Anasayfa Haber Microsoft, DirectX 12 Kapsamında ’12_2′ Özellik Geliştirmesini Duyurdu

Microsoft, DirectX 12 Kapsamında ’12_2′ Özellik Geliştirmesini Duyurdu

directx 12_2

Yeni 12_2 özellik geliştirmesi, mevcut teknolojileri geliştirmenin yanı sıra bazı yeni özellikler getiriyor.

Microsoft, Perşembe günü itibarıyla DirectX 12’nin bir parçası olarak 12_2 özellik setini kullanıma sundu. Böylece mevcut 12_1’e API düzeyinde bir dizi yeni özellik ekleniyor.

Microsoft, DirectX 12 Ultimate logo gereksinimlerini oluşturan dört temel özellikten bahsetmişti. Ancak yeni 12_2 özellik setini DirectX 12 Ultimate ile karıştırmamak gerek. Aynı zamanda Ultimate, 12_1 özellik seviyesinde değil. DirectX 12 Ultimate logo gereksinimi DirectX Raytracing, Mesh Shaders, Sampler Feedback ve Variable Rate Shading gibi özellikleri gerektiriyor. Bir dizi yeni özellik ile birlikte bu dördü, 12_2 özellik düzeyini oluşturuyor.

Yeni sunulan güncellemeyle birlikte yeni özellikler ve bazı geliştirmeler sunulmuş. Bunlara liste halinde bakacak olursak;

  • DXR 1.1
  • Shader Model 6.5
  • Variable Rate Shading-2 (kademe 2)
  • Resource Binding-3 (kademe 3)
  • Tiled Resources-3 (kademe 3)
  • Conservative Rasterization-3 (kademe 3)
  • Root Signature-1.1 (kademe 1.1)
  • WriteBufferImmediateSupportFlags
  • GPU Virtual Address Bits
  • Birçok Direct3D tarama işleme özelliği

12_2 özellik geliştirmesi, WDDM 2.0 sürücüsü ve uyumlu bir GPU gerektiriyor. Bu gereksinimleri şu anda sadece NVIDIA’nın “Turing” tabanlı GeForce RTX 2000 serisi GPU’ları karşılayabiliyor. Şirketin yaklaşmakta olan Ampere RTX 3000 serisi de muhtemelen destek sunacak.

Microsoft, AMD’nin yakında çıkacak RDNA 2 mimarisinin de 12_2’yi desteklediğini duyurdu. Ayrıca Intel’in yol haritası, 12_2 özelliklerinden yararlanmasını sağlayacak harici GPU’ları içeriyor. Son olarak bu avantajların Snapdragon platformlarına gelmesi için Qualcomm ile işbirliği yapıldığını belirtelim.