Yeni Türk Oyunu: iBLiS

Kötü olan bir şeye kötü demediğiniz sürece kendini geliştiremez. Körü körüne destek olunmaz. Ayrıca esinlenmek ve kendi yorumunu katmak ayrı tamamen içeriği çalarak uyarlamak ayrı şeyler.
Biz sana kötü olana iyi de demiyoruz. Kötü olana “bunu böyle yaparlarsa daha iyi olur, bunu geliştirmeleri lazım, bu özellik çok kötü kaldırsınlar böyle yapsınlar.” gibi yapıcı eleştiri yap diyoruz.
Esas sizin böyle laflarınız yüzünden oyun sektörü gelişmiyor. Siz böyle “bir halt olmaz Türk oyun sektöründen” demeye devam ederseniz zaten adamlar ne yapacak? İnsan gibi eleştiren olmadıktan sonra neyin kötü olduğu, neyi düzelteceklerini nereden bilecekler, kendilerini nasıl geliştirecekler?
 
Direk evi almışlar ama.
 
Yav arkadaş, dünyanın en tırsak adamıyım. Outlast'ı bile 7 kişiyle birlikte anca bitirebildik ama bu oyunu izlerken gülmeden duramadım. Hele ilk başta gelen dua...
 
Normalde her türlü korku oyununu oynarım. Pek de sıkılmam oynarken. Zaten maksat birkaç saat vakit geçirmek. Ama bunda sıkıldım gerçekten.

Oyun oynarken, film izlerken korkabilen bir insan değilim. Artık bünye çok alıştı herhalde Bu sebepten benim korku eşiğim yüksek olduğu için oyunu korku bazında değerlendirmem yanlış olur.

Ama bu gerçekten "sıradan" olmuş. Hiçbir ekstra özellik sunmayan, piyasadaki aynı konseptteki tonlarca oyundan biri. Üstelik düşük bütçeli olmasının verdiği amatörlük de var haliyle.

Destek olmak amacıyla aldım oynadım, ama alacak arkadaşların herhangi bir beklenti ile almasını tavsiye etmem.

Zaten nadiren oyun çıkıyor ülkeden, insan en azından bütçesiz bile olsa fikir bazında yenilik sunsun istiyor.

Aynısı Erzurum için de geçerliydi. Hiçbir yenilik yoktu. 0, sıfır. O zaman neden Erzurum alsın yabancı oyuncular ?

Aynı tip oyunları göreceksek, piyasada çok daha büyük bütçelerle çok daha doğru kodlanmış, geliştirilmiş orijinal versiyonları var bu oyunların. Üstelik bu oyun ticari bir amaç da taşıyor. Fakat bu şekilde istenen seviyeye gelemez. Bizler gibi desteklemek amacıyla alanlar dışında bu oyunların asıl kaynakları dururken, kimse kötü kopyalara yönelmez.

Bir an önce kötü birer kopya olmaktan çıkması lazım bu oyunların. Bu da bu işe emek veren insanların çabalarıyla olacak. Vizyonlarını genişletip, daha orijinal fikirlerle bu işe girişmeleri lazım. Belki gönüllü olarak, yazarların, sanatçıların varsa tanıdıkları psikologların görüşlerini almaları iyi olur. Her şey para demek değil sonuçta. Onlarca, yüzlerce insan var kendisini hikaye yazmaya adamış, çizime adamış. Hikayede, bölüm tasarımlarında fikir alınabilir. Hem oyunun başında veya sonunda credits bölümünde Bölüm Tasarımları : XXX, Hikaye: YYY yazıldığında hem bu insanlar adlarını duyurmuş olur, hem de oyun belki biraz daha özgün bir içeriğe kavuşmuş olur.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…