Petrax
Picopat
- Katılım
- 11 Kasım 2023
- Mesajlar
- 113
- Çözümler
- 2
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Minecraft Bedrock MessageFormData ile şans keseleri nasıl yapılır?
Merhaba, uzun aradan sonra çok fazla talep nedeniyle Minecraft Bedrock mod rehberine devam etme kararı aldım, önceki gibi gün gün veya gün aşırı gelmez ama haftada 1 gelebilir. Aynı zamanda birkaç yabancı arkadaşımla Güzel bir ortaçağ modu yapmaya başladık bu da gecikmelere sebep olabilir.
Bugun MessageFormData işlevini kullanarak nasıl şans keseleri yaparız, yani açtığımız zaman bize ödüller veren keseleri nasıl yaparız anlatacağım. Kullanacağımız programlar Bridge v2 ve çizim için siz farklı bir program tercih edebilirsiniz ama ben Blockbench'i tercih edeceğim. Yapacağımız işlemler mobil için aynıdır.
Öncelikle çizim programımızı açıyoruz,
Bir resim dosyası oluşturuyoruz. Bu dosyamızın boyutu sizde değişkenlik gösterebilir ne kadar detaylı yapmak istediğinize bağlıdır ancak 8x8, 16x16, 32x32, 64x64, 128x128 ve 256x256 standartlarında olmalıdır.
Ben kendimce böyle bir görünümde olmasını istedim. Ardından Bridge v2'yi açalım ve Yeni bir Proje açalım.
Burayı kendinizce doldurmanız lazım ancak bir tüyo vermek gerekirse projenizde görülecek yazıları renkli kılmak için "§" sembolünü kullanırız, Klavyede Alt+0167 ile mobil cihazlarda ise & simgesine basılı tutarak seçebilirsiniz.
New Files/ Simple Files / İtems
Ardından yaptığımız çizimi textures/items kısmına sürükleyin.
Şimdi kodlarımızı yazmaya geçelim.
"format_version" , bu kısma oyun versiyonumuzu yazıyor.
"identifier": "sans:sanskesesi" , bu kısım diğer kodlarla bağlantı kurmamızı sağlayacağı için yine bizim için çok önemli.
"category": "nature" , itemimizin kategorisini belirlememizi sağlar.
"minecraft:icon": {
"texture": "sans_kesesi" , İtemimizi çizim dosyamıza bağlar.
"minecraft:display_name": {
"value": "Şans Kesesi" , İtemimize isim verir.
"minecraft:hover_text_color": "yellow", İtemimizin isim rengini belirler.
"minecraft:max_stack_size": 16, Tek slotta en fazla konulabileceği boyutu belirler.
Şimdi MessageFormData işlevini kodlamak için script/main.js dosyamızı açalım.
kodlarımızın çalışması için bazı işlevler importlamamız lazım. bu dosya için.
Not: Ekran resminde MessageFormData kısmında ufak bir hata yapmışım o ile r yeri karışmış, ekran resmini aldıktan sonra fark ettim.
yeni bir Message formu oluşturuyoruz. Siz kendin projenize göre Yazıları değiştirebilirsiniz ancak MessageFormlarımızda ekstra button ekleyemezsiniz.
Dünyada yaşanan olayları takip et eğer sans:sanskesesi ile tıklanırsa sistemi çalıştır.
Sistem çalışıyorsa eğer 0. değer seçilirse, 3 altın ver, sans:sanskesesi öğesinden 1 adet sil ve actionbarda 3 Altın başarıyla verildi yaz.
Mod/Addonsumuzu Oyuna Aktarın.
Sorularınız olursa cevaplayacağım.
Yazmayı unuttuğum bir detay olmuş manifest dosyamızdaki server-ui ve server sürümlerini güncellememiz gerek güncel server 1.7.0 beta, server ui ise 1.2.0 beta olarak değiştirmeniz gerek yakın zamanda 1.8.0 beta gelicek ancak kullanıma açık değil hayla
Şans Keseleri ( Drive ) linki vermeyide unutmuşum
Merhaba, uzun aradan sonra çok fazla talep nedeniyle Minecraft Bedrock mod rehberine devam etme kararı aldım, önceki gibi gün gün veya gün aşırı gelmez ama haftada 1 gelebilir. Aynı zamanda birkaç yabancı arkadaşımla Güzel bir ortaçağ modu yapmaya başladık bu da gecikmelere sebep olabilir.
Bugun MessageFormData işlevini kullanarak nasıl şans keseleri yaparız, yani açtığımız zaman bize ödüller veren keseleri nasıl yaparız anlatacağım. Kullanacağımız programlar Bridge v2 ve çizim için siz farklı bir program tercih edebilirsiniz ama ben Blockbench'i tercih edeceğim. Yapacağımız işlemler mobil için aynıdır.
Öncelikle çizim programımızı açıyoruz,
Bir resim dosyası oluşturuyoruz. Bu dosyamızın boyutu sizde değişkenlik gösterebilir ne kadar detaylı yapmak istediğinize bağlıdır ancak 8x8, 16x16, 32x32, 64x64, 128x128 ve 256x256 standartlarında olmalıdır.
Ben kendimce böyle bir görünümde olmasını istedim. Ardından Bridge v2'yi açalım ve Yeni bir Proje açalım.
Burayı kendinizce doldurmanız lazım ancak bir tüyo vermek gerekirse projenizde görülecek yazıları renkli kılmak için "§" sembolünü kullanırız, Klavyede Alt+0167 ile mobil cihazlarda ise & simgesine basılı tutarak seçebilirsiniz.
New Files/ Simple Files / İtems
Şimdi kodlarımızı yazmaya geçelim.
JavaScript:
{
"format_version": "1.20.40",
"minecraft:item": {
"description": {
"identifier": "sans:sanskesesi",
"category": "nature"
},
"components": {
"minecraft:icon": {
"texture": "sans_kesesi"
},
"minecraft:display_name": {
"value": "Şans Kesesi"
},
"minecraft:hover_text_color": "yellow",
"minecraft:max_stack_size": 16
}
}
}
"format_version" , bu kısma oyun versiyonumuzu yazıyor.
"identifier": "sans:sanskesesi" , bu kısım diğer kodlarla bağlantı kurmamızı sağlayacağı için yine bizim için çok önemli.
"category": "nature" , itemimizin kategorisini belirlememizi sağlar.
"minecraft:icon": {
"texture": "sans_kesesi" , İtemimizi çizim dosyamıza bağlar.
"minecraft:display_name": {
"value": "Şans Kesesi" , İtemimize isim verir.
"minecraft:hover_text_color": "yellow", İtemimizin isim rengini belirler.
"minecraft:max_stack_size": 16, Tek slotta en fazla konulabileceği boyutu belirler.
Şimdi MessageFormData işlevini kodlamak için script/main.js dosyamızı açalım.
kodlarımızın çalışması için bazı işlevler importlamamız lazım. bu dosya için.
JavaScript:
import { MessageFormData } from '@minecraft/server-ui';
import { world, system } from '@minecraft/server';
Not: Ekran resminde MessageFormData kısmında ufak bir hata yapmışım o ile r yeri karışmış, ekran resmini aldıktan sonra fark ettim.
yeni bir Message formu oluşturuyoruz. Siz kendin projenize göre Yazıları değiştirebilirsiniz ancak MessageFormlarımızda ekstra button ekleyemezsiniz.
JavaScript:
world.beforeEvents.itemUse.subscribe(result => {
if (result.itemStack.typeId == "sans:sanskesesi") {
system.run(()
system.run(() => {
from.show(result.source).then(res => {
if (res.selection === 0) { //0.cı değer için uygulanacak kod
result.source.runCommand("give @s gold_ingot 3")
result.source.runCommand("clear @s sans:sanskesesi 0 1")
result.source.runCommand("title @s actionbar §l§e3 Altın başarıyla verildi")
}
}
Sistem çalışıyorsa eğer 0. değer seçilirse, 3 altın ver, sans:sanskesesi öğesinden 1 adet sil ve actionbarda 3 Altın başarıyla verildi yaz.
Mod/Addonsumuzu Oyuna Aktarın.
Sorularınız olursa cevaplayacağım.
Yazmayı unuttuğum bir detay olmuş manifest dosyamızdaki server-ui ve server sürümlerini güncellememiz gerek güncel server 1.7.0 beta, server ui ise 1.2.0 beta olarak değiştirmeniz gerek yakın zamanda 1.8.0 beta gelicek ancak kullanıma açık değil hayla
Şans Keseleri ( Drive ) linki vermeyide unutmuşum
Dosya Ekleri
Son düzenleme: