using System;
namespace Sample {
// Program sınıfı ana sınıftır.
// Proje dosyalarına baktığınızda Program.cs dosyasını görebilirsiniz.
public static class Program {
//Main matodu varsayılan olarak programınızın çalıştırıldığı metotdur.
// Normalde boş gelir ancak Args parametresini el ile ekliyoruz, adı başka bir şey de olabilir Args olmasına gerek yok.
private static void Main(string[] Args) {
//Argümanların dosya yolları olduğunu bilemeyiz.
//Her bir argüman bir string olarak gelir.
//Argüman sayısını öğrenmek için Args.Length kullanılabilir.
//Her indis bir argüman içerir.
//örnek olarak buradaki 0 indisinde yer alan argümanı aldım.
string ZeroArg = Args[0];
//Dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var.
//Mesela doğrudan argüman alım işlemleri gibi.
//Yukarıdaki kod çalışır ancak argüman olmadığında hata verir.
//Bunun için koşul kullanabilirsiniz.
//Bu şekilde hatayı önlemiş olursunuz.
if(Args.Length > 0) {
string ZeroArg = Args[0];
}
//Bu kod uygulamayı gösterdiğiniz formu baz alarak başlatır.
Application.Run(new MyForm());
//Argümanları main metodunda işlemek istemiyor olabilirsiniz.
// Bunun için başlatmadan önce işleyeceğiniz form'a gönderebilirsiniz.
Application.Run(new MyForm(Args));
//Bu şekilde, ancak constructor'a bu parametreyi göstermeniz gerekiyor.
//public MyForm() metoduna paramatre olarak ekleyin.
//public MyForm(string[] Arguments) gibi.
//Tüm programdan erişilebilir olmasını istiyorsanız static bir değişkene atayabilirsiniz.
//Bu sayede Program.DeğiskenAdi şeklinde argümanlara her daim ulaşabilirsiniz.
}
}
}