Herkese merhaba, bugün "Portal: Revolution" adlı topluluk-yapımı Portal 2 modundan bahsetmek istiyorum. Peki bu oyunu inceleyebilecek ayrıcalığım nedir? Aslına bakarsanız yok, sadece Portal oyunlarını seven biriyim dolayısıyla "Böyle bir incelememin olması hiç fena olmaz." diyerek bu yazıyı yazdım. Kanıtta aşağıdaki görselde
İlla bilgi istiyorsanız oyun Portal ile Portal 2 arasındaki alternatif bir evrende geçiyor. Hala bu açıklama da yetersiz geldiyse altta spoiler bölümü var. İsteyen okuyabilir.
Bu sayede taretleri, küpleri veya direkt kendinizi bir yerden başka bir yere fırlatabiliyorsunuz. Ayrıca çoğu Vent size momentum kazandırdığı için portal açarken de kullanışlı. Beğendim.
Buna rağmen ben kendimi ekran görüntüsü almaktan alıkoyamadım. Zaten incelemedeki bütün görselleri kendim çektim, birkaçını yazının sonuna ekleyeceğim.
Portal 2'den daha yüksek sistem gereksinimleri bulunsa dahi, kesinlikle çok güçlü bir bilgisayar istediğini düşünmüyorum. Ben kendim i5-9300H/GTX 1660 Ti(Mobile) ile en yüksek ayarlarda 200-250 FPS deneyimledim. Nadiren bazı yerler optimizasyon sorunlu olsa dahi kesinlikle oynanabilir.
Ayrıca şunu fark ettim ki bu bence bir eksi: Portal 2'de üzümlü kekimiz Chell'in velocity'si(hızı) 175'tir. Bu oyunda ise 150'ye çekilmiş. Bana Portal 2'de karakter hızı bile nispeten ağır geliyordu (kesinlikle rahatsız etmiyordu ama yine de hafif ağır geliyordu), bu oyunda ise işkence gibi olmuş.
Bütün oyunu bunny yaparak(yaklaşık 250-300 velocity'le) oynadım, bu yüzden rahatsız olmadım. Eğer bhop yapan biri değilseniz ve oyunu "insan gibi" oynayacaksanız hazır olun çünkü ana karakterimiz Kahvaltıcı Eşref Amca'dan daha yavaş ilerliyor.
Ayrıca Portal 2'deki müzikle oyunun senkronize edilmesi olayı bu oyunda bulunmuyor sanırım, üzdü.
Hikaye
Bu oyunlar bulmaca ağırlıklı olsalar da onları basit mobil bulmaca oyunlarından ayıran şey hikayeleridir. Dolayısıyla hikayede çok fazla spoiler vermeden devam etmek istiyorum.İlla bilgi istiyorsanız oyun Portal ile Portal 2 arasındaki alternatif bir evrende geçiyor. Hala bu açıklama da yetersiz geldiyse altta spoiler bölümü var. İsteyen okuyabilir.
Portal 1'de GLaDOS öldükten sonra tesise bakan kimse olmadığı için, Dünya'yı da Combine'lar istila ettiği için Aperture bir bakıma çürüyor. Biz de Stirling adlı bir karakter çekirdeği ile birlikte Aperture'ü restore etmeye çalışıyoruz.
Mekanikler
Bu oyunda orijinal Portal 2'ye göre eklenmiş 3 yeni mekanik bulunuyor.- Portal 2'de eklenmesi planlanan ancak sonradan kaldırılan "Pneumatic Diversity Vent"
- Yeni nesil lazer küpleri.
- Jel temizleme sıvısı ("Bu zaten vardı." demeyin, bu oyunda daha farklı bir şekilde kullanılıyor.)
Pneumatic Diversity Vent
Bu yapılara ben kısaca "Vent" diyeceğim. Vent'ler Portal 2'nin E3 tanıtımında dahi gösterilse bile, oyunun çıkışında kaldırılan bir mekanik. İşlevi ise kendi içine hava çekiyor, veya içinden dışarı hava ittiriyor.Bu sayede taretleri, küpleri veya direkt kendinizi bir yerden başka bir yere fırlatabiliyorsunuz. Ayrıca çoğu Vent size momentum kazandırdığı için portal açarken de kullanışlı. Beğendim.
Yeni Nesil Lazer Küpleri
Hayır, Portal 2'den aşina olduğumuz lazer küpleri kaldırılmadı. Ancak onun yanına ise bu yeni nesil küpler eklendi. Özelliği ise tıpkı portallar gibi bu küpler de lazeri ışınlayabilirler.Jel Temizleme Sıvısı
Bunu yazıyla anlatmam zor, oyun içinde kendiniz deneyimlemelisiniz.Teknik Özellikler
Oyun, CS:GO'daki Source'dan türetilmiş "Strata Source" adlı bir oyun motorunu kullanıyor. Bilenler için bu motor aynı zamanda Portal 2: Community Edition'da da kullanıldı (onun da çıkmasını bekliyorum). Bu modifikasyon yapılmış oyun motorunda çoğu UI elementi modernleştirilmiş, ayrıca grafikler daha güzel duruyor. Yine de klasik, eski Valve oyunlarındaki kenar-yumuşatma(ma) problemi hala mevcut. Her şeyi Ultra'da oynasam da olmuyor arkadaş, bazı kenarlar yumuşayamıyor.Buna rağmen ben kendimi ekran görüntüsü almaktan alıkoyamadım. Zaten incelemedeki bütün görselleri kendim çektim, birkaçını yazının sonuna ekleyeceğim.
Portal 2'den daha yüksek sistem gereksinimleri bulunsa dahi, kesinlikle çok güçlü bir bilgisayar istediğini düşünmüyorum. Ben kendim i5-9300H/GTX 1660 Ti(Mobile) ile en yüksek ayarlarda 200-250 FPS deneyimledim. Nadiren bazı yerler optimizasyon sorunlu olsa dahi kesinlikle oynanabilir.
Ayrıca şunu fark ettim ki bu bence bir eksi: Portal 2'de üzümlü kekimiz Chell'in velocity'si(hızı) 175'tir. Bu oyunda ise 150'ye çekilmiş. Bana Portal 2'de karakter hızı bile nispeten ağır geliyordu (kesinlikle rahatsız etmiyordu ama yine de hafif ağır geliyordu), bu oyunda ise işkence gibi olmuş.
Bütün oyunu bunny yaparak(yaklaşık 250-300 velocity'le) oynadım, bu yüzden rahatsız olmadım. Eğer bhop yapan biri değilseniz ve oyunu "insan gibi" oynayacaksanız hazır olun çünkü ana karakterimiz Kahvaltıcı Eşref Amca'dan daha yavaş ilerliyor.
Zorluk
Oyun Portal 2'den bariz daha kolay. Ben hiçbir yerde takılmadan bitirdim ancak onun sebebini Portal Franchise'ıyla yaklaşık 200 saat geçirmeme bağlıyorum. Artık bu konseptle hazırlanmış bir şeye birkaç saniye bakınca zaten ne yapacağımı kafamda kurabiliyorum. Yeni başlayan birisi için ise Kolay/Orta arası bir zorluğu var.Müzikler
Gelelim en sevmediğim yere. Oyunun müziklerini ciddiyim sanırım bir tanesi hariç hiçbirini beğenmedim. Yani bunlar kişisel zevkler dolayısıyla tartışmaya kapalı ancak Mike Morasky'nin Portal 2'de (benim için) harikalar yaratmasının ardından bu oyunun müzikleri çok daha "indie" bir oyun gibi hissettiriyor. Rahatsız edici değiller, sadece kendine çekmiyorlar; en azından beni etkileyemediler.. ki ben Portal 2 müziklerini oyun dışında bile sık sık dinlerim.Ayrıca Portal 2'deki müzikle oyunun senkronize edilmesi olayı bu oyunda bulunmuyor sanırım, üzdü.