
 moveCar(Vector3.new(0, 0, 1))
 elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.A then.
 moveCar(Vector3.new(-1, 0, 0))
 elseif input.KeyCode == Enum.KeyCode.D then.
 moveCar(Vector3.new(1, 0, 0))
 end.
end)

Bu kod, W, A, S ve D tuşlarına basılarak arabanın temel hareketlerini sağlar.

5. test edin:​

  • Oyunu oynatın (F5 tuşu). Eğer her şey istediğiniz gibi çalışıyorsa, arabanız temel bir şekilde hareket edecektir.

Sağ olun.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı