Gece uçan siyah cisim

Doğaüstü/paranormal olaylara hiç inanmam fakat mitolojide ki bazı yaratıkların var oldukları konusunda şüphem var.
İtbaraklar ile ilgili eski Türk kaynaklarında iddialar mevcut fakat aynı coğrafya da bulunan Çinliler in kaynaklarında itbarakların geçmemesi şüphelerimi sona erdiriyor.

Bencede mitolojilerin bir kısmının gerçek olma ihtimali var. Piri reisin haritası, okyanusların çoğunluğunun keşfedilmemesi vs. gibi.
 
Doğaüstü/paranormal olaylara hiç inanmam fakat mitolojide ki bazı yaratıkların var oldukları konusunda şüphem var.
İtbaraklar ile ilgili eski Türk kaynaklarında iddialar mevcut fakat aynı coğrafya da bulunan çinliler in kaynaklarında itbarakların geçmemesi şüphelerimi sona erdiriyor.

"Köpekbaşlı insanlara Avrupa ve hint mitolojilerinde de rastlanıyordu". Eski Yunan mitolojisinde de, köpek başlı insanlarla ilgili, birçok efsanelere rastlıyoruz. Daha sonraki Avrupa mitolojileri de, köpek başlı insanlara, zaman zaman yer vermişti. Avrupalılar, bu köpek başlı kavme, "borus" adını veriyor ve onların, bugünkü Finlandiya ile Rusya'nın kuzey kısımlarında yaşadıklarını söylüyorlardı. Oğuz-kağan destanındaki "it-barak"lar da aşağı yukarı, aynı bölgelerde idiler. Bu bakımdan, Avrupa ve Yunan mitolojisi ile Türk mitolojisi arasında, bir benzerlik ve bir bağ meydana gelmektedir. Köpek başlı insanlar motifi, herhalde türkler arasına, dışarıdan gelmiş bir efsane olmalı idi. Fakat türkler, köpeğe önem vermezlerdi. Köpek, türklere göre, aşağı bir hayvandı, bunun için de Türk mitolojisi, köpek başlı insanları daima küçük görmüştü. Köpek başlı insanlarla ilgili efsaneleri, Hindistan'da ve güney bölgelerinde de görüyoruz. Hint mitolojisi zaman zaman, köpeğe daha fazla önem vermişti. Bu sebeple Hindistan'daki köpek başlı insanlar, aşağı bir sınıfı değil; soylu hintleri temsil ediyorlardı. Motifin, eski Yunan'da ve Avrupa'da görülmüş olmasına rağmen, türklerde de bunların benzer şekillerini görmüyor değiliz. Meselâ doğu göktürk devletinin önemli bir bölümünü meydana getiren tarduş türklerinin ataları da, "başı kurt ve vücudu insan olan" bir kimse idi. "köpek başlı insanlara, Çin efsanelerinde de büyük bir yer verilmişti. Çin'in kuzeyinde ve mançurya'da oturan bazı kavimler çinlilere göre köpek başlı idiler. Bu efsaneler Çin'de, çok daha eski çağlarda başlamıştı. Hatta diyebiliriz ki, Çin'in köpek başlı insan efsaneleri, Yunanistan'daki efsanelere nazaran daha eski idiler". Mançurya'nın kuzeyinde oturan iptidaî Moğol'lar, köpeğe büyük bir önem verirlerdi. Onlarca köpek, hem kutsal ve hem de kendi milletlerinin atası idi. Bu sebeple oğuz-kağan destanına köpek başlı insanlar motifinin, Çin'den mi, yoksa Avrupa'dan mı geldiğini, kolayca kestirmek mümkün olamamaktadır. Cengiz-han devrinde yazılmış olan oğuz destanları, daha çok batı ile ilgileri olan yazarlar tarafından kaleme alınmışlardı. Bu sebeple oğuz destanlarında köpek başlı insanlar, kuzey Rusya ile Finlandiya'da gösteriliyorlardı. Elimizde bu konu ile ilgili, daha eski kaynaklarımız maalesef yoktur.

1677949302158.png


Orta Çağ Avrupa'si itbarak tasvirleri.
 
Herkese selam akşam arabayla giderken arabanin önünde uçan siyah bir cisim vardı. Kafasi falanda vardi. Kanat çırpar gibi sağ sol yapa yapa hızlica gidiyordu ve motor falan da değildi altı boştu. Bizden başkaları da görmüş.
Bu olabilir mi?
 

Dosya Ekleri

  • images (10).jpeg
    images (10).jpeg
    6,4 KB · Görüntüleme: 33
"Köpekbaşlı insanlara Avrupa ve hint mitolojilerinde de rastlanıyordu". Eski Yunan mitolojisinde de, köpek başlı insanlarla ilgili, birçok efsanelere rastlıyoruz. Daha sonraki Avrupa mitolojileri de, köpek başlı insanlara, zaman zaman yer vermişti. Avrupalılar, bu köpek başlı kavme, "borus" adını veriyor ve onların, bugünkü Finlandiya ile Rusya'nın kuzey kısımlarında yaşadıklarını söylüyorlardı. Oğuz-kağan destanındaki "it-barak"lar da aşağı yukarı, aynı bölgelerde idiler. Bu bakımdan, Avrupa ve Yunan mitolojisi ile Türk mitolojisi arasında, bir benzerlik ve bir bağ meydana gelmektedir. Köpek başlı insanlar motifi, herhalde türkler arasına, dışarıdan gelmiş bir efsane olmalı idi. Fakat türkler, köpeğe önem vermezlerdi. Köpek, türklere göre, aşağı bir hayvandı, bunun için de Türk mitolojisi, köpek başlı insanları daima küçük görmüştü. Köpek başlı insanlarla ilgili efsaneleri, Hindistan'da ve güney bölgelerinde de görüyoruz. Hint mitolojisi zaman zaman, köpeğe daha fazla önem vermişti. Bu sebeple Hindistan'daki köpek başlı insanlar, aşağı bir sınıfı değil; soylu hintleri temsil ediyorlardı. Motifin, eski Yunan'da ve Avrupa'da görülmüş olmasına rağmen, türklerde de bunların benzer şekillerini görmüyor değiliz. Meselâ doğu göktürk devletinin önemli bir bölümünü meydana getiren tarduş türklerinin ataları da, "başı kurt ve vücudu insan olan" bir kimse idi. "köpek başlı insanlara, Çin efsanelerinde de büyük bir yer verilmişti. Çin'in kuzeyinde ve mançurya'da oturan bazı kavimler çinlilere göre köpek başlı idiler. Bu efsaneler Çin'de, çok daha eski çağlarda başlamıştı. Hatta diyebiliriz ki, Çin'in köpek başlı insan efsaneleri, Yunanistan'daki efsanelere nazaran daha eski idiler". Mançurya'nın kuzeyinde oturan iptidaî Moğol'lar, köpeğe büyük bir önem verirlerdi. Onlarca köpek, hem kutsal ve hem de kendi milletlerinin atası idi. Bu sebeple oğuz-kağan destanına köpek başlı insanlar motifinin, Çin'den mi, yoksa Avrupa'dan mı geldiğini, kolayca kestirmek mümkün olamamaktadır. Cengiz-han devrinde yazılmış olan oğuz destanları, daha çok batı ile ilgileri olan yazarlar tarafından kaleme alınmışlardı. Bu sebeple oğuz destanlarında köpek başlı insanlar, kuzey Rusya ile Finlandiya'da gösteriliyorlardı. Elimizde bu konu ile ilgili, daha eski kaynaklarımız maalesef yoktur.
Farklı mitolojiler de farkı isimlerde adlandırılan bu motiflerin dışarıdan gelme ihtimalini daha yüksek görüyorum, köpek eski Orta Asya uygarlıkları için değer arzetmemekte.
Köpek yerine, daha güçlü ve gösterişli olan, insanların daha çok mücadele içinde olduğu kurt, ayı,kartal,geyik gibi hayvanlar daha fazla önemsenmiştir.
Ayrıca Çin kaynaklarında bu motiflerle ilgili bir iddia olduğunu bilmiyordum,kaynak verebilir misiniz?
 
"Köpekbaşlı insanlara Avrupa ve hint mitolojilerinde de rastlanıyordu". Eski Yunan mitolojisinde de, köpek başlı insanlarla ilgili, birçok efsanelere rastlıyoruz. Daha sonraki Avrupa mitolojileri de, köpek başlı insanlara, zaman zaman yer vermişti. Avrupalılar, bu köpek başlı kavme, "borus" adını veriyor ve onların, bugünkü Finlandiya ile Rusya'nın kuzey kısımlarında yaşadıklarını söylüyorlardı. Oğuz-kağan destanındaki "it-barak"lar da aşağı yukarı, aynı bölgelerde idiler. Bu bakımdan, Avrupa ve Yunan mitolojisi ile Türk mitolojisi arasında, bir benzerlik ve bir bağ meydana gelmektedir. Köpek başlı insanlar motifi, herhalde Türkler arasına, dışarıdan gelmiş bir efsane olmalı idi. Fakat Türkler, köpeğe önem vermezlerdi. Köpek, türklere göre, aşağı bir hayvandı, bunun için de Türk mitolojisi, köpek başlı insanları daima küçük görmüştü. Köpek başlı insanlarla ilgili efsaneleri, Hindistan'da ve güney bölgelerinde de görüyoruz. Hint mitolojisi zaman zaman, köpeğe daha fazla önem vermişti. Bu sebeple Hindistan'daki köpek başlı insanlar, aşağı bir sınıfı değil; soylu hintleri temsil ediyorlardı. Motifin, eski Yunan'da ve Avrupa'da görülmüş olmasına rağmen, türklerde de bunların benzer şekillerini görmüyor değiliz. Meselâ doğu göktürk devletinin önemli bir bölümünü meydana getiren tarduş türklerinin ataları da, "başı kurt ve vücudu insan olan" bir kimse idi. "köpek başlı insanlara, Çin efsanelerinde de büyük bir yer verilmişti. Çin'in kuzeyinde ve mançurya'da oturan bazı kavimler Çinlilere göre köpek başlı idiler. Bu efsaneler Çin'de, çok daha eski çağlarda başlamıştı. Hatta diyebiliriz ki, Çin'in köpek başlı insan efsaneleri, Yunanistan'daki efsanelere nazaran daha eski idiler". Mançurya'nın kuzeyinde oturan iptidaî Moğol'lar, köpeğe büyük bir önem verirlerdi. Onlarca köpek, hem kutsal ve hem de kendi milletlerinin atası idi. Bu sebeple oğuz-kağan destanına köpek başlı insanlar motifinin, Çin'den mi, yoksa Avrupa'dan mı geldiğini, kolayca kestirmek mümkün olamamaktadır. Cengiz-han devrinde yazılmış olan oğuz destanları, daha çok batı ile ilgileri olan yazarlar tarafından kaleme alınmışlardı. Bu sebeple oğuz destanlarında köpek başlı insanlar, kuzey Rusya ile Finlandiya'da gösteriliyorlardı. Elimizde bu konu ile ilgili, daha eski kaynaklarımız maalesef yoktur.

Eki Görüntüle 1689908

Orta Çağ Avrupa'si itbarak tasvirleri.

Hocam bunlar kurtlarada benziyor. Acaba zamanında Türklerin kendilerinden farklı olduğu için sembol olarak bozkurt kullanması ve zamanla evrimleşmiş olması ihtimali var mıdır? Yine saçmaladım dalga geçebilirsiniz :D
 
Son düzenleme:
Farklı mitolojiler de farkı isimlerde adlandırılan bu motiflerin dışarıdan gelme ihtimalini daha yüksek görüyorum, köpek eski Orta Asya uygarlıkları için değer arz etmemekte.
Köpek yerine, daha güçlü ve gösterişli olan, insanların daha çok mücadele içinde olduğu kurt, ayı, kartal, geyik gibi hayvanlar daha fazla önemsenmiştir.
Ayrıca Çin kaynaklarında bu motiflerle ilgili bir iddia olduğunu bilmiyordum, kaynak verebilir misiniz?

Hocam burada başka mitolojiler kısmında yaziyor.
 

Geri
Yukarı