Unity ile 3D oyun yapma

HD4450

Kilopat
Katılım
2 Nisan 2019
Mesajlar
2.204
Çözümler
5
Merhaba, direkt konuya geçeyim bu yaz kodlama dersi alacağım C++ ve C# ama merak ettiğim birkaç şey var.
Kodu nereye yazıyoruz?
Kodu yazınca ne oluyor hemen bir tuş mu geliyor adamı yürütüyor muyuz direkt?
Oyunu nasıl kodluyoruz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba, direkt konuya geçeyim bu yaz kodlama dersi alacağım C++ ve C# ama merak ettiğim birkaç şey var.
Kodu nereye yazıyoruz?
Kodu yazınca ne oluyor hemen bir tuş mu geliyor adamı yürütüyor muyuz direkt?
Oyunu nasıl kodluyoruz?
anladığım kadarıyla oyun programlama ile bilgin hiç yok hatta editoru açmadığını bile söyleyebilirim. Ama 1 yıllık unity kodlama yapmaktan sonra sorularını cevaplayabilirim:


1) Unity kullanıyorsan kod editörünü değiştirebilirsin ama default olarak visual studio gelir

2) Kodu yazınca ctrl+s yapıp kodu kaydediyoruz sonra unity kodu işliyor ve yukarıdan oynat tuşuna bastığınızda oyun sekmesinde yazdığınız oyun oynar

3) Unity C# kullanır Unreal C++ kullanır ama yeni başlıyorsan unity öneririm unreal daha karışık
 
Bence ilk olarak oyuna yoğunlaşma, önce konsolda kodların nasıl çalıştığını ve temel bilgileri öğren. Algoritmaları da araştırmalısın.
 
1-) Unity'de açtığınız proje içerisinde script adı verilen dosyalar oluyor. Onların içine kodları yazıyorsunuz. Scriptleri VS Code, Visual Studio ile açabilirsiniz.

2-) O çok farklı iş. Kodu yazıyorsun, objeye atıyorsun scripti ve scripti çalıştırıyorsun. Ancak objeye özel yazman gerekiyor. Anlattığımdan çok daha karışık.

3-) Bu nasıl soru anlayamadım. C# ile kodluyorsunuz ancak bildiğiniz C# değil, Unity'nin kendi yazım şekli olan bir C#. Mesela C#'ta Console.WriteLine() var iken, Unity'de print() ve Debug.Log() bulunmakta. Ancak dediğim gibi bu soruyu tam anlayamadım.
 
1-) Unity'de açtığınız proje içerisinde script adı verilen dosyalar oluyor. Onların içine kodları yazıyorsunuz. Scriptleri VS Code, Visual Studio ile açabilirsiniz.

2-) o çok farklı iş. Kodu yazıyorsun, objeye atıyorsun scripti ve scripti çalıştırıyorsun. Ancak objeye özel yazman gerekiyor. Anlattığımdan çok daha karışık.

3-) bu nasıl soru anlayamadım. C# ile kodluyorsunuz ancak bildiğiniz C# değil, Unity'nin kendi yazım şekli olan bir C#. Mesela C#'ta Console.WriteLine() var iken, Unity'de print() ve Debug.Log() bulunmakta. Ancak dediğim gibi bu soruyu tam anlayamadım.

Aslına Unity ve Visual Studio aynı C# kullanıyor tek farkı Unity 'Unity' kütüphanesini kullanırken Visual Studio 'System' kütüphanesini kullanıyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı