Kodlanacak oyun fikri nasıl bulunur?

Eğer bilgisayar iyiyse karakter yapmak için Metahuman kullanabilirsin. Alan tasarımlarında sana dokular açısından yardım olması için Quixel Megascans kullanabilirsin. Alan tasarımı için Quixel youtube kanalına bakabilirsin eğitim tarzı videolar var.
 
Kodlama hakkında bilgin var mı? Veya hangi dilleri biliyorsun? Yanlış anlaşılmasın; zevkini kırmak istemem ama tek başına oyun yapma konusuna karşıyım.
 
Ne alaka, tek başına oyun yapan bir adam da vardı, ki bu oyun ünlü oyunlardan birisiydi.
Undertale, Stardew Valley var bu kadar. 3B veya daha güzel gözüken 2B oyunları tek kişi yapmadı ama. Kaldı ki bu 2 oyunda bile yapımcılar İsviçre çakısı gibi adamlardı, Toby Fox çoğu indie müzisyenden daha iyi müzisyen.
 
Hiç güleceğim yoktu :D arkadaş fikir sormuş, öneriler quixel, metahuman 3D, hikaye, modelleme, diğeri de GTA yapmaya çalış demiş 🤣 bir de yapamazsın diyen arkadaşlar var neye dayanarak diyorlar acaba?

Benim de kullandığım tekniklerden birini yazayım.

1. Fikir bulma
  • Bir A4 kağıdı al ve bunu 8 eşit bölgeye ayır.
  • Her bir bölüme 3 adet kelime yaz(mantıklı şeyler)
  • Ardından bu kelimeleri kullanarak eğlenceli bir şeyler bulmaya çalış.
Kelimeler rastgele olsun, kelime türetmek için bu siteyi kullanabilirsin Random Word Generator
En başta tam bir oyun fikri bulmaya çalışma sadece eğlenceli bir şeyler bulmaya çalış, gerçek hayattaki minik detayları yakalamaya çalışabilirsin. Bu şekilde toplam 8 adet eğlenceli fikir bul. Muhtemelen çoğu saçma şeyler olacak ama en az bir tanesini seç ve oyunlaştırmaya çalış, oyunlaştırma derken de hikaye kamera grafikler gibi detayları düşünme sadece oyuncu 5 saniyelik periyotlarda ne yapacak bunu düşün. Mesela FPS oyunların hepsinde ekranın ortasını doğru yere getirip tıklıyoruz, en fazla bu kadar detaylı olsun.

2. Analiz
Bu aşamada bulduğun oyun fikrine bazı sorular yönelteceksin, çok soru var ama bir kaçını yazayım gerisini de sen tamamla.
  1. Oyun yeterince basit mi?
  2. Amaç belli mi?
  3. Bu oyunu eğlenceli yapan nedir?
  4. Oyuncu aynı seviyeyi art arda 10 kere oynarsa her oynayışında farklı bir deneyim yaşayabilir mi?
  5. Oyuncuya verdiğin ödül alınan riskle orantılı mı?
Gibi sorular sor ve bu soruları cevaplayarak fikrine ufak geliştirmeler yap.

3. Fikri oluştur
Bu aşama da ise oyun fikrine son halini veriyoruz, mesela kontroller nasıl olacak, oyuncunun amacı ne? Oyunu art stili nasıl olacak gibi geri kalan detayları belirle. Hikaye ekleme kısmını da bu aşama da yapıyoruz ve bazı basit oynanış senaryoları üretiyoruz. Bunları da yaptıktan sonra oyunun iyi ve kötü yanlarını yazıyoruz, kötü yanlarını ana fikri çok bozmadan geliştirmeye çalışıyoruz. Destekleyici yan mekanikler ekleyebilirsin oyununa. Aynı zamanda oyuna güzel bir Metagame'de ekleyebilirsin.

Benden bu kadar, normalde bu tekniğin anlatımı çok daha uzun ve bunun gibi teknikler çok var biraz araştırmayla bulabilirsin bence.
 
@Foxie bu kadar açıklama yapabilecek kapasiteye sahip olup başlıkla mesajımı bağdaştıramamak komik doğrusu. Ama GTA dediğimiz olayı daha da açayım, senin gibi başka çıkmasın diye;
1- 1'den fazla kontrol edilebilir mekanikte karakter(araba/insan, insan/at, uçak/helikopter)
2- Silah mekanikleri(uzun menzil, kısa menzil) (yarış oyunları dışında %99 olan bir şey dememe gerek yok sanırım. Başka oyunlarda silah yerine baktığın yerde bir nesne oluşturuyor(portal gun vb.)
3- Genel mekaniklerine ek görevlere özel mekanikler, sıkıcı olmayan uzun gameplay.
4- Canlı dünya.
Oynadığımız oyunların neredeyse tamamı bunların en az ikisini kullanıyor, 3A dediğimiz oyunlarda hepsi var. GTA diyince aklına 100 kişi modellemeyle uğraşsın, 100 kişi seslendirme yapsın, 100 milyon dolarlık müzik anlaşması yapalım, 300 milyon dolar pazarlamaya ayıralım geliyorsa bu senin sorunun. Başlığa bak sadece, bunların kodlamasını hallederse çoğu oyunun altından kalkar. Nasıl Roguelike varsa GTAlike da var, gerçi A4'e kelime yazdıran, onları da bulamıyorsa rastgele siteden bulsun diyen birisin.
 
@Foxie bu kadar açıklama yapabilecek kapasiteye sahip olup başlıkla mesajımı bağdaştıramamak komik doğrusu. Ama GTA dediğimiz olayı daha da açayım, senin gibi başka çıkmasın diye;
1- 1'den fazla kontrol edilebilir mekanikte karakter(araba/insan, insan/at, uçak/helikopter)
2- Silah mekanikleri(uzun menzil, kısa menzil) (yarış oyunları dışında %99 olan bir şey dememe gerek yok sanırım. Başka oyunlarda silah yerine baktığın yerde bir nesne oluşturuyor(portal gun vb.)
3- Genel mekaniklerine ek görevlere özel mekanikler, sıkıcı olmayan uzun gameplay.
4- Canlı dünya.
Oynadığımız oyunların neredeyse tamamı bunların en az ikisini kullanıyor, 3A dediğimiz oyunlarda hepsi var. GTA diyince aklına 100 kişi modellemeyle uğraşsın, 100 kişi seslendirme yapsın, 100 milyon dolarlık müzik anlaşması yapalım, 300 milyon dolar pazarlamaya ayıralım geliyorsa bu senin sorunun. Başlığa bak sadece, bunların kodlamasını hallederse çoğu oyunun altından kalkar. Nasıl Roguelike varsa GTAlike da var, gerçi A4'e kelime yazdıran, onları da bulamıyorsa rastgele siteden bulsun diyen birisin.
Arkadaş nasıl bir oyun yapayım diye sorsaydı gta yapmaya çalış demek daha mantıklı olurdu ama konu sahibi oyun fikri nasıl bulunur diye sormuş. Oyun fikri bulunca illa o oyunu yapmak zorunda değilsin sadece başı sonu belli bir oyun fikri bulmuş olacaksın ve bu gerçekten zor bir olay.

Silah mekaniği, karakter değiştirme mekaniği gibi şeyleri yapınca oyun olmuyor. Biraz indie oyunları araştırırsan çok unique mekaniklere sahip oyunlar görebilirsin ki bunlar başarılı olursa mainstream oyunlara yediriliyor.

Ayrıca anlattığım teknikle günümüzde reklam filmlerinin senaryosu hazırlanıyor, temeli olan bir teknik ve işe yarıyor defalarca denedim.

Oyuna zaten bir gdd hazırlamak zorunda gdd hazırlamak için ise yazıp çizmesi lazım.

Mesajında direkt olarak gta yapmaya çalış demişsin ve açık dünya oyunlardan bahsetmişsin, oyunlarda açık dünya veya gta mekanikleri olması gibi bir zorunluluk yok. Bir oyunda görevde olmak zorunda değildir, oyunlardaki asıl eğlendiren şeyi çoğu oyuncu kaçırıyor, oyuncuyu asıl eğlendiren şey 5 saniyelik aralıklarla yaptığın aksiyonlardır, mesela gta da araba sürmek veya koşmak gibi, ardından bunları ne kadar farklı yaparsan ve bunları yaparken oyuncuyu ne kadar ödüllendirirsen oyunun o kadar sevilir ve başarılı olur. Ama çoğu açık dünya oyun bunu başaramadığı için oyuna görev sistemi ekliyor, gta ise çok farklı bir yerde oyuncuya 5 saniyelik oyun döngüsünde unique anlar yaşatabiliyor ve bunu gayet iyi seviyede yapıyor, gta görevler olmasa dahi eğlenceli bir oyun, görev de eklenince daha da eğlenceli hale geliyor.

Oyuncu bakış açısıyla bakıyorsun, bir oyun tasarımcısı gözüyle bakmak lazım, oyuncu sadece bunu sevdim veya sevmedim der burası kötü olmuş der, neden sevmediğini sorgulamaz çok fazla, oyun tasarımcısı insanların nasıl anladığını bilmek zorundadır buna göre bir oyun planı hazırlar.
Yani oyun tasarlanacaksa sağdan soldan çırpmak yerine, oyunu nasıl anlaşılır kılarım diye düşünmesi gerekiyor.

Bir oyun geliştiricisiyim ama oyun tasarımı hakkında da bir çok araştırma yaptım çevremden bilgi edindim ve yukarıda yazdıklarım bunların bir kısmı.

Bu da anlattığım çılgın 8 tekniğinin aslı, bunu alıp evirip çevirerek hayatımızın bir çok noktasına uygulayabiliriz.

 

Geri
Yukarı